اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آزمایش سلاح در یمن؛ برای حمله به ایران



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,حمله عربستان به ایران

اسرائیل در حال آزمایش سلاحهای جدیدی در یمن است تا کارایی آن را برای حمله احتمالی به تأسیسات هسته‌ای ایران آزمایش کند.

خلیل العمری خبرنگار شبکه تلویزیونی المنار در صنعاء با اعلام این مطلب و با اشاره به شهادت دهها یمنی دیگر در حملات دیروز جنگنده‌های رژیم آل سعود به مناطق مختلف یمن گفت : جنگنده های سعودی- آمریکایی دیشب بر فراز صنعاء ‌پرواز می کردند و صدای انفجارهای شدید در حومه پایتخت شنیده می شد.

خبرنگار گفت: جنگنده‌ها دیروز پادگان دفاع ساحلی را در الحدیده بمباران کردند. فرودگاه الحدیده نیز شش بار هدف حملات هوایی قرار گرفت.

وی افزود: در حالی که یمن بر اساس آتش بسی که گفته می شود از سه‌شنبه آغاز خواهد شد برای پذیرش کمکها آماده می شود اما با حمله به فرودگاهها ، استفاده از این کمکها غیر ممکن خواهد شد و تنها از راه دریایی ممکن خواهد بود.

در تعز نیز به یک محله مسکونی حمله شد و بر اساس آمارهای اولیه 15 نفر شهید شدند. در صنعاء یک منطقه هدف قرار گفت و شش نفر از جمله چهار زن شهید شدند. یازده نفر نیز در حمله به آوارگان در نزدیکی صنعاء شهید شدند.

در استان جوف نیز یک خانه هدف قرار گرفت و یک زن و شوهر و پنج فرزندان آنان شهید شدند.
تعدادی از مناطق مرزی نیز با بمبهای خوشه ای هدف قرار گرفت.

وی درباره ماهیت سلاحهای ممنوعه به کار گرفته شده در جبل نقم در صنعاء گفت : انفجاری که در این منطقه از پایتخت صنعاء رخ داد شبیه انفجار در محله عطان در صنعاء بود که در آن حمله نیز از سلاحهای ممنوعه استفاده و بعدها مشخص شد اسرائیل این حمله را انجام داد تا سلاحهایی را که در سطح بین المللی ممنوع است آزمایش کند و به نتیجه برسد آیا نتیجه مورد نظر را در حمله به تأسیسات هسته ای ایران می دهد یا خیر؟ زیرا این سلاحها زمانی منفجر می شود که در عمق زمین فرو می رود در نتیجه در جبل نقم انفجار بسیار مهیبی رخ داد که به محله های مسکونی زیادی مشرف است.

خبرنگار گفت شبیه انفجاری را که در جبل نقم رخ داد فقط در فج عطان دیدم. به نظر می رسد این سلاح جدیدی است که در سطح بین المللی به کارگیری آن ممنوع است. خانه ها در فاصله چند کیلومتری نه از ترکشهای این انفجار بلکه از صدای مهیب آن آسیب دیده است.

اخبار سیاست خارجی - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
ایران: حمله به یمن را پایان بخشید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گزارش موسسه آمریکایی : عربستان برای حمله به ایران سلاح می خرد!



 

 

 

گزارش موسسه آمریکایی : عربستان برای حمله به ایران سلاح می خرد!

 

یک مرکز مطالعات استراتژیک در آمریکا مدعی شده که عربستان سعودی با خرید بیش از 60 میلیارد دلار سلاح از آمریکا و افزایش توانمندی های هوایی خود قادر خواهد بود تا به ایران حمله کند.

به نقل از وب سایت " ورلد تریبیون " گزارش اخیر مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک آمریکا که با همکاری " آنتونی کردزمن " یکی از مقام های سابق وزارت دفاع آمریکا تهیه شده ، می گوید که عربستان سعودی با این خریدهای نظامی توازن قوا را در منطقه خلیج فارس تغییر می دهد.

کردزمن این گزارش را با همکاری یک تحلیلگر سعودی نزدیک به  خاندان سلطنتی عربستان تنظیم کرده است.

در این گزارش با اشاره به خرید بیش از 80 فروند هواپیمای اف 15 آمریکایی آمده است که ریاض تلاش دارد تا ضعف نیروی زمینی و دریایی خود در قبال ایران را با تقویت نیروی هوایی خود جبران کند.

این گزارش نتیجه می گیرد که دولت ریاض با تقویت سیستم هوایی خود قادر خواهد بود تا در عملیات های احتمالی نظامی علیه ایران ، به ایفای نقش پرداخته و از توان هوایی خود برای حمله به اهدافی در ایران استفاده کند.

کردزمن معتقد است که خریدهای نظامی عربستان به این حد محدود نخواهد ماند و دولت سعودی احتمالا در آینده خواستار تقویت توان دفاع موشکی خود با جدید ترین سیستم های ضد موشکی آمریکایی و نیز تقویت نیروی دریایی خود برخواهد آمد.

در این گزارش همچنین آمده که خرید موشک های هوا به سطح آمریکایی از سوی عربستان این کشور را قادر می سازد تا در صورت هر گونه حمله احتمالی ایران سریعا واکنش نظامی نشان دهد . همچنین در این گزارش اشاره شده که موشک های هوا به هوای آمریکایی دولت سعودی را قادر خواهد ساخت تا در هر گونه حمله احتمالی آمریکا به ایران ، به کمک نیروهای نظامی آمریکایی وارد عمل شود.

در این گزارش تاکید شده که آمریکا با تجهیز عربستان به جدید ترین و مدرن ترین سلاح ها ، نیاز کمتری به استقرار نیروهای نظامی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس (همچون بحرین ، کویت و قطر) خواهد داشت.

سنای آمریکا در ماه گذشته میلادی موافقت خود را با فروش یک بسته تسلیحاتی به ارزش 60 میلیارد دلار به عربستان طی 10 سال آینده اعلام کرد.

این بسته شامل 82 فروند هواپیمای اف 15 ، 120 فروند بالگردهای تهاجمی آپاچی و دیگر اقلام نظامی است...../تحلیل:عصرایران