اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آزمایش جدید موشکی در کره شمالی


رهبر کره شمالی از آزمایش موتوری که می تواند به تقویت قدرت موشک های بالستیک این کشور کمک کند، ابراز خوشحالی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان: خبرگزاری رسمی کره شمالی امروز اعلام کرد کره شمالی موتور موشک با سوخت جامد را با موفقیت آزمایش کرد و "کیم جونگ اون،" رهبر این کشور نیز نظاره گر آن بود ، اقدامی که می تواند قدرت موشک های بالستیک پیونگ یانگ را افزایش دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این ادعا می تواند بدین معنی باشد که کره شمالی بدون توجه به تحریم های سازمان ملل متحد ، به کار بر روی برنامه موشک بالستیک بین قاره ای با سرعت ادامه می دهد. این در حالی است که تحریم های سازمان ملل متحد چنین فعالیت هایی را برای کره شمالی ممنوع کرده است.

خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد کیم جونگ اون با خوشحالی بسیار ، اعلام کرد این آزمایش موفقیت آمیز به تقویت قدرت موشک های بالستیک کره شمالی کمک می کند که قادر هستند حملاتی بیرحمانه را علیه نیروهای متخاصم انجام دهند.

کره شمالی هفته گذشته اعلام کرد آزمایش شبیه سازی شده یک فروند موشک بالستیک با قابلیت بازگشت مجدد از فضا را با موفقیت انجام داده است و این کشور به زودی موشک های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را آزمایش خواهد کرد.

کره شمالی پیشتر موشک هایی دور برد را آزمایش کرده است که از سوخت مایع استفاده می کنند؛ اما به نظر می رسد این کشور قادر به ساخت موشک های بین قاره ای دور برد با سوخت جامد نیست.

کره شمالی هفته گذشته نیز بدون توجه به تحریم های جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد و آمریکا دو فروند موشک بالستیک میان برد را به طرف دریا شلیک کرد.


ویدیو مرتبط :
پاسخ آزمایش موشکی کره شمالی، با بمباران و پرتاب موشک توسط کره جنوبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کره شمالی آزمایش موشکی انجام داد



اخبار,اخباربین الملل,آزمایش موشکی کره شمالی


اخبار بین الملل - کره شمالی آزمایش موشکی انجام داد

در حالی که قرار است شی جینپینگ رییس جمهور چین طی روزهای سوم و چهارم ژوییه به کره جنوبی سفر کند، این آزمایش های موشکی کره شمالی در واقع نوعی نمایش قدرت محسوب می شود

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی روز یکشنبه دو فروند موشک بالستیک آزمایش کرد که هر دو در آبهای شرقی آن کشور سقوط کردند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی بدون اشاره دقیق به نوع موشک گفت «کره شمالی از سمت سواحل شرقی کشور دو موشک به سوی دریای ژاپن شلیک کرد که در دریا سقوط کردند.

اما خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاپ) به نقل از یک مقام نظامی ارشد این کشور اعلام کرد این دو موشک از نوع اسکاد با برد تقریبی پانصد کیلومتر بوده اند.

این در حالی است که کره شمالی روز پنجشنبه گذشته هم سه فروند موشک آزمایش کرد که هر سه کوتاه برد بودند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سئول، در حالی که قرار است شی جینپینگ رییس جمهور چین طی روزهای سوم و چهارم ژوییه به کره جنوبی سفر کند، این آزمایش های موشکی کره شمالی در واقع نوعی نمایش قدرت محسوب می شود. این برای نخستین بار طی دو دهه گذشته است که یکی از روسای جمهور چین پیش از سفر به پیونگ یانگ، به سئول سفر می کند.
 اخبار بین الملل - واحد مرکزی خبر