اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آزار جنسی گسترده زنان در بنیادهای خیریه



اخبار,اخبار اجتماعی ,آزار جنسی زنان

تجاوز جنسی به زنان همواره به عنوان عملی زشت که از مردان مسلح، تبهکار و فاسد سر می زند، یاد می شود، اما وقتی گزارش ها در مورد آزار واذیت زنان توسط انسان های نیکوکار یا عضو نهادهایی چون سازمان ملل و بنیادهای خیریه شنیده می شود، روی دیگری از ماجرا پدیدار می شود.

 گاردین به تازگی از آزار جنسی گسترده زنان پناهجو و حتی همکار توسط مردان عضو نهادهای خیریه و کمک رسان در سرتاسر جهان خبر داده است. زنانی که در این بنیادهای کار می کنند علاوه بر خطرات کاری و جانی که پیش رویشان است، با مشکل پنهان و بزرگتری نیز دست به گریبان هستند و آن آزار جنسی از طرف همکاران مرد و روسای خود است.

گاردین از مصاحبه با زنانی خبر می دهد که از خشونت جنسی مردان همکار خود درنهادهای کمک رسان سازمان ملل و بنیادهای خیریه کوچک دیگر در نقاط مختلف جهان خبر می دهند. آنها فاش کرده اند که در مورد این آزارها نمی توانند چیزی بگویند چون برچسب عنصر نامطلوب به آنها زده می شود.

اما یکی از مهمترین نمونه های این نوع خشونت، تجاوز جنسی به سارا پیرس کارمند مرکز خیریه کارتر در آتلانتا بود که در هنگام ماموریت در سودان جنوبی رخ داده بود. وی بعدها اخراج شد.

بنیاد بین المللی حقوق زنان در کانادا به تازگی در حال جمع آوری آمار و اطلاعات این نوع حوادث است و اعلام کرده بیش از ۱۰۰۰ زن کارمند بنیادهای خیریه جهانی مستندات خود را به این پروژه ارسال کرده اند.

گاردین اعلام کرده در حال مستندکردن صحبت های زنانی است که در این خیریه ها تجربه خشونت جنسی داشته اند.

 اخبار  اجتماعی  -  شفقنا


ویدیو مرتبط :
آزار جنسی و جسمی زنان در اروپا بی داد می کند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آزار جنسی گسترده زنان آلمانی


عده‌ای از ساکنان شهر کلنِ آلمان در اعتراض به آزار جنسی زنان در این شهر راهپیمایی کردند.

خبرگزاری ایسنا: عده‌ای از ساکنان شهر کلنِ آلمان در اعتراض به آزار جنسی زنان در این شهر راهپیمایی کردند.

پلیس کلن می گوید: طی جشن‌های شب سال نو میلادی ده‌ها زن به دست صدها مرد جوان ناشناس که بیشترشان الکل مصرف کرده بودند در مرکز این شهر مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفتند.

یکی از زنانی که در آن شب قربانی آزارهای جنسی شده می گوید: «آنها به زن‌ها تعرض می‌کردند. دوستم مرا از آنجا دور کرد. جمعیت زیادی آنجا بود. نمی‌دانستیم به چه کسی اعتماد کنیم و همه‌اش می‌خواستیم افرادی را که اطرافمان بودند از خودمان دور کنیم.

به گزارش یورونیوز، یکی دیگر از قربانیان می‌گوید: شنیدم که چیزی درون کلاه کاپشنم افتاد و سعی کردم آن را در بیاورم. یک ترقه بود که داخل لباسم افتاد و همه جایم را سوزاند. جای سوختگی روی بدنم مانده است. شانس آوردم که ترقه منفجر نشد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان نیز روز سه شنبه گفت که از شنیدن این خبر یکه خورده است. به گفته اتحادیه پلیس ‌آلمان، در شهرهای هامبورگ و اشتوتگارت هم برخی از زنان قربانی آزار جنسی در شب سال نو شده‌اند.

از سوی دیگر شهردار کلن شایعات مبنی بر دست داشتن پناهجویان خارجی در این آزارها را تکذیب کرده است. وی گفت که هیچ نشانه‌ای مبنی بر دست داشتن افرادی که در کلن سکنی داده شده‌اند در این ماجرا وجود ندارد.

رئیس پلیس کلن روز سه شنبه به نقل از برخی قربانیان گفت که مهاجمان چهره‌ای شبیه اتباع کشورهای عربی و شمال آفریقا داشته‌اند اما وزیر دادگستری آلمان این شایعه را «استفاده ابزاری از بحث روز» خوانده است.

بنابر این گزارش، پلیس کلن از افزایش بزه های کوچک در منطقه مرکزی شهر و به ویژه در ایستگاه اصلی قطار این شهر خبر داده است. از آنجا که از چند ماه پیش موجی از مهاجران جدید به آلمان وارد شده، این خبر به شایعات مربوط به دست داشتن این افراد در بزهکاری‌ها دامن زده است.

دویچه‌وله نیز گزارش کرد که وزیر دادگستری آلمان، این اقدامات را محکوم کرد و گفت: تعرض نفرت‌انگیز به زنان تحمل نخواهد شد و همه عاملان باید محاکمه شوند. وی از جرایمی با ابعاد جدید و سازمان‌یافته سخن گفته است.

«آرنولد پلیکرت»، رئیس اتحادیه پلیس در ایالت نوردراین وستفالن هم گفت: شواهد نشان می‌دهند که این اقدامات سازماندهی‌شده بوده و باید روشن شود که چگونه چنین حوادثی توانسته اتفاق بیافتد.