اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آزار جنسی پناهجویان در اردوگاه فرانسه


امدادگران کمک‌رسان به پناهجویان اردوگاه تخریب شده «جنگل» در شهر کاله فرانسه از تجاوز جنسی به کودکان پسر پناهجوی ساکن این اردوگاه خبر دادند.

خبرگزاری فارس: امدادگران کمک‌رسان به پناهجویان اردوگاه تخرب شده جنگل در شهر کاله فرانسه در بحبوحه نگرانی‌ها از فقدان تدابیر حفاظتی از کودکان در این ارودگاه، از تجاوز به کودکان پسر پناهجوی ساکن این اردوگاه و وجود خطر سوءاستفاده جنسی برای کودکان پناهجو در قاره اروپا خبر دادند.

بر اساس این گزارش، پزشکان و امدادگران دواطلبی که برای کمک و رسیدگی به پناهجویان مستقر در چادرهای خارج از شهر‌های فرانسه آمده بودند، در گفت‌وگو با ایندیپندنت اعلام کردند که طی 6 ماه گذشته هفت پسر بچه 14 تا 16 ساله را که مدعی بودند هدف تجاوز قرار گرفته‌اند، معاینه کرده و تحت نظر قرار داده‌اند و در بررسی‌های خود متوجه صحت ادعاهای آنها شده‌اند.

با این حال تنها یکی از آن‌ها حاضر به حضور در بیمارستان شده‌ و بقیه آن‌ها به دلیل تبعات احتمالی یا از بیم لطمه به آبروی خانواده‌هایشان از رفتن به بیمارستان خودداری کرده‌اند.

پلیس اتحادیه اروپا موسوم به یوروپل هم پیش از این نسبت به احتمال سوءاستفاده جنسی از کودکان پناهجویان در اروپا هشدار داده بود.

در ماه ژانویه یکی از اعضای ارشد یوروپل اعلام کرد که حدود 10000 کودک پناهجو در اروپا مفقود شده‌اند.

امدادگرانی که به صورت داوطلبانه در کمپ‌های پناهجویان کار می‌کنند، می‌گویند حتی نهادهای قانونی فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی اهمیتی به این مسئله نمی‌دهند.

یکی از این امدادگران می‌گوید: «تردید ندارم که اگر یکی از این پسربچه‌ها را پلیس می‌بردم و می‌گفتم "من پزشک هستم و می‌دانم که این پسر مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته،" آن‌ها شانه بالا می‌انداختند و به گپ زدن با هم ادامه می‌دادند.»


ویدیو مرتبط :
نگاهی به اردوگاه پناهجویان در آلمان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افشای آزار جنسی زنان در ارتش فرانسه



اخبار,اخباربین الملل,تجاوز به زنان

نشریه فرانسوی «نوول ابسروتور» در گزارشی برگرفته از کتاب «جنگ نامرئی» از رسوایی آزار جنسی علیه زنان در ارتش فرانسه خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از نوول ابسرواتور، در کتاب «جنگ نامرئی» به قلم «لیلا میانو» و «جولیا پاسکوآل» آمده است: زنان عضو نیروهای مسلح و ناوگان هوایی دولتی فرانسه، توسط همکاران و کارکنان ارشد خود مورد آزارهای جنسی قرار می گیرند.

براساس افشاگری های این کتاب، «والری» یکی از سربازان قدیمی ارتش، «کارلا» ملوان نیروی دریایی و «لورا» مهماندار هواپیمای مخصوص ریاست جمهوری فرانسه، از سوی همکاران و کارکنان ارشد خود مورد آزار جنسی قرار گرفته اند.

این نشریه در بخش دیگری از این گزارش نوشت: با وجود اینکه وزیر دفاع فرانسه ادعا می کند با این پدیده ضداخلاقی مقابله شده اما در بسیاری از موارد، شکایت های زنان معترض، مختومه اعلام شده است.

آزارهای جنسی علیه زنان در ارتش برخی کشورهای غربی روز به روز رو افزایش یافته و موجب بروز مشکلات روانی و جسمی برای بسیاری از قربانیان شده است.

فرماندهان بلندپایه ارتش آمریکا سال گذشته در یک نشست مشترک کم سابقه در سنای آمریکا، از گسترش موارد تعرض و تجاوز جنسی در ارتش این کشور ابراز نگرانی کرده و آن را سرطانی خطرناک برای ارتش این کشور دانستند.

در این نشست مشترک که مارتین دمپسی رییس ستاد و شماری از فرماندهان بلندپایه نظامی آمریکا حضور داشتند، مساله اپیدمی تعرض و تجاوز به زنان در ارتش امریکا مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت و آنها نسبت به تاثیرات آن بر جایگاه داخلی و خارجی ارتش هشدار دادند.

بنا بر آمارهای غیررسمی، 20 درصد زنان در ارتش آمریکا مورد سوءاستفاده جنسی قرار می گیرند. رییس جمهوری آمریکا از وزیر دفاع آمریکا خواسته است که با این پدیده برخورد جدی کند اما منتقدان، این سخنان را بدون پشتوانه و بی فایده دانسته و می گویند زنان و دختران کارآموز در ارتش بطور مرتب مورد تجاوز جنسی قرار می گیرند اما به دلیل نفوذ فرماندهان ارتش قادر به طرح شکایت علیه آنها نیستند.


  اخبار بین الملل  -  ایرنا