اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آزارجنسی دختر جوان توسط 6 پسر هوسران


پرونده شش پسر جوان که دختری را در خانه زندانی کرده و مورد آزار و اذیت قرار داده بودند، برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

جام جم آنلاین: پرونده شش پسر جوان که دختری را در خانه زندانی کرده و مورد آزار و اذیت قرار داده بودند، برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.
 
رییس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قدس در این باره گفت: چندی پیش مردی همراه دختر جوانش با حضور در پلیس آگاهی این شهر ادعا کرد فرزندش در دام شیطانی شش شرور قرار گرفته و آنها او را مورد آزار و اذیت قرار داده اند. پس از این شکایت با تشکیل پرونده قضایی، دختر جوان به دادسرا احضار شد تا از وی تحقیق شود.

بازپرس محسن پورساداتی افزود: با تحقیق از شاکی معلوم شد او با پسر جوانی دوست شده و روز حادثه پسر جوان با اطلاع از این که شاکی قصد خرید گوشی تلفن همراه دارد او را فریب داده و به بهانه این که می تواند گوشی را از مغازه دوستش بخرد، دختر جوان را سوار خودرویش می کند. پسر شرور در میانه راه تغییر مسیر داده و با چاقویی که همراه داشته قربانی را تهدید کرده و به خانه ای منتقل می کند.

وی ادامه داد: متهم اصلی دو روز قربانی را در خانه زندانی کرده و همراه پنج نفر از دوستانش دختر جوان را مورد آزار و اذیت قرار دادند. متهمان برای تهدید دختر از صحنه آزار و اذیت فیلم گرفته و او را در حوالی خانه شان رها می کنند. از سوی دیگر خانواده دختر نیز همزمان با ناپدید شدن وی شکایتی را مطرح کرده بودند.

رییس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان قدس خاطرنشان کرد: تحقیقات گسترده ای برای یافتن متهمان فراری آغاز و پس از چند روز سرکرده باند دستگیر شد. با انتقال وی به پلیس آگاهی او بازجویی شد و اعتراف کرد با دختر جوان دوست شده و پس از فریب قربانی نقشه ربودن او را طراحی کرده است. با اعتراف متهم، پنج همدست وی یکی پس از دیگری دستگیر شدند.

پورساداتی افزود: در تحقیقات از اعضای این باند، مشخص شد شاکی مدعی شده دختر جوان از خانه فرار کرده و موضوع آدم ربایی را به آنها نگفته بود که این ادعا باید بررسی شود. با اعتراف متهمان، برای آنها قرار قانونی صادر شد و همگی روانه زندان شدند.

چند روز پیش آخرین دفاع از اعضای این باند نیز گرفته شد و پرونده آنها درخصوص اتهام آزار و اذیت بزودی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال خواهد شد تا متهمان محاکمه شوند.

پورساداتی باهشدار به خانواده ها از آنها خواست رفت و آمد فرزندان خود را کنترل کنند تا آنها در دام افراد سودجو گرفتار نشوند و جان، حیثیت و مالشان به خطر نیفتد و آینده شان به تباهی نرود.

 زنان و دختران جوان باید آگاه باشند از برقراری دوستی های خیابانی خودداری کنند و اگر گرفتار چنین حوادث تلخی شدند با حضور در مراکز پلیس و مراجع قضایی از متهمان شکایت کنند تا قاطعانه با افرادی که به هنجارشکنی دست می زنند برخورد شود.


ویدیو مرتبط :
وحشیانه ترین دزدی از دختر و پسر جوان..!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دختر جوان پسر هوسران را به قتل رساند/پایان دوستی فیس بوکی



جزییات قتل پسر هوسران به دست دخترجوان

دختر جوان پسر هوسران را به قتل رساند/پایان دوستی فیس بوکی

یك دختر درس خوانده و آرام که از سایه خود میترسید، یك مرتبه مردی غریبه را از تراس طبقه سوم به پایین پرت میكند! این سرانجام یک دوستی خاموش اینترنتی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ من دختری بودم که شب ها رویاهای زیادی می دیدم و صبح آن را زیر خاک مدفون می کردم .... دنیا را خائنی می دیدم که هیچ وقت از من حمایت نمی کرد ، نقشه هایم را می خواند و لو می داد ...

امتحاناتم تمام شده بود و من چیزی نداشتم که باهاش ذهنم مشغول باشه و دلتنگیام را فراموش کنم .

مامانم  که دید دمق نشستم ، گفت: می خواهی فردا یه مهمونی مفصل بگیرم ؟ جمع مان جمع می شه و خوش می گذره ! حوصله ات هم سر جایش میاد " ناراحت شدم.

غرغر کردم که: می گم حوصله ام سر رفته، آن وقت شما می خواهید مهمان بازی کنید؟

بابا، از آن یکی اتاق، صدای فریاد مرا که شنید، آمد و گفت: عجب دوره زمانه ای شده ها! توی جوانی، سر ما درد می کرد برای دور هم جمع شدن و خاطره تعریف کردن و بازی های دسته جمعی. معلوم نیست شما جوان ها چتان شده!؟

حوصله حرف های تکراری پدر و مادرم را نداشتم؛ از خانه زدم بیرون ؛ نمی فهمیدم چند قدم برداشتم ؛ رسیدم در کافی نت مجید آقا ؛ کافی نت شلوغ بود و همان یک دستگاهی که مجید آقا همیشه برای من نگه می داشت ، منتظر من بود ، طبق معمول تا رسیدم پای کامپوتر نفسش را گرفتم و رفتم توی چت روم تا ببینم کدام یک از بچه ها آن لاین هستند.

رضا ، احمد ، حسن و ....زیاد برام مهم نبودند؛ تااینکه همان دوست همیشگیم را که همیشه منتظر آن لاین شدنش بودم ، دیدم ؛ " افشین" !

تا صفحه باز آن را دیدم چشمم برق زد ؛ دیگه وقتی با دوستام چت می کردم پیشنهادهای مسخره شان مثل بریم سینما و... باعث سر گرمیم نمی شد .

 با اینکه موقع ناهار بود و دایما به مادرم که نگران برگشتن به خونه بود رد تماس می زدم با دوست جنتلمنی که پیدا کرده بودم سرگرم شدم ....هنوز خودش را بعد یک ماه ندیده بودم ولی دوستی هایمان هر روز در باز و بسته شدن صفحاتی در صفحه ای که تمام دلخوشیم شده بود محکم و محکم تر می شد .

پسری ظاهرا آرام و مظلوم با چشمهای قهوه ای و عینك بدون فریم.  اولین بار که عکس او را در صفحه فیس بوکم دیدم برای دیدن مرد رویاهایم سر از پا نمی شناختم ، ولی با خودم گفتم بذار بیش تر بشناسمش .

افشین که نام اصلی اش "سیامک " بود خودش را استاد یکی از دانشگاه های معتبر معرفی کرده و می گفت پسری پولدار و صاحب یک مرکز تجاری است .

ما بیشتر از درس و كار و زندگی روزمره حرف میزدیم. او هم خیلی صبور بود. كمتر شكایت از چیزی میكرد یا عصبانی میشد. فقط میدانم از نیش پشه خیلی عصبانی میشد! از پارتی بازی هم نفرت داشت. میخواست آدمها را با لیاقتشان بشناسند و هر كس در جایگاه خودش باشد. وقتی اینجوری نمیشد غصه میخورد،اما اصلا افسرده نبود. مادرش را خیلی دوست داشت...و به من بسیار ابراز علاقه می کرد ....

بالاخره روز بر آورده شدن آرزوهایم فرا رسید سر از پا نمی شناختم محل قرارمان خانه افشین تو ظفر بود ....

وقتی آن پسر را دیدم ، جا خوردم  از تعجب داشتم سکته می کردم ؛ پرسیدم شما افشین هستید؟ گفت : آره؛ گفتم اما اصلا شبیه عکستون نیستید ؛ جواب داد آدم ها نباید دل به حرف ها و صورت ها ببندند ، دنیا پر از دروغ ؛ آدم ها با همین دروغ هاشون در کنار هم به قول خودشان زندگی مسالمت آمیز می کنند .

یه قطره اشک سمج از گوشه چشمام چکید .... چشمم را از روی نفرت انداختم پایین و نگامو دوختم به سرامیک های کثیف کف اتاق .... چقدر کثیف بودن  ... درست عین دل بعضی از آدما .

او با نگاه  هوس بازش به من نزدیک شد و خواست نیت بی شرمانش عملی کنه ؛ با این كار مخالفت كردم و خواستم با دادو فریاد کمک بگیرم اما او با چاقویی که در دست داشت من را تهدید كرد؛ هیچ‌كس به غیراز ما دو نفر در آن خانه نبود و صدای كمك‌خواهی‌ام به جایی نمی‌رسید برای همین شروع به گریه و التماس كردم و از او خواستم اندکی صبر کند و قول دادم ........

افشین  رفت سمت پنجره های قدی و بزرگ که در انتهای سالن بود ؛ پرده های طلایی - سفید رنگ اونو پوشونده بود ؛پرده ها رو زد کنار ، پنجره را باز کرد و به کارگرا که داشتن کار میکردن نگاه کرد و شروع کرد به سیگار کشیدن ، هر پک سیگارش نفس های من را بیش تر به شماره می انداخت ،من هراسان از زندگیم که قرار بود به دست مردی کلاهبردار پر پر بشه ؛ نمی دانستم چه کار کنم ...

ناگهان پنجره باز اتاق توجهم را جلب کرد ، یک دفعه به ذهنم رسید ؛ این دفعه برای اولین بار بخت با من یار شد با سرعت تمام دستهایم را به کمر افشین فشار دادم او هول شده بود ، نتوانست خودش را نجات دهد.

با دیدن پیکر خون آلود افشین ،من هم بین همهمه آدم ها گم شدم .

بهوش که آمدم ؛ دستبند روزگار را روی دستام حس کردم و نگاهم بی اختیار به پلیسی که کنارم ایستاده بود گره خورد .... حالا نمی دانم بی گناهم یا گنهکار  .....

اول فکر کردم یه خواب ولی وقتی قطره اشکی را که روی صورتم سر می خورد حس کردم متوجه شدم نه بیدارم .

حالا من موندم پشت پرده سرنوشت و روزگار خاکستری ام که نمی دانم چطور باید سپری کنم ......

سرهنگ " نیک نفس " در اظهار نظری بیان داشت : دلبستگی های بوجود آمده در دوستی های اینترنتی در دراز مدت ممکن است با عث سوء استفاده افراد فرصت طلب شود و در تجربه این دوستی ها، فرصتی برای انتخاب و شناخت صحیح دختر و پسر از یکدیگر به وجود نمی آید.

این مقام مسوول ادامه داد : معمولا افراد در این گونه دوستی ها فقط ادعا می کنند که ارتباطشان با انگیزه ازدواج است و این رابطه بیش تر بر  عشق ورزی کور استوار می باشد و عنصر خرد ورزی و عقلانیت در تصمیم گیری های اینچنینی وجود ندارد .

سرهنگ نیک نفس ادامه داد : دوستی های اینترنتی نه تنها مشکلی را برای پسران و دختران حل نمی کند ، بلکه اگر هم این روابط به ازدواج بیانجامد ، در زندگی مشترک سوء ظن و بی اعتمادی را برای دو طرف به همراه دارد .

 رییس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه معمولا دوستی های اینترنتی با انگیزه تفنن ، سرگرمی و هوسرانی شکل می گیرد ، تصریح کرد : عمر این دوستی ها بسیار کوتاه است و آنچه که در پی آن باقی می ماند تعارض فکری واحساسی دختران و پسران و از دست دادن اعتماد به نفس  و به وجود آمدن بدبینی در بین آنهاست .

وی بیان داشت : برای پیشگیری از چنین آسیب هایی باید خانواده‌ها به‌ نقش‌ حیاتی‌ خود در برابر فرزندان‌ آگاه‌ شوند تا بتوانند الگوهای‌ صحیح‌ رفتاری‌ را به‌ فرزندان‌ ارائه‌ دهند و آنها را در برابر آسیب های اجتماعی واکسینه کنند.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد :  : در این باره  جامعه ، خانواده ، وسازمان های مسوول می توانند با تقویت‌ ارزش‌های‌ اخلاقی، معنوی‌ و انسانی‌ و سست‌ گردانیدن‌ معیارهای‌ مادی‌ در نظر جوانان، تقویت‌ و توسعه‌ مراكز ورزشی‌ و تفریحی‌ و برنامه ‌ریزی‌ صحیح‌ برای‌ اوقات‌ فراغت‌ آنها ،

 

ارائه‌ خدمات‌ رفاهی‌ و اجتماعی‌ جهت‌ برطرف ‌كردن‌ كمبودهای‌ عاطفی‌ كودكان‌ و نوجوانان، پرورش‌ احساس‌ عزت‌ نفس‌ و اعتماد به ‌نفس‌ كودك‌ و نوجوان‌ در خانواده‌ و مدرسه جلوی منزوی شدن جوانان  در اجتماع و روی آوردن  آنها به دوستی ها در فضای مجازی را بگیرند . /باشگاه خبر نگاران