اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آزادی 2 ایرانی ربوده شده در یمن



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,آزادی دو ایرانی در یمن

 

اخبار سیاست خارجی - آزادی 2 ایرانی ربوده شده در یمن

شبکه اسکای نیوز در خبری فوری اعلام کرد که مقامات یمنی دو تن از دیپلمات‌های ایرانی که از چندماه پیش در این کشور بازداشت شده بودند را آزاد کردند.

یک شبکه خبری از آزادی دو ایرانی در یمن خبر داد.

به گزارش تسنیم، شبکه اسکای نیوز در خبری فوری اعلام کرد که مقامات یمنی دو تن از دیپلمات‌های ایرانی که از چندماه پیش در این کشور بازداشت شده بودند را آزاد کردند. 

اخبار سیاست خارجی - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
آزادی دو دختر جوان ایتالیایی ربوده شده در سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن آزاد شد + جزئیات چگونگی آزادی



نوراحمد نیکبخت، دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن صبح روز پنجشنبه 14 اسفند، آزاد شد و به ایران بازگشت.

به گزارش ایسنا، نوراحمد نیکبخت، دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن تیرماه سال 92 توسط گروههای تروریستی ربوده شده بود که پس از رهگیرهای اطلاعاتی محل اختفای وی شناسایی و با اقدامات خاص عملیاتی در یمن،‌ وی آزاد و به ایران بازگردانده شد.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران این موفقیت سربازان گمنام امام زمان(عج) را به مقام معظم رهبری، مردم ایران و خانواده این دیپلمات ربوده شده تبریک گفت.

اولین اظهارنظر دیپلمات ربوده شده ایرانی پس از ورود به کشور

اخبار,اخبارسیاسی,دیپلمات ایرانی ربوده شده در یمن

 

دیپلمات ربوده شده ایرانی در بدو ورود به کشور از تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) که زمینه آزادی وی را فراهم کردند، تقدیر کرد.

نوراحمد نیکبخت پس از ورود به ایران در باند فرودگاه مهرآباد درباره چگونگی ربایشش توسط گروه‌های تروریستی اظهار کرد: در ماه رمضان سال 92 هنگام خروج از منزل که قصد عزیمت به محل کار را داشتم توسط گروه‌های ناشناس ربوده شدم و مدت 20 ماه و 2 روز در بند آنها بودم.

وی ادامه داد: کسی را ندیدم چراکه افراد مسلح و ناشناس بودند و حتی هویتشان را نمی‌دانم.

وی همچنین از این دوره به عنوان دوران سخت یاد کرد که در آن کوچکترین خبری از خانواده و اتفاقات جهان نداشته است.

نیکبخت در پایان از سربازان گمنام امام زمان(عج)، وزارت اطلاعات، رئیس‌جمهور و دوستان و همکاران خود در وزارت امور خارجه که زمینه آزادی او را فراهم کردند، تشکر و تقدیر کرد.

نوراحمد نیکبخت در عملیاتی مقتدرانه آزاد شد
معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه از آزادی مقتدرانه دیپلمات ربوده شده ایرانی در صنعا توسط یک کمیته ویژه خبر داد.

حسین امیرعبداللهیان با بیان این‌که «خوشحالیم که امروز در خدمت آقای نوراحمد نیکبخت دیپلمات آزاد شده ایران از صنعا هستیم» اظهار کرد: ایشان بیش از یک سال و نیم پیش توسط یک گروه تروریستی ربوده شدند که از همان ابتدا کمیته ویژه‌ای در وزارت خارجه به دستور وزیر تشکل شد و همه بخش‌های زیربط در این کمتیه فعال بودند.

وی همچنین به تیم ویژه‌ای که اخیرا در وزارت اطلاعات در جهت پیگیری این مساله تشکیل شد، اشاره کرد و گفت: این تیم در یک عملیات سخت و دشوار در یک منطقه خاص توانست مقتدرانه آقای نوراحمد نیکبخت را از چنگال تروریست‌ها خارج کند و خوشحالیم که امروز شاهد ورودشان به کشور بودیم.

وی همچنین این موفقیت را به مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور، ملت ایران و سربازان گمنام امام زمان(عج) که با تلاش‌های خود شادی را برای ملت ایران و خانواده این دیپلمات به ارمغان آوردند، تبریک گفت.


 اخبار سیاسی -  ایسنا