اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آزادی یک زندانی عربستانی از گوآنتانامو


یک زندانی عربستانی که 12 سال در زندان گوآنتانامو زندانی بود توسط مقامات آمریکایی آزاد شد.

ایسنا: یک زندانی عربستانی که 12 سال در زندان گوآنتانامو زندانی بود توسط مقامات آمریکایی آزاد شد.

آزاد کردن این زندانی در راستای تلاش‌های آمریکا برای کاستن از جمعیت زندانی‌های زندان خلیج گوآنتانامو در کوبا انجام می‌شود.

پنتاگون امروز (شنبه) اعلام کرد: محمد الزهرانی، یک زندانی عربستانی گوآنتانامو پس از نتیجه‌گیری یک کمیته "متخصص" در این باره از این زندان آزاد شده و به کشورش مسترد شد.

الزهرانی قرار است در برنامه بازپروری شبه‌نظامیان در عربستان شرکت کند.

وی سیزدهمین زندانی آزاد شده از گوآنتانامو در سال جاری میلادی است و در عین حال هفتمین زندانی آزاد شده از این زندان در دو هفته گذشته محسوب می‌شود.

به گفته مقامات آمریکایی طی هفته‌های آینده نیز تعداد بیشتری از زندانیان گوآنتانامو در راستای برنامه بستن این زندان که در آن 142 نفر زندانی هستند آزاد خواهند شد.


ویدیو مرتبط :
آزادی زندانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موافقت بحرین با آزادی چهار زندانی ایرانی



 

موافقت بحرین با آزادی چهار زندانی ایرانی

 

در پی تلاش‌ها و پیگیری‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در منامه «ملك حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین با آزادی چهار زندانی ایران در زندان‌ این كشور موافقت و دستور آزادی این چهار نفر را صادر كرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در منامه از موافقت پادشاه بحرین با آزادی چهار زندانی ایران در زندان‌ این كشور خبر داد.

«مهدی آقاجعفری» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بحرین در گفت‌وگو با فارس با اعلام این خبر، گفت: در پی تلاش‌ها و پیگیری‌های سفارت جمهوری اسلامی ایران در منامه «ملك حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین با آزادی چهار زندانی ایران در زندان‌ این كشور موافقت و دستور آزادی این چهار نفر را صادر كرد.

وی با بیان اینكه مقدمات آزادی این چهار نفر در حال انجام است، افزود: این چهار نفر تا اواخر هفته جاری به كشور باز می‌گردند.

سفیر ایران در منامه با تبریك اعیاد قربان و غدیر به مسلمانان از جمله ایرانیان مقیم بحرین تأكید كرد كه پیگیری امور مربوط به ایرانیان در بحرین از جمله اولویت‌های سفارتخانه جمهوری اسلامی در منامه است.

آقاجعفری نسبت به آزادی این چهار نفر در آستانه اعیاد قربان و غدیر و بازگشت آنها نزد خانواده‌هایشان ابراز خرسندی كرد.

در ملاقات اخیر آقاجعفری سفیر ایران در منامه با «شیخ راشد بن عبدالله آل خلیفه» وزیر كشور بحرین، وی از موافقت پادشاه این كشور با آزادی این چهار نفر خبر داد...../تحلیل:عصرایران

سفیر جمهوری اسلامی ایران در منامه از موافقت پادشاه بحرین با آزادی چهار زندانی ایران در زندان‌ این كشور خبر