اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آزادی گروگان آلمانی توسط پلیس کامرون


کامرون روز چهارشنبه اعلام کرد نیروهای این کشور یک گروگان آلمانی را که شش ماه قبل در نیجریه به دست ستیزه جویان گروه بوکوحرام ربوده شده بود، آزاد کرده اند.

تابناک: کامرون روز چهارشنبه اعلام کرد نیروهای این کشور یک گروگان آلمانی را که شش ماه قبل در نیجریه به دست ستیزه جویان گروه بوکوحرام ربوده شده بود، آزاد کرده اند.

آزادی این گروگان آلمانی در حالی اعلام شد که سران آفریقا حمایت سازمان ملل متحد را در مبارزه علیه این گروه ستیزه جو خواستار شدند.

دفتر ریاست جمهوری کامرون در بیانیه ای اعلام کرد :« نیروهای مسلح کامرون به همراه دستگاه های امنیتی کشورهای دوست در عملیاتی ویژه موفق شدند شامگاه سه شنبه این گروگان را که یک شهروند آلمانی است و ژوئیه 2014 میلادی به دست گروه بوکوحرام در نیجریه ربوده شده بود، آزاد کنند ».

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان آزادی این فرد را تایید کرد و افزود وی اکنون در یائونده، پایتخت کامرون، است.

جزئیات بیشتری در خصوص این فرد یا حمله ای که برای آزادی وی انجام شد، از جمله این که این حمله در کجا انجام شد، منتشر نشده است.

گروه بوکوحرام پیشتر اتباع خارجی را در نیجریه و کامرون گروگان گرفته بود، اما همه آنها آزاد شده بودند.

انکوسازانا دلامینی زوما رئیس اتحادیه آفریقا در بیانیه ای اعلام کرد :«‌ بوکوحرام تهدیدی نه فقط برای نیجریه و منطقه، بلکه تهدیدی برای کل قاره است ».

ارتش نیجریه به علت ناتوانی در سرکوب ستیزه جویان بوکوحرام بارها مورد انتقاد قرار گرفته است. شورش گروه بوکوحرام در نیجریه به کشته شدن 13 هزار نفر و آواره شدن یک میلیون و 500 هزار نفر از خانه هایشان منجر شده است.

بوکوحرام همچنین حملات خود را در نیجریه و کامرون افزایش داده است.


ویدیو مرتبط :
جزییات حادثه گروگان گیری در مشهد از زبان گروگان و دستگیری مجرم به دست پلیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

هفت تیر کشی کارمند اخراجی با لباس زنانه/ عملیات پلیس تهران برای آزادی گروگان‌ها



کارمند اخراجی که با تشکیل یک گروه اقدام به سرقت مسلحانه از یک شرکت خصوصی در خیابان شریعتی کرده بودند، توسط پلیس شناسایی و دستگیر شدند.

ساعت 10 و 55 دقیقه صبح روز 23 اسفند یک مورد سرقت مسلحانه در یکی از شرکت‌های خصوصی خیابان شریعتی به کلانتری 104 عباس آباد اعلام شد و ماموران گشت انتظامی محله محور در کمتر از 3دقیقه خود را به محل رساندند.

ماموران پس از استقرار در محل مشاهده کردند سارقی با لباس زنانه در حالی که یک اسلحه زیر مانتو پنهان کرده است ، در حال پرسه زدن جلوی درب شرکت است.

عوامل کلانتری بلافاصله وارد عمل شده و سارق مسلح را قبل از هر گونه اقدامی خلع سلاح کرده و تعداد 25 عدد تیر جنگی نیز از وی کشف کردند.

بلافاصله پس از دستگیری سارق زن نما، دزد دیگری از محل متواری شد که وی نیز پس از چند دقیقه دویدن دستگیر و اکیپ تخصصی کلانتری 104 در محل حاضر و پس از اداره کردن جو بوجود آمده در محل سارقین را به خودروهای پلیس منتقل کردند.

با دستگیری دو تن از سارقان مسلح عوامل کلانتری وارد شرکت خصوصی شدند و کارمندان و مدیر شرکت را که بصورت گروگان و ‏دست و پا بسته در اتاقی محبوس شده بودند، آزاد کردند.

به دنبال آزادی مدیر شرکت از بانک ملی تماس گرفته شد و پرسنل بانک از حضور فردی خبر دادند که قصد نقد کردن 4 فقره چک 15 میلیون تومانی مربوط به این شرکت را دارد.

لذا سریعا ماموران وارد عمل شده و متهم را در بانک دستگیر و به همراه دو متهم دیگر روانه کلانتری کردند.

متهمان در کلانتری به جرم خود اعتراف کرده و ماموران در جریان تحقیقات پلیسی دریافتند؛ یکی از کارمندان شرکت خصوصی به نام محسن که سال‌ها قبل به دلیل رفتار‌های نادرست از شرکت اخراج شده بود، به خاطر گرفتن انتقام نقشه سرقت از شرکت را طراحی می‌کند.

محسن در این نقشه با تهیه اسلحه کلاشینکف و همچنین اجیر کردن سه مرد که یکی از آنان برادرش بود، ساعت 7 صبح روز 23 اسفند ماه نقشه سرقت خود را عملی می‌کند.

بر اساس گزارش پلیس، ابتدا محسن به همراه برادرش و یکی دیگر از همدستانش به بهانه مسائل ناموسی وارد شرکت می‌شوند و محسن در ابتدا برای ترساندن کارمندان شرکت در حالی که لباس زنانه به تن داشت اقدام به شلیک یک تیر هوایی می‌کند.

سپس دو همدست دیگر این کارمند اخراجی دست و پای کارمندان و مدیر شرکت را بسته و داخل اتاقی محبوس می‌کنند و سپس به چک‌ها و اموال شرکت دستبرد می‌زنند.

برادر محسن چک‌ها را به دست همدست دیگرشان که با خودروی تاکسی بیرون از شرکت منتظر آنان بود می‌رساند تا او چک‌ها را به بانک برده و نقد کند و پس از پول شدن چک‌ها از محل متواری شوند.

در همین حین محسن جلوی درب شرکت با پنهان کردن اسلحه کلاشینکف زیر مانتو اقدام به پرسه زنی می‌کند تا اینکه یکی از کارمندان شرکت موفق می‌شود طی تماسی موضوع را به پلیس گزارش دهد.

سرهنگ باقری شاد سرکلانتر یازدهم پلیس پایتخت درباره این خبر به باشگاه خبرنگاران، گفت: از متهمان سرقت مسلحانه شرکت خصوصی، 60 سانت مواد مخدر مشکوک به شیشه و 2 عدد ‏پایپ کشف گردید که مجموعا 3 نفر سارق دستگیر شدند و یک عدد پوکه نیز از داخل شرکت کشف ‏شده است.

گفتنی است، سه متهم در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی قرار گرفتند و پلیس همچنان در تعقیب آخرین همدست محسن است که توانسته بود قبل از حضور پلیس در شرکت متواری شود.


 اخبار حوادث  -  باشگاه  خبر  نگاران