اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آزادی و حریت بدون هزینه امکان پذیر نیست


رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: استقلال، آزادی و حریت بدون هزینه نمی‌شود و باید برای آن هزینه داد.

خبرگزاری ایسنا: رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: استقلال، آزادی و حریت بدون هزینه نمی‌شود و باید برای آن هزینه داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدی‌گلپایگانی در جمع عزاداران اربعین حسینی(ع) در شیراز راه مقابله با زیاده‌خواهی‌های استکبار را توجه به اقتصاد مقاومتی دانست.

وی با تاکید بر لزوم پرهیز از اسراف در ادارات دولتی، نهادها، جمعیت‌ها، عزاداری‌ها و... افزود: امروز، روزی نیست که دیگر سفره‌های رنگین پهن شود و برای یک عروسی میلیون‌ها هزینه کرد و اگر ما رعایت اقتصاد کرده و از اسراف پرهیز کنیم و هزینه را پایین آوریم که خوشبختانه مجلس و دولت نیز به دنبال آن است، این مسئله محقق خواهد شد.

محمدی‌گلپایگانی پیشرفت‌های صنعتی کشورمان را فوق‌العاده توصیف کرد، گفت: اکنون بهترین وسایل را خودمان می‌سازیم اما چرا باید وسایل خارجی در کشور ما اینقدر رواج داشته باشد؟ چه معنا دارد که یک جوان ثروتمند در خیابان‌های تهران ماشین‌های میلیاردی داشته باشد؟ اقتصاد مقاومتی راه حل کلید این قفل است در صورتی که به سفارشات مقام معظم رهبری در این زمینه عمل شود.

وی با بیان این‌که در خصوص تاریخ برگزاری نخستین سوگواره اربعین اختلاف است گفت: هرچه هست 40 روز از مصیبت جانگذار کربلا گذشته و این حادثه تاریخی آنچنان در عمق جان مردم و مسلمانان ریشه دارد که با گذشت زمان طی سال‌ها و قرن‌ها گرد فراموشی به رویش ننشسته است با اینکه دنیا حوادث تاریخی بسیاری به خود دیده است.

محمدی گلپایگانی اظهار کرد: در طول تاریخ حیات بشریت از زمانی که پای انسان به روی زمین آمد تا زمان ما حوادث فراوانی دنیا به خود دید که از جمله آن می توان به فتنه عظیم مغول و جنایاتی که انجام دادند، اشاره کرد به طوری که هنوز هم که هنوزه آثار حمله وحشیانه مغول به ایران مشهود است.

وی ادامه داد: تمام این حوادث به دست فراموشی سپرده شده است اما حادثه کربلا که حادثه کوچکی بود و جمعیتی 70 نفری در مقابل حداقل 30 هزار نفر از یک صبح تا ظهر جنگدیدند، تا ابد در تاریخ بشری ماندگار شد.

وی با یادآوری این‌که تمام جزئیات داستان کربلا روشن است و مخفی نیست در تاریخ سینه مسلمانان ثبت است، به خطبه امام سجاد(ع) بعد از حادثه کربلا اشاره کرد و افزود: خطبه امام سجاد(ع) خود یک سند تاریخی برای مانایی این قضیه است و آن امام همام در این خطبه فرمود خداوند به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) 6 چیز را بخشید شامل علم و دانش خدایی، حلم، صبر، بردباری، فصاحت و محبت در میان مردم است.

محمدی گلپایگانی با طرح این سئوال که محبت در میان مردم یعنی چه؟ گفت: یعنی همین اربعین حسینی که میلیون‌ها مسلمان اکنون در بیابان‌های نجف و کربلا پیاده روی می‌کنند به طوری که اکنون در رسانه‌ها مشاهده می‌کنیم که 20 میلیون جمعیت از کشورهای مختلف دنیا برای این پیاده روی حضور یافتند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به ارائه خدمات و تسهیلات ویژه زائران پیاده اربعین حسینی در عراق گفت: اکنون موکب‌های سر راه نجف و کربلا برپاست که قدم به قدم در این خیمه‌ها تمام وسائلی که یک زائر و کسی که پیاده می‌رود، نیازمند آن است، آورده شده است.

وی با تأکید بر این‌که حادثه کربلا هیچگاه فراموش نمی‌شود، گفت: یقیناً این چنین است و روز به روز و سال به سال عظمت و جایگاه این حادثه در دل مردم مسلمان الگو می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع) اشاره و تغییرات حاصله در مسیر توسعه این حرم شریف را خوب ارزیابی و اضافه کرد: آستان مقدس شاهچراغ(ع) مرکز فرهنگی مردم جنوب کشور است و هر چه اینجا باشکوه تر باشد، بهتر است، زیرا وقتی زائران آستان شاهچراغ(ع) در رکاب و آسایش باشند و نیازمندی‌های آنها برآورده شود وقتی برگردند خودشان مبلغ خواهند بود.

محمدی گلپایگانی همچنین با اشاره به وضعیت امروز جهان اسلام، گفت: امروز فاجعه‌ای که جامعه اسلامی به مصیبت بزرگی مبتلا و گرفتارش است، مسئله داعش و گروه‌های تکفیری است که تاکنون جمعیتی به خیانت کاری اینها برای مسلمین پیدا شده باشد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به عقاید و رفتارهای گروه‌های تکفیری، گفت: ایدئولوگ داعش ابوعبدالله، که از شاگردان ابومصعب ضرغاوی است، در کتاب خود به نام "فقه الدما" یعنی فقه خون ، جمعیت مسلمانان را به دو قسمت دارالاسلام و دارالکفر تقسیم و اعلام کرده که مردم هرشهری خلافت ابوبکر بغدادی را بپذیرند مسلمان و هرکدام نپذیرند دارالکفر و جان و ناموس او حلال و مباح است.

محمدی گلپایگانی با بیان این‌که مشکل این‌ها عقیدتی است، گفت: اعتبار اینها بر این است که غیر از آنان چه شیعه چه سنی، کافر است و حکمش قتل است و باید کشته شود لذا مشاهده می‌کنیم جنایات فراوانی را مرتکب می‌شوند و اگر همت والای شیعیان و همین ارادتمندان مکتب حسین(ع) و پاک باختگان راه آن حضرت، در عراق و فتوای آیت‌الله سیستانی برای جهاد کفایی نبود، قطعاً امروز نجف، کربلا و بغداد نمانده و نابود شده بود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با یادآوری این‌که البته این مسئله با سازماندهی و آموزش توسط نیروهای ایرانی میسر شد، گفت: این شیرمردان شیعیان حضرت علی(ع) جلوی داعشی‌ها ایستادند و به حمد الهی روز به روز پیروزی‌هایشان بیشتر می‌شود که این مسئله از اثرات ولایت است.

محمدی‌گلپایگانی تصریح کرد: در سوریه نیز چنین است اما برخی می‌گفتند که سوریه چه ربطی به ما دارد؟ در پاسخ آنان باید گفت که اگر سوریه حمایت نشده بود، امروز عراق از دست می‌رفت.

وی با بیان این‌که بحمد الهی جمهوری اسلامی ایران در مرحله‌ای از قدرت و نیرومندی است که دشمنان قسم خورده ما جرأت نمی‌کنند نگاه چپ به این کشور کنند و این حقیقت محض است، گفت: آمریکا که امروز از اسرائیل و داعش و گروه‌های تکفیری حمایت می‌کنند، آبروی خودشان در مسائل مختلف رفته است به عنوان مثال تبعیض نژادی در کشور آن ها بیداد می‌کند اما ما و اسلام را به خشونت متهم می‌کنند.

این مقام روحانی با بیان این‌که خطر امروز ما داعش و اربابان آنان آمریکا و اسرائیل است، گفت: اسلام دین رأفت و مهربانی است و این مسئله را در تاریخ صدر اسلام به خوبی می‌توان مشاهده کرد، چنانچه در تاریخ می‌خوانیم زمانی که پیامبر(ص) مکه را فتح کرد چه رفتار رحیمانه‌ای با سران قریش داشت حتی از قاتل عموی خود حمزه نیز گذشت.

محمدی گلپایگانی افزود: در پاسخ به دشمنان باید گفت دین اسلام ما این است که حتی در جنگ‌ها اجازه نمی‌دهد، درختان قطع شود اما این وحشی‌ها و گرگان خون‌خوار به اسم اسلام چه جنایت‌هایی را مرتکب نمی‌شوند. در گوشه و کنار دنیا افراد فراوانی فریب افکار و اندیشه‌های آنان را خوردند در حالی که تمام اینها دسیسه های آمریکا و اسرائیل است. تمام فتنه و فسادهای دنیا، دست صهیونیست‌ها و آمریکاست اما تنها کشوری که در مقابل آنها ایستاده، ایران است.


ویدیو مرتبط :
حریت یا آزادی در کلام امام خمینی (ره)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برنامه ریزی بدون آمار دقیق امکان پذیر نیست



 

برنامه ریزی بدون آمار دقیق امکان پذیر نیست

 

رییس سازمان ثبت احوال کشور:

برنامه ریزی بدون آمار دقیق امکان پذیر نیست


سازمان ثبت احوال با ورود به فن آوریهای جدید برای تعیین آمار جمعیتی و آماده سازی زیرساختهای کشوری، زمینه های لازم را برای ایجاد دولت الکترونیک در کشور فراهم می کند.

رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: سازمان ثبت احوال با ورود به فن آوریهای جدید برای تعیین آمار جمعیتی و آماده سازی زیرساختهای کشوری، زمینه های لازم را برای ایجاد دولت الکترونیک در کشور فراهم می کند.
به گزارش ایلنا، دکتر ناظمی اردکانی روز چهارشنبه درهمایش منطقه ای روسای ادارات و نمایندگیهای سازمان ثبت احوال کشور در تبریز گفت: پیشرفتهای علمی و دستیابی به فن آوریهای جدید فرصتی مغتنم برای ارتقای کیفی سازمان ثبت احوال است.
وی با تاکید بر لزوم آموزش فن آوریهای نوین برای ایجاد تحول در این سازمان خاطرنشان کرد: سازمان ثبت احوال با ورود به فن آوریهای جدید برای تعیین آمار جمعیتی و آماده سازی زیرساختهای کشوری، زمینه های لازم را برای ایجاد دولت الکترونیک در کشور فراهم می کند.
وی با بیان اینکه داشتن چشم انداز و سندی راهبردی باعث ارتقای این سازمان می شود، اظهارداشت: کارآمدی، اثربخشی، خلاقیت و نوآوری، تحول گرایی، نظام مندی، ایجاد پایگاه اطلاعات ایرانیان و انتشار به روز آمار تحولات جمعیتی از برنامه های توسعه میان مدت و سیاستهای کلی اصل 44 سازمان ثبت احوال کشور در افق 1404 خواهد بود.
ناظمی اردکانی ادامه داد: ساماندهی ثبت وقایع حیاتی و مهاجرت در کشور، اتقان اسناد سجلی و مدارک هویتی، تولید و انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی و استقرار نظام جامع شناسایی ایرانیان ازاهداف کلان این سازمان است.
وی گفت: استقرار سازمان الکترونیک، ارتقای مستمر کیفیت و کمیت نحوه ارائه خدمات، افزایش کارآیی و بهره وری سازمان ، حساس سازی و ارتقای آگاهی های عمومی و اصلاح نظام بودجه ریزی سازمان با رویکرد تعریف و تامین مورد نیاز از دیگر اهداف کلان سازمان ثبت احوال کشور است.
وی یادآور شد: یکی از نقش های ثبت احوال در عرصه های فرهنگی ایجاد گنجینه هویتی شخصیتهای برجسته کشوری و استانی است...../تحلیل:ایلنا