اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آزادی قریب الوقوع تمام زندانیان سیاسی در تونس



 

 

 

آزادی قریب الوقوع تمام زندانیان سیاسی در تونس

 

تظاهرات‌ها در تونس در اعتراض به باقی ماندن مقام‌های پیشین در پست‌های كلیدی دولت وحدت ملی همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، در خیابان‌های پایتخت تونس، تظاهرات مردم همچنان ادامه دارد و صدها تن علیه باقی ماندن مقام‌های پیشین در پست‌های کلیدی به خیابان‌ها ریختند.

معترضان همچنین خواهان کناره‌گیری وابستگان حزب حاکم پیشین (RCD) هستند.

گفته شده كه خودروهای پلیس در کنار خیابان‌ها صف کشیده بودند، ولی درگیری رخ نداد.

از سوی دیگر، دادستانی تونس چهارشنبه اعلام کرد که مشغول تحقیق درباره‌ ثروت «زین‌العابدین بن‌علی»، رئیس‌جمهوری پیشین تونس است که به عربستان سعودی گریخته است.

خبرگزاری رسمی تونس گزارش داد که بازرسان دادستانی مشغول تحقیق درباره‌ حساب‌های بانکی، املاک و دیگر دارایی‌های خانواده‌ بن‌علی هستند.

«لیلا ترابلسی»، همسر بن‌علی و اقوام او، بخش بزرگی از اقتصاد تونس را کنترل می‌کردند و شدیدا فاسد به شمار می‌روند.

همچنین خبرگزاری «رویترز» گزارش داد كه رئیس‌جمهوری موقت تونس از آزادی تمام زندانیان سیاسی در این کشور خبر داده است.

«فواد المبزع»، در یک نطق تلویزیونی ضمن ادای احترام به آنچه انقلاب مردم تونس برای آزادی و شرافت نامید، وعده داد که ارتباط حکومت جدید را با رژیم گذشته کاملا قطع کند.

این سخنان در حالی بیان می‌شود که رهبران دولت وحدت ملی برای پایان بخشیدن به تظاهرات خیابانی و ترغیب مخالفان به شرکت در دولت جدید تونس، ۳۳ تن از خویشان زین‌العابدین بن علی، حاکم متواری این کشور را نیز به جرم جنایت علیه ملت بازداشت كرده‌اند.

همچنین پایگاه خبری «دویچه‌وله» در خبر دیگری گزارش داد كه مجلس فدرال سوئیس اعلام کرده که فعلا دارایی‌های بن‌علی را در این کشور مسدود کرده است.

بنا بر این گزارش، «میشلین کالمی ری»، رئیس‌جمهوری سوئیس چهارشنبه گفته است که این اقدام بلافاصله از قوه به فعل درآمده است.

به گفته‌ی وی، مجلس فدرال سوئیس این تصمیم را برای تشویق تونس انجام داده تا برای پیگرد و مجازات احتمالی بن‌علی اقدام کند.

کالمی ری افزود، بسیار نامحتمل است که در روزهای گذشته دارایی‌های بن‌علی از سوئیس خارج شده باشد.

در برلین نیز از محافل دولتی آلمان شنیده شده که اتحادیه‌ اروپا در حال حاضر مشغول اتخاذ موضع مشترکی برای روشن کردن تکلیف دارایی‌های بن‌علی در اروپا است.

به گزارش خبرگزاری «ریانووستی»، کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل از اعزام گروهی از کارشناسان حقوق بشر این سازمان به تونس خبر داد.

«ناوی پیلای»، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل چهارشنبه اعلام کرد به منظور ارزیابی حوادث هفته‌های اخیر در تونس و تهیه پیشنهادهایی برای دولت انتقالی این کشور، یک کارگروه به تونس اعزام خواهد کرد.

پیلای در نشستی خبری در ژنو گفت این کارگروه متشکل هفته آینده عازم تونس خواهد شد.

رسانه‌های خبری به نقل از خبرگزاری «آلمان» گزارش دادند كه مقام‌های تونسی چهارشنبه از خروج «عبدالله القلال»، رئیس مجلس مشورتی تونس و وزیر کشور اسبق این کشور در زمان ریاست‌جمهوری زین‌العابدین بن علی از کشور جلوگیری کردند....../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
هشدار حمله قریب الوقوع به امریکا برای ایجاد ابهام سیاسی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آزادی زندانیان سیاسی ادامه می‏یابد



 

 

 

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: از منابع مطلع خبر می‌رسد عفو محكومان حوادث بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال 88 در آینده ادامه خواهد یافت.

قریب یكصد نفر از این محكومان به مناسبت عید سعید فطر مشمول عفو رهبر معظم انقلاب شده و آزاد گردیدند.

این اقدام تأثیر مثبتی در خانواده‌های آزاد شدگان و افكار عمومی جامعه داشت.