اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آزادسازی و سقوط همزمان دو شهر افغانستان


مقامات امنیتی افغانستان در حالی از آزادسازی شهرستان تاله و برفک ولایت بغلان خبر می دهند که امروز شهرستان کوهستانات در ولایت سرپل به دست طالبان سقوط کرد.

خبرگزاری مهر: مقامات امنیتی افغانستان در حالی از آزادسازی شهرستان تاله و برفک ولایت بغلان خبر می دهند که امروز شهرستان کوهستانات در ولایت سرپل به دست طالبان سقوط کرد.

ارتش افغانستان پس از دو روز توانست شهرستان «تاله و برفک» ولایت بغلان را از طالبان پس بگیرد.

« عبدالجبار پردلی»، فرمانده پلیس ولایت بغلان افغانستان اعلام کرد: نیروهای امنیتی توانستند با انجام عملیاتی گسترده شهرستان تاله و برفک را آزاد کنند. به گفته وی، نیروهای مردمی نقش مهمی در آزادسازی این منطقه داشته اند.

این شهرستان عصر روز جمعه به دست طالبان سقوط کرد. فرمانده پلیس بغلان اطمینان داد که هم اکنون کنترل کامل این شهر به دست نیروهای دولتی است.

آزادسازی شهرستان تاله و برفک در حالی است که مقامات امنیتی افغانستان از سقوط شهرستان «کوهستانات» در ولایت سرپل خبر می دهند.

کوهستانات از مناطق بسیار مهم و استراتژیک در شمال افغانستان است و شبه نظامیان طالبان بارها به این منطقه یورش برده اند.


ویدیو مرتبط :
آزادسازی یک نقطه جدید همزمان با تشدید عملیات در جوبر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شهر موصل عراق به دست القاعده افتاد / سقوط فرودگاه نظامی و استانداری نینوا / نوری مالکی اعلام حالت فوق العاده کرد (+عکس)



اخبار بین الملل - شهر موصل عراق به دست القاعده افتاد / سقوط فرودگاه نظامی و استانداری نینوا / نوری مالکی اعلام حالت فوق العاده کرد (+عکس)

موصل مرکز استان نینوا ، دومین شهر بزرگ عراق با دو میلیون نفر جمعیت است / صدها نفر از افراد مسلح وابسته به داعش پس از درگیری شدید با نیروهای ارتش و پلیس، ساختمان استانداری، زندان و شبکه های ماهواره ای موصل را به کنترل کامل خود در آورند.

نیروهای القاعده شهر موصل عراق را به تصرف خود درآوردند.

به گزارش عصر ایران، شهر موصل در شمال عراق به طور کامل از سیطره نیروهای دولتی عراق خارج شده و هم اکنون در کنترل افراد مسلح وابسته به داعش شاخه القاعده در عراق و سوریه است.

نیروهای داعش (دولت اسلامی عراق و شام) به عنوان شاخه القاعده هم اکنون کنترل بخش هایی از خاک سوریه را نیز در دست دارند.

 

اخبار,اخبار بین الملل , شهر موصل عراق

 
خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع آگاه نوشت: صدها نفر از افراد مسلح وابسته به داعش  بامداد روز سه شنبه به شهر موصل واقع در 350 کیلومتری شمال بغداد حمله کردند و توانستند پس از درگیری شدید با نیروهای ارتش و پلیس، استانداری، زندان، مراکز پلیس و ارتش، انبارهای سلاح، فرودگاه و دفاتر شبکه های ماهواره ای را به کنترل کامل خود در آورند.

برخی رسانه ها هم فرار نیروهای پلیس و ارتش از موصل را دلیل سقوط سریع این شهر به دست داعش می دانند.

داعش همچنین فرودگاه نظامی و مرکز پلیس در غرب موصل را نیز اشغال کرده است. حمله به مراکز پلیس باعث فرار صدها نفر از زندانیان شد.
موصل مرکز استان نینوا ، دومین شهر بزرگ عراق با دو میلیون نفر جمعیت است.


شهر موصل محل درگیری داعش و ارتش عراق

اخبار,اخبار بین الملل , شهر موصل عراق

 
دهها هزار نفر از مردم استان نینوا هم به دنبال این درگیری ها به شهرهای اطراف به ویژه استان های کردنشین اربیل و دهوک، فرار کرده اند. آنها کنترل شهر موصل به دست القاعده را تایید کرده اند.

ارتش عراق هم از شهر موصل عقب نشینی کرده است.


اثیل النجیفی استاندار نینوا هم از مردم موصل خواست شهر را ترک نکنند و با تشکیل کمیته های مردمی، با مهاجمان مسلح غریبه مقابله کنند.

تصاویری هم از استاندار نینوا اسلحه به دست در یکی از خیابان های موصل منتشر شده است.

نوری مالکی نخست وزیر عراق از پارلمان این کشور خواست با اعلام حالت فوق العاده امنیتی در عراق موافقت کند.


مالکی همزمان به عنوان فرمانده نیروهای مسلح عراق، به تمامی نیروهای نظامی در سراسر کشور دستور داد در حالت آماده باش باشند.

گفته می شود نیروهای داعش پس از تصرف موصل هم اکنون در حال حرکت به سمت استان صلاح الدین در شمال بغداد هستند.

اسامه نجیفی رئیس پارلمان عراق گفت نیروهای امنیتی و پلیس در شهر موصل پس از آغاز درگیری ها، مراکز و سلاح خود را رها و فرار کردند به همین دلیل این شهر به آسانی به دست تندروهای مسلح افتاد.


اثیل النجیفی استاندار نینوا در خیابانهای موصل

اخبار,اخبار بین الملل , شهر موصل عراق

 
فرار مردم موصل به دنبال سقوط شهر به دست داعش

اخبار,اخبار بین الملل , شهر موصل عراق

 اخبار بین الملل - عصر ایران