اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آرژانتین: ایران به تحقیقات درباره بمب‌گذاری «بوینس آیرس» متعهد است



همکاری تهران با آرژانتین در زمینه بمب‌گذاری های بوینس آیرس

آرژانتین: ایران به تحقیقات درباره بمب‌گذاری «بوینس آیرس» متعهد است

وزیر خارجه آرژانتین از توافق با همتای ایرانی خود در نیویورک در خصوص همکاری تهران با آرژانتین درباره تحقیق در زمینه بمب‌گذاری های سال 1994 «بوینس آیرس» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، «هکتور تیمرمن» وزیر امور خارجه آرژانتین که روز شنبه با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کرد، از تعهد ایران برای تحقیق درباره بمبگذاری 1994 «بوینس آیرس» خبر داد.

خبرگزاری رسمی «تلام» آرژانتین گزارش کرد که ظریف در دیدار با تیمرمن توافقنامه  ای را با آرژانتین برای تحقیق درباره بمب گذاری های مرکز جامعه یهودیان «بوینس آیرس» مورد تأیید قرار داده است.

بر اساس این گزارش ایران تضمین داده است که به تمامی نکات این توافقنامه که روشنگری هایی در زمینه این بمب گذاری که در آن 85 نفر کشته شدند، احترام بگذارد.

بر اساس این گزارش، دو کشور ایران و آرژانتین تیم های تحقیقاتی تشکیل می‌دهند تا در ماه نوامبر در ژنو با یکدیگر دیدار کنند و مسئله تحقیقات در این زمینه را ادامه دهند.

تلام به نقل از تیمرمن در حالیکه به ظریف اشاره می کرد، گفت: او به ما تضمین کامل داد که این فرایند قانونی تکمیل شود.

آرژانتین برخی از مقامات ایرانی را به دست داشتن در بمب گذاری بوینس آیرس متهم کرده است اما تهران هرگونه مشارکت در این بمبگذاری ها را رد کرده است و در سال 2011 پیشنهاد گفت‌وگو با آرژانتین برای روشن شدن مسئله را مطرح کرد./فارس

 


ویدیو مرتبط :
بوینس آیرس شهر مارادونا و پایتخت گردشگری آرژانتین (بوینوس آیرس)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمریکا: ایران مصمم به دستیابی به بمب هسته ای است



 


 

فارس: آمریكا در اقدامی جدید به منظور جلب افكار عمومی علیه برنامه صلح آمیز هسته‌ای ایران مدعی شد كه ایران مصمم شده است تا یك بمب هسته‌ای تولید كند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در حالی كه یك كمیته از سازمان ملل از كشورهای بیشتری درخواست كرد تا در خصوص چگونگی اجرای تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران گزارش دهند، آمریكا اعلام كرد كه ایران مصمم شده است تا یك بمب‌ هسته‌ای تولید كند.

دولت آمریكا در حالی چنین ادعاهایی را مطرح كرده است كه در تلاش است با جلب افكار عمومی، حمایت‌های بین‌المللی را در جهت حفظ منافع خود و ضربه زدن به ایران جلب كند.

كمیته تحریم‌های سازمان ملل روز گذشته گزارش داد كه علیرغم تصویب تحریم‌های جدید شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران، تنها 36 كشور گزارش‌هایی كه شامل چگونگی اجرای تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران می‌شود، را ارسال كرده‌اند و باقی كشورها تمایل چندانی در این زمینه از خود نشان نداده‌اند.

آمریكا به همراه دو همپیمان خود یعنی انگلیس و فرانسه در خصوص آنچه عدم همكاری ایران با بازرسان بین‌المللی خواندند، ابراز نگرانی كرده و ایران را به نقض قطعنامه‌های سازمان ملل متهم كردند.

ادعاهای این مقامات در صورتی‌ است كه ایران بارها به اثبات رسانده است كه برنامه‌ هسته‌ای صلح‌آمیز و هیچ گونه انحرافی در برنامه هسته‌ای ایران تاكنون مشاهده نشده است.

بر اساس این گزارش، وزرای خارجه 6 كشور بزرگ جهان در نظر دارند هفته آینده نشستی را در نیویورك با محور ایران در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل برگزار كنند و دیپلمات‌ها اعلام كردند كه احتمالاً این نشست در 22 سپتامبر (31 شهریورماه) برگزار خواهد شد..../تحلیل:عصرایران