اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آرش میراسماعیلی به تاریخ پیوست


فدراسیون جودوی کشورمان در حالی نام آرش میراسماعیلی را به درخواست سرمربی ایتالیایی از فهرست نفرات اعزامی این تیم به مسابقات جهانی خارج کرد که وی با دستیابی به چهار مدال جهانی یکی از 20 جودوکار برتر دنیاست.

فدراسیون جودوی کشورمان در حالی نام آرش میراسماعیلی را به درخواست سرمربی ایتالیایی از فهرست نفرات اعزامی این تیم به مسابقات جهانی خارج کرد که وی با دستیابی به چهار مدال جهانی یکی از 20 جودوکار برتر دنیاست.

جودوی ایران بیش از 20 سال است که در مسابقات جهانی حضور پیدا می کند اما تعداد مدال‌های کسب شده توسط نمایندگان ایران به اندازه تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد.

دو مدال طلا در مسابقات جهانی 2001 مونیخ و 2003 اوزاکا به همراه دو مدال برنز در مسابقات جهانی سال‌های 2005 و 2007 که توسط آرش میراسماعیلی بدست آمده و تک مدال برنز محمود میران در مسابقات جهانی 2001 مونیخ تمام ره آورد جودوی ایران از مسابقات جهانی است.

میراسماعیلی که با نظر سرمربی ایتالیایی تیم ملی کشورمان شانس حضور در پنجمین میدان جهانی خود را از دست داده با همین تعداد مدال یکی از نوابغ جودوی جهان است که بیش از سه بار از سکوی قهرمانی جهان بالا رفته است.

در فاصله 12 روز تا آغاز رقابت‌های جودوی قهرمانی جهان در فرانسه سایت "جودو اینساید" در یک فهرست 50 نفره اسامی قهرمانان برتر این رشته که در طول 55 سال اخیر صاحب بیشترین مدال شده‌اند را منتشر کرد که در میان آنها نام آرش میراسماعیلی، جودوکار وزن 66- کیلوگرم کشورمان دیده می شود.

در این فهرست، میراسماعیلی با دو مدال طلا و دو برنز در رده هفدهم قرار دارد، البته کاپیتان سابق تیم ملی جودوی ایران جزو 11 قهرمان برتر تاریخ جودو است که توانسته بدون وقفه و در چهار دوره متوالی روی یکی از سکوهای سه‌گانه قهرمانی بایستد.

در این فهرست بیشتر نفراتی که بالاتر از نماینده ایران قرار دارند، همگی در سنگین وزن موفق به کسب مدال شده‌اند، نفراتی که با مبارزه در دو وزن 100+ کیلوگرم و آزاد موفق به کسب دو مدال در یک دوره مسابقه جهانی شده‌اند. جودوکارانی چون رنر فرانسوی، میخائلین روس، شینوهارای ژاپنی، ون درگیست هلندی در سنگین وزن مدال جهانی را بر گردن آویخته و جزو بهترین های جودو هستند اما آرش میراسماعیلی در وزن 66- کیلوگرم موفق به ثبت این رکورد شده است.

میراسماعیلی علاوه بر چهار مدال جهانی، در رقابت‌های قاره‌ای هم با سه مدال طلا، دو نقره و دو برنز یکی از پرمدال‌ترین جودوکاران قاره کهن است. وی در مجموع 11 مدال رنگارنگ از مسابقات قاره‌ای و جهانی کسب کرده است.

20 جودوکار برتر تاریخ از نگاه سایت "جودو اینساید" به شرح زیر است:
1- ناویا اوگاوا (ژاپن) با کسب چهار مدال طلا و سه برنز
2- روبرت ون دوال (بلژیک) با کسب دو مدال نقره و پنج برنز
3- کلاوس گلان (آلمان) با کسب سه مدال نقره و سه برنز
4- تدی رنر (فرانسه) با کسب چهار طلا و یک نقره
5- الکساندر میخایلین (روسیه) با کسب سه مدال طلا، یک نقره و یک برنز
6- شین چی شنوهارا (ژاپن) با کسب دو مدال طلا، یک نقره و دو برنز
7- دنیس ون در گیست (هلند) با کسب یک مدال طلا، یک نقره و سه برنز
8- دیوید دویله (فرانسه) با کسب چهار مدال طلا
9- شوجو فوجی (ژاپن) با کسب چهار مدال طلا
10- یوسو هیرو یاماشیتا (ژاپن) با کسب چهار مدال طلا
11- توشی هیکو کوگا (ژاپن) با کسب سه مدال طلا و یک برنز
12- آنتون گرسینک (هلند) با کسب سه مدال طلا و یک برنز
13- هیروشی میناتویا (ژاپن) با کسب دو مدال طلا و دو نقره
14- فابین کانو (فرانسه) با کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز
15- اودو کوئل مالتس (آلمان) با کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز
16- نوبو یوکی ساتو (ژاپن) با کسب دو مدال طلا، یک نقره و یک برنز
17- آرش میراسماعیلی (ایران) با کسب دو مدال طلا و دو برنز
18- هیده هیکو یوشیدا (ژاپن) با کسب یک مدال طلا، دو نقره و یک برنز
19- نیل آدامز (انگلستان) با کسب یک طلا، یک نقره و دو برنز
20- گوریگوری وریچوف (روسیه) با کسب یک مدال طلا، یک نقره و دو برنز

منبع: مهر



ویدیو مرتبط :
خندوانه: آرش میراسماعیلی به قولش عمل کرد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کالابرگ رسما به تاریخ پیوست



 

 

کالابرگ رسما به تاریخ پیوست

 

قائم مقام وزیر و معاون توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: دیگر چیزی به نام بسیج اقتصادی نداریم و از این پس نیروهای این بخش به وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت اضافه می‌شوند و ردیف بودجه این بخش نیز به این وزارتخانه منتقل خواهد شد.

 

به گزارش ایسنا، فریدون احمدی اظهار کرد: طبق ساختار بسیج اقتصادی هنگامی که کالابرگی وجود نداشته باشد، کار این سازمان به اتمام رسیده است.

او ادامه داد: از سال گذشته هم به دنبال این موضوع بودیم چراکه نظام کالابرگی در حال جمع‌آوری بود و اگر هم در ساختار جدید بخواهند کمکی بدهند، در قالب جدید خواهد بود.

وی ادامه داد: ‌ستاد بسیج اقتصادی در سال ۹۰ ردیف بودجه مستقلی داشت اما برای سال ۹۱ کل ردیف بودجه بسیج اقتصادی را برداشته‌ایم و بودجه آن را به اعتبار وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهیم داد.

احمدی  اضافه کرد: نیروهای این بخش نیز در معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت و یا بخش‌های دیگر این وزارتخانه مشغول به کار می‌شوند.

معاون توسعه مدیریت منابع انسانی و پشتیبانی وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم که برای نیروهایی که بخواهند از این بخش بازخرید شوند، امتیاز ویژه‌ای لحاظ کنیم. در این مورد خواسته‌ایم که بعد از فروش اموال و دارایی‌ها، اختیار ویژه داده شود که بتوان مزایای بیش‌تری به افرادی که بازخرید می‌شوند داد.... / خبر گزاری : afkarnews