اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آرزوی «حاج قاسم» چیست؟


چند روز پیش فرمانده نیروی قدس سپاه به دعوت فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت به مجلس رفت تا در جلسه ای مشترک با اعضای این فراکسیون درباره مسائل منطقه ای به نمایندگان توضیحاتی را ارائه کند.

جهان نیوز: چند روز پیش فرمانده نیروی قدس سپاه به دعوت فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت به مجلس رفت تا در جلسه ای مشترک با اعضای این فراکسیون درباره مسائل منطقه ای به نمایندگان توضیحاتی را ارائه کند.

 وی در حاشیه این مراسم با برخی نمایندگان نیز گفت و گو کرد.

در همین رابطه حلیمه عالی نماینده مردم سیستان از گفت و گوی خود با سرلشکر سلیمانی در حاشیه حضور وی در مجلس خبر داد و بیان کرد: در این گفتگو مسائلی پیرامون منطقه و مشکلات آن بیان شد و سردار سلیمانی خواست تا برایش دعای شهادت کنیم.

عالی از علاقه سرلشکر سلیمانی به مردم سیستان خبر داد و گفت: ایشان در این گفت‌وگو ابراز علاقه ویژه به مردم سیستان نمود و بیان کرد «من به سیستان و مردم آن دیار تعلق خاطر دارم و آرزو دارم پس از اتمام ماموریتم اگر یک روز از عمرم باقی مانده باشد، فرماندار سیستان شوم و به مردم آن منطقه خدمت کنم.»

پیش‌تر سردار سلیمانی در زمان نبردهای سنگین با گروه داعش در عراق و به خصوص سوریه در پاسخ به این سوال که در این روزهای سنگین نبرد بیشترین توسل را به کدام شهید دارد، گفته است به شهید حاج قاسم میرحسینی، قائم مقام خودش در لشکر ۴۱ ثارالله از دیار سیستان بیشترین توسل را دارد به گونه‌ای که هر وقت نام این شهید را بر زبان می‌آورد متحول و منقلب می‌شود.

بی‌شک راز علاقه و تعلق خاطر این سردار رشید به مردم سیستان و آرزوی خدمت رسانی به آنها ارتباطی به یار و همرزم شهیدش "حاج قاسم میرحسینی" از دیار مردمان مظلوم سیستان دارد.


ویدیو مرتبط :
تحقق آرزوی حاج قاسم سلیمانی درباره سامرا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوباما و جان کری در آرزوی دیدن «حاج قاسم»


یکی از مراجع تقلید گفت: امروز اوباما و جان کری آرزوی دیدن سردار قاسم سلیمانی را دارند، ما باید به گونه‌ای باشیم که صهیونیست و تمام سلطه گران در عذاب باشند.

خبرگزاری مهر: یکی از مراجع تقلید گفت: امروز اوباما و جان کری آرزوی دیدن سردار قاسم سلیمانی را دارند، ما باید به گونه‌ای باشیم که صهیونیست و تمام سلطه گران در عذاب باشند.

آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی اظهار داشت: خداوند نعمت‌های بسیار زیادی به ما عنایت کرده به طوری که ما از شمارش آن ناتوانیم.وی بیان داشت: همواره در قرآن کریم تاکید شده که انسان نعمت‌های خداوند را شکرگزاری کند و توجه، شناخت، قدردانی، نگهداری و شکر و سپاس از فرهنگ قرآن کریم است به طوری که 73 مرتبه در این کتاب آسمانی از مسئله شکر سخن گفته شده و تشویق و ترغیب مردم به سپاسگزاری تاکید شده است.

استاد برجسته حوزه عنوان کرد: خداوند انسان را موجودی ممتاز آفرید و هیچ مخلوقی از لحاظ ویژگی، استعداد و توانایی به انسانی نمی‌رسد و هر آنچه در زمین و آسمان است برای انسان آفریده شده است.وی تصریح کرد: انسان همواره سه مسئولیت در زندگانی خود دارد که اولین آن مسئولیت فردی است و انسان باید ابتدا خود را بشناسد و جهان بینی صحیح و الهی داشته باشد.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: خداوند در قرآن کریم همواره می‌خواهد به انسان بفهماند که جهان قانونمند و هدفمند است.وی با بیان این که انسان به خصوص مسلمانان در برابر مردم مسئولیت دارند، ابراز کرد: انسان همچنین مسئولیت اجتماعی دارد زیرا در اجتماع زندگی می‌کند و نباید فقط به خودش فکر کند.

این مفسر قرآن کریم یادآور شد: امروز مستکبران تمام قدرت خود را برای کوبیدن اسلام به کار گرفته اند و این اندازه ظلم در تاریخ سابقه نداشته است و آن به این دلیل است که مستکبران علم را نیز استخدام کرده‌اند.وی شیعیان افزود: قرنها مسلمانان تحت استعمار قرار داشتند و مسلمانان تضعیف و به حاشیه رانده شده بودند.

آیت الله نوری همدانی ادامه داد: دشمن منابع ما را به غارت برد و فرهنگ و سیاست ما را قبضه کرد و جوانانی که برای تحصیل به خارج می‌رفتند را نیز شست و شوی مغزی می‌داد.وی بیان کرد: با ایجاد انقلاب اسلامی توسط امام خمینی(ره) نعمت بزرگی نصیب ما شد و با ساختن نظام ولایی بیدارگری در دنیا به وجود آمد.

عمل به مسئولیت اجتماعی سنگین است

آیت الله نوری همدانی بیان داشت: سومین مسئولیت مسئولیت شغلی است که باید آن را امانت برای خود بدانیم.

این مرجع تقلید شیعیان ابراز کرد: ما باید روز به روز قوی تر باشیم و منابع دفاعی و نظامی خوبی داشته باشیم.وی افزود: امروز اوباما و جان کری آرزوی دیدن سردار قاسم سلیمانی را دارند، ما باید به گونه‌ای باشیم که صهیونیست و تمام سلطه گران در عذاب باشند.ب

ایشان افزودند: سردار قاسم سلیمانی افتخار مسلمانان و نظام است . قاسم سلیمانی یک نفر نیست بلکه یک تفکر است که امروز آمریکایی‌ها به این موضوع پی برده‌اند. با وجود سردار سلیمانی تمام توطئه‌ها در منطقه شکست می‌خورد.