اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آرا منتخب سوم اصفهان ابطال شد/درخواست استاندار از وزیر کشور برای جویا شدن از علت ابطال آرا



اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,انتخابات مجلس

استاندار اصفهان گفت: صحت آرای منتخبان اول ،دوم ،چهارم و پنجم مورد تایید است و آرا نفر سوم باطل شده است و انتخابات اصفهان به میان دوره‌ای منتقل شده است.

به گزارش انتخاب به نقل از خبرگزاری ها، رسول زرگر پور،درنشست خبری صبح امروز اظهار کرد: طبق اطلاعیه شورای نگهبان صحت انتخابات در تمام 15 حوزه انتخابیه اصلی و 35 حوزه انتخابیه فرعی مورد تایید قرار گرفته و فقط دو شهرستان سمیرم و شهرضا به دور دوم رفته که 10 اردیبهشت انتخابات آنها انجام می شود.

وی با بیان اینکه صحت انتخابات حوزه شهرستان اصفهان تایید شده است ،اظهار کرد: براساس ابلاغیه شورای نگهبان که در اختیار استانداری قرار گرفته صحت آرای منتخبان اول ،دوم ،چهارم و پنجم مورد تایید است و آرا نفر سوم باطل شده است و انتخابات اصفهان به میان دوره‌ای منتقل شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه نامه شورای نگهبان بعدظهر 29 اسفند به دفتر من رسید، بیان کرد: من روز اول سال 95 با وزیرکشور صحبت کرده و نکات خودم و اعتراض نفر سوم را به ایشان بیان کرده‌ام.

وی افزود: همچنین از وزیر کشور درخواست کرده ام علت ابطال آرا را از شورای نگهبان جویا شود.

زرگرپور ادامه داد: منتخب سوم مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری این اتفاق است و باید منتظر ماند تا چه ببینیم پیگیری‌های ایشان چه نتیجه ای دارد و با توجه به سابقه اتفاق افتاده نفر ششم در صورت به نتیجه نرسیدن اعتراض نفر سوم وارد مجلس می‌شود .

وی اظهار کرد: البته این تصور ماست چرا که طبق آرا نفر ششم اصفهان26/2 درصد آرا را به خود اختصاص داده است و این از یک چهارم آرا بیشتر است اما بازهم می گویم فصل الخطاب نظر شورای نگهبان است که هرچه بگوید اجرایی می شود

اخبار سیاسی - انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
درخواست ابطال لغو مصوبه جنجالی بانک ملی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رئیس ستاد انتخابات کشور : علت ابطال آرای یکی از منتخبین اصفهان به وزات کشور اعلام نشده است



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, مقیمی

رئیس ستاد انتخابات کشوراعلام کرد که علت ابطال آرای یکی از منتخبین اصفهان از سوی شورای نگهبان به وزات کشور اعلام نشده است.

محمد حسین مقیمی در گفت و گو با  ایسنا ،‌ در ارزیابی نظر شورای نگهبان در ابطال آرای یکی از منتخبان اصفهان گفت: شورای نگهبان عین مصوبه خود در مورد اصفهان را برای ما ارسال کرده است در این مصوبه گفته شده شورای نگهبان در تاریخ 26 /12/ 94 در این خصوص تشکیل جلسه داده و آرای نفر اول، دوم، چهارم و پنجم تایید و نفر سوم باطل اعلام شده است.

وی درباره ی این که که آیا باطل شدن آرای نفر سوم به دلیل تشکیک در آراء بوده یا مساله دیگری وجود داشته است؟ تصریح کرد: در واقع به صورت رسمی چیزی به ما اعلام نکرده‌اند، خود داوطلب می‌تواند به شورای نگهبان مراجعه کرده و علت ابطال آرای خود را سوال کند.

رئیس ستاد انتخابات کشور همچنین اظهار کرد: البته این که در یک انتخابات ، آرای یک نفر باطل شود را نداریم . به اصطلاح از نظر حقوقی اختلاف نظر میان وزارت کشور و شورای نگهبان وجود دارد.

وی افزود: همچنین در مورد رد صلاحیت هم اگر باشد طبق تبصره 3 ماده 52 ما با شورای نگهبان اختلاف نظر داریم.

مقیمی همچنین درباره‌ی این که آیا این منتخب می‌تواند تقاضای تجدید نظر کند یا خیر گفت: البته منتخب یاد شده می‌تواند در این مورد مراجعه کرده و صحبت کند چون شورای نگهبان در مورد ایشان اظهار نظر کرده است .

رئیس ستاد انتخابات کشور تصریح کرد: طبق قانونی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام به تصویب رسیده شورای نگهبان به خود ایشان علت را خواهد گفت.

وی در پایان بابیان اینکه کم کم برای انتخابات در ده اردیبهشت ماه آماده می‌شویم تاکید کرد: درمورد الکترونیکی بودن انتخابات هم به شورای نگهبان نامه نوشتیم چون به لحاظ تجهیزات نرم افزاری آمادگی داشتیم اما آنها گفتند تصمیمی که قبلا گرفتند پابرجاست.


  اخبارسیاسی  -  ایسنا