اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آرایش عروس چند؟


هزینه‌های ازدواج، روز به روز در حال افزایش است. یکی از این هزینه‌های اضافی، نرخ‌های میلیونی آرایش عروس است.

خبرگزاری فارس: در شهرهای بزرگ به خصوص تهران، آرایشگاه های متعدد کوچک و بزرگی وجود دارند که برخی از آنها دارای اسم و رسم و قیمت های نجومی هستند که مشخص نیست بر چه اساسی این قیمت ها در نظر گرفته شده اند و با افزایش شیب از جنوب به سمت  شمال شهر، قیمت های سالن های زیبایی نیز افزایش می یابند.

به تعدادی از سالن های زیبایی درجه یک شمال، مرکز و جنوب تهران رفتیم تا میانگین قیمت ها و خدماتی که به عروس ارائه می دهند را جویا شویم.

اولین انتخاب، یکی از آرایشگاه های معروف در شمال تهران بود. آرایشگاهی با دو شعبه که در یک ساختمان 4 طبقه 8 واحدی قرار دارد.

منشی آرایشگاه، همانطور که 2 آلبوم از نمونه کارهای مختلف را نشانم می داد، گفت: هر کدام از این آلبوم ها، متعلق به یکی از آرایشگرهایی است که به عنوان "عروس کار» در اینجا کار می کنند که با توجه به تجربه و موادی که استفاده می کنند، نرخ متفاوت دارند.

یکی از آرایشگرها با قیمت 800 هزار تومان و دیگری با قیمت های 2 میلیون، 2 میلیون و پانصد هزار تومان  و 3 میلیون، عروس را برای برگزاری مراسم جشن آماده می کند.

منشی برای جلب نظر بیشتر، به توضیحات خود اضافه کرد و گفت: هر کدام از بسته های آرایشی، خدمات خاصی دارند که روی قیمت ها تاثیرگذار است. به عنوان مثال کسی که آرایش 3 میلیونی را انتخاب می کند، آرایش مراسم حنابندان یا پاتختی برای او رایگان انجام  و عروس به جای اینکه آرایش معمولی شود، گریم می شود.

وی گفت: در آرایش های 2 میلیون و 2 میلیون و پانصد هزارتومانی، خدماتی از قبیل طراحی و لاک ناخن، رنگ مو، پاکسازی صورت و موارد دیگری وجود دارد که در آرایش 800 هزار تومانی کمی از این موارد کاسته می شود.

مسئول این آرایشگاه گفت: مواد مصرفی در این سالن همه درجه یک هستند. برای این که مدل مو با تاج هماهنگی داشته باشد توصیه شد که از تاج های همان سالن به صورت اجاره ای استفاده کنم که حدود 200 هزار تومان اجاره داده می شد.

 به یکی دیگر از سالن های زیبایی در چند خیابان پایین تر رفتم. در اینجا با دو نرخ یک میلیون و 300 هزار تومان و یک میلیون و 800 هزار تومان، عروس را آرایش می کردند.برای این که علت این تفاوت نرخ ها را متوجه شوم با کنجکاوی بیشتر از مواد مصرفی و خدماتی که ارائه می دادند، پرسیدم که مسئول این آرایشگاه هم گفت: همه موادی که برای عروس استفاده می کنیم خارجی و درجه یک هستند. البته به این نکته هم اشاره کرد که مدل مو و نوع آرایش در قیمت گذاری آنها موثر است.قیمت تاج اجاره ای در اینجا حدود 180 هزار تومان بود.

به چند آرایشگاه درجه یک در مرکز شهر مراجعه کرده و نمونه کارهای آنها را مشاهده و با هم بررسی کردم. میانگین قیمت های آنها برای یک شب آرایش عروس، یک الی یک و پانصد هزار تومان بود.

سپس به تعدادی از آرایشگاه های جنوب تهران مراجعه کردم که میانگین قیمت آنها حدود 500 الی یک میلیون و دویست هزارتومان بود. همه مسئولین این سالن های زیبایی هم اذعان داشتند که از مواد درجه یک استفاده می کنند. تاج در این سالن های زیبایی، روی خدمات ارائه شده و رایگان بود.

با بررسی گروه های مختلف شبکه های اجتماعی متوجه شدیم  آرایشگران معروف دستمزدی بین 5 تا 10 میلیون تومان بابت گریم عروس، دریافت می کنند.


ویدیو مرتبط :
آموزش کامل آرایش 26 - مدل آرایش عروس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پنج نکته برای بهتر شدن آرایش چهره عروس



 

 

آرایش عروس

 

 

اگر چشمانتان را بیشتر دوست دارید، با خط چشم و ریمل با آنها بازی کنید مهمترین مشخصه ای که چهره شما باید در آن روز بزرگ داشته باشد چیست؟

شما باید به ویژگی هایی اهمیت بدهید که بیش از همه دوست دارید، در روز عروسی شما میخواهید خودتان باشید اما در زیباترین صورت ممکن. اگر چشمانتان را بیشتر دوست دارید، با خط چشم و ریمل با آنها بازی کنید.اگر لب هایتان برایتان مهم تر است، از سایه روشن یا رژ لب درخشان استفاده کنید. هر آنچه که فکر میکنید شما را زیباتر جلوه می‌دهد به کار ببرید. آخرین چیزی که شما می‌خواهید این است که احساس کنید تغییر بسیار بزرگی رخ داده و حتی شما تبدیل به شخص دیگری شده اید!

 

 

عروسان باید از چه شیوه های آرایشی استفاده کنند تا در عکسهایشان زیباتر شوند؟

از آنجاییکه فلاش عکاسی به سایه های صورتی نیروی بیشتر می‌بخشد، حتی مقداری زردی نیز به پوست شما می‌افزاید. از اصلاح کننده رنگ برای پوشاندن حلقه های تیره زیر چشم (بخصوص اگر شب قبل درست نخوابیده اید و احتمالاً این حلقه ها در زیر چشمان شما افتاده است) استفاده کنید. آرایشتان را با پودر ثابت کنید و مطمئن شوید که پوستتان مات شود تا در عکسها براق نیفتد. همینطور رژ لبی را انتخاب کنید که کمی از حد معمولی که استفاده می‌کنید روشن تر باشد. زیرا لبهای کمرنگ در عکس، محوتر به نظر می‌آیند.

 

 

عروس چطور می‌تواند مطمئن باشد آرایشش در تمام طول روز باقی می‌ماند؟

برای چشمان، استفاده از سایه ها و خط چشم با ماندگاری بالا و اتمام آن با سایه روشن روی استخوان زیر ابرو برای جلوه دادن به چشم مناسب است. روی گونه هایتان از دو نوع رژ گونه استفاده کنید، اولی نوع خنثی که ازبرآمدگی گونه شروع شده و به سمت خط موهایتان می‌رود و دومی سایه ی روشنی که فقط روی برآمدگی گونه استفاده می‌شود. برای ماندگار رنگ لبهایتان نیز قبل از استفاده از رژ لب، دور لب را خط کشیده و حتی روی لب را نیز با مداد کاملا پر کنید.

 

 

چطور پوست صورت را در روز عروسی برنزه کنیم؟

اینکه شخصاً پوستتان را برنزه کنید، ایده خوبی است اما بهتر است این کار را دو هفته قبل از عروسی شروع کنید تا در روز جشن پوستتان نارنجی یا مصنوعی به نظر نیاید. یک بار کامل از پوست لایه برداری کنید و به یاد داشته باشید که گردن و سینه نیز باید رنگی مشابه صورت داشته باشند.

 

 

چه رژیم آرایشی برای عروس ها مناسب است؟

رژیم آبی بسیار مناسب است، آب بسیار زیادی بنوشید تا تمام سموم از بدن و پوست شما خارج شود. حتما از نرم کننده پوست استفاده کنید تا ملایمت پوست شما حفظ شود.