اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آرایش جدید پارلمان ترکیه با پایان شمارش آراء


با پایان شمارش آراء انتخابات پارلمانی ترکیه، 4 حزب عدالت و توسعه، جمهوری‌خواه خلق، جنبش ملی و دموکراتیک‌خلق‌ها به این پارلمان راه یافتند.

خبرگزاری فارس: شبکه TRT ترکیه از پایان شمارش آراء انتخابات پارلمانی ترکیه که روز گذشته در سراسر این کشور برگزار شد، خبر داد و اعلام کرد که حزب عدالت و توسعه با 258 کرسی از 550 کرسی پارلمانی در صدر قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، حزب جمهوری‌خواه خلق با 132 کرسی در رتبه دوم، حزب جنبش ملی با 81 کرسی در رتبه سوم و حزب دموکراتیک خلق‌ها با 79 کرسی در رتبه چهارم قرار گرفت تا به این ترتیب پارلمان جدید ترکیه میزبان 4 حزب از 20 حزب شرکت‌‌کننده در انتخابات 7 ژوئن باشد.

با اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی ترکیه، مشخص شد که حزب دموکراتیک خلق‌ها که نماینده کُردها به شمار می‌رود، موفق شد، با کسب 11 درصد آراء سرانجام موجب ورود کُردها به پارلمان شود.

با این نتایج، حزب عدالت و توسعه ناگزیر خواهد بود که طرحی برای تحقق توافق‌های سیاسی برای تشکیل دولت ائتلافی آینده تدوین کند زیرا موفق نشده است اکثریت مطلق را کسب کند.


ویدیو مرتبط :
پایان نامه با موضوع اعتراض به آراء داوری­های خارجی و بین ­المللی و بررسی موارد ا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان شمارش آ راء در شهر قم: "روحانی" اول شد/ پایان شمارش آراء در تهران



آرا روحانی در قم,پیروزی روحانی در انتخابات

پایان شمارش آ راء در شهر قم: "روحانی" اول شد

رئیس هیات اجرایی ستاد انتخابات استان قم با اعلام پایان شمارش آرای ریاست جمهوری در استان قم، تعداد آرای کاندیداهای ریاست جمهوری را اعلام کرد که براین اساس حسن روحانی در صدر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، اسماعیل زارعی کوشا فرماندار قم و رئیس هیات اجرایی ستاد انتخابات استان قم دقایقی پیش و پس از پایان یافتن شمارش آرا ریاست جمهوری در استان قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در انتخابات این دوره ریاست جمهوری در استان قم ۷۰۸ هزار و ۳۶۱ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات بودند که از این تعداد ۵۴۶ هزار و ۶۶۵ نفر پای صندوق‌های رای حاضر شده و در انتخابات شركت کردند که نرخ مشارکت ۷۷ درصدی را نشان می‌دهد.

وی افزود: 

براساس ۵۴۴ هزار و ۹۲ رای مواخذه باطله و غیرباطله آقایان:

حسن روحانی با ۲۰۱ هزار و ۶۷۷ رای

سعید جلیلی ۱۲۱ هزار و ۲۳۷ رای

محمدباقر قالیباف ۸۹ هزار و ۹۸۷ رای

علی اکبر ولایتی ۶۸ هزار و ۳۵۶ رای

محسن رضایی ۳۰ هزار و ۵۴۰ رای

سید محمدغرضی ۹ هزار و ۳۶۴ رای

به ترتیب از مردم قم رای گرفتند.

فرماندار قم با بیان اینکه نرخ مشارکت ۷۰ درصدی مردم قم در انتخابات این دوزه از میانگین حضور مردم قم در انتخابات ریاست جمهوری بیشتر است گفت: در یک رخداد بزرگ سیاسی حماسه مدنظر مقام معظم رهبری محقق شد که نشانی از اعتماد مردم به نظام و انقلاب را نشان می‌دهد.

زارعی کوشا در خصوص اعلام نتایج انتخابات شوراهای شهر و روستا در استان قم هم گفت: انتخابات شورا‌ها نیز در کمال رقابت در استان قم برگزار شد و در حال حاضر شمارش آرای روستا‌ها و شهرهای تابعه قم پایان یافته و فقط بخشی از شمارش آرا شهر قم باقی مانده که ساعاتی بعد نتایج آن اعلام می‌شود

 

 

پایان شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری در تهران

دبیر ستاد انتخابات استان تهران گفت: شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در استان تهران به اتمام رسیده است.

به گزارش فارس علی‌اکبر پوراحمدنژاد اظهار داشت: شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در استان تهران به اتمام رسیده است و مشارکت خوبی مردم استان تهران در انتخابات داشته‌اند.

وی ادامه داد: شمارش آرای انتخابات شورای شهر و روستای استان تهران نیز در حال انجام است و در اسرع وقت نتایج آن اعلام می‌شود.

ایلنا/فارس