اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آرامگاه «حافظ» گلباران شد


20 مهرماه همزمان با یادروز حافظ، روز یکشنبه در آیینی با حضور مسوولان کشوری و استانی، ادبا و شعرا و دوستداران حافظ، آرامگاه این شاعر گرانقدر و پر آوازه ایرانی گلباران شد.

خبرگزاری ایرنا: 20 مهرماه همزمان با یادروز حافظ، روز یکشنبه در آیینی با حضور مسوولان کشوری و استانی، ادبا و شعرا و دوستداران حافظ، آرامگاه این شاعر گرانقدر و پر آوازه ایرانی گلباران شد.

چنین آیینی هر ساله به مناسبت یادروز حافظ با حضور دوستداران حافظ از داخل و خارج از کشور برگزار می شود.

بر اساس این گزارش به همین مناسبت دیدار از آرامگاه حافظ در این روز برای عموم رایگان است.

20 مهرماه در تقویم ملی کشورمان به نام روز بزرگداشت حافظ ثبت شده است که هر سال به این مناسبت برنامه های مختلفی با حضور حافظ پژوهان داخل و خارج از کشور در جوار آرامگاه این شاعر پر آوازه کشورمان برگزار می شود.

این شاعر قرن هشتم هجری قمری،منشا تحول در ادبیات ایران و جهان شده است.


ویدیو مرتبط :
آرامگاه حافظ شیرازی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گلباران آرامگاه شهریار و گرامی داشت روز شعر و ادب



 

گلباران آرامگاه شهریار و گرامی داشت روز شعر و ادب

 مراسم گلباران آرامگاه شهریار و گرامی داشت روز شعر و ادب فارسی شامگاه گذشته (شنبه، ۲۶ شهریورماه) در تبریز برپا شد.

در آستانه ی روز شعر و ادب فارسی و روز بزرگداشت شهریار و با حضور سیدمحمدحسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ، حجت الاسلام میرتاج الدینی معاون پارلمانی رییس جمهور و جمعی از مسؤولان استانی، مزار استاد شهریار در مقبرهٔالشعرای تبریز گلباران شد.

در ادامه، آیین بزرگداشت روز شعر و ادب فارسی در مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن تبریز برگزار شد.

وزیر ارشاد در این مراسم از شهریار به عنوان شاعری مردمی و دینی یاد کرد و گفت: خدمات این استاد بزرگ در عرصه شعر و ادب و شناساندن فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی بر کسی پوشیده نیست و همواره در یادها و خاطره ها باقی می ماند.

حسینی آثار شهریار را جاویدان و ماندگار دانست و گفت که این آثار در گستره جهانی بی نظیر و بی بدیل است.

او شعرهای استاد شهریار را حامل پیام های مذهبی دانست و افزود: اشعار وی نماد وحدت ملی و انسجام و همبستگی است و جایگاه ادبی وی قابل تقدیر است.... / خبرگزارى ایسنا