اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آدم ربایی نافرجام در تهران



سه مامور قلابی یكی از وزارتخانه‌های دولتی، كه قصد ربودن پسری ثروتمند را داشتند با لو رفتن نقشه‌شان در دام پلیس گرفتار شدند.

٢٨ بهمن ماه امسال فردی مسن به پلیس آگاهی مراجعه و به ماموران گفت كه در راه رفتن به محل كار، سه نفر كه خود را مامور یكی از وزارتخانه‌های دولتی معرفی كرده بودند او را سوار یك ماشین كرده و به حاشیه تهران بردند اما به دلایل نامشخص او را رها كرده و متواری شدند. با تشكیل پرونده‌ای مقدماتی با موضوع «آدم ربایی» در دادسرای ناحیه ٢٧ تهران و ارسال آن به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ تیمی از ماموران رسیدگی به آن را آغاز كردند.


شاكی كه مردی ٧٩ ساله است به ماموران گفت: «من یك تالار پذیرایی در خیابان میرداماد تهران دارم. ساعت ١٠:١٥ صبح ٢٧ بهمن ماه، وقتی داشتم به محل كارم می‌رفتم، جوانی تنومند به سمتم آمد و مرا با نام فامیلی‌ام صدا كرد. او مدعی شد كه مامور یكی از وزارتخانه‌های دولتی است و من باید برای انجام یكسری تحقیقات همراه او بروم. او من را سوار یك خودروی پرشیا كرد و حتی گفت كه باید به دستان من دستبند می‌زد اما به خاطر سنم، این كار را نكرد. در خودرو هم علاوه بر راننده كه صورت خود را با یك ماسك كاغذی عجیب پوشانده بود، یك نفر دیگر هم در صندلی عقب بود. وقتی سوار شدم، خودرو به راه افتاد.»


همه‌چیز مشكوك به نظر می‌رسید و شاكی هرچقدر از آنها می‌خواست كه دلیل این رفتار را به او بگویند فایده‌ای نداشت. «آنها در راه مدام می‌گفتند كه از همه جزییات زندگی من خبر دارند. حرف زدن‌شان ادامه داشت كه ناگهان متوجه شدم خودرو به بیابان‌های اطراف اتوبان تهران – كرج تغییر مسیر داده است. به آنها گفتم كه مگر قرار نبود به اداره برویم؟ كه آنها گفتند می‌خواهند همان جا از من تحقیق كنند. اصلا نمی‌دانستم موضوع چیست.

 

وقتی خودرو ایستاد یكی از آنها كلاهی پشمی روی صورتم كشید و از من خواست كه روی صندلی دراز بكشم. اما لحظاتی بعد آنها تغییر عقیده دادند و با این بهانه كه از من رفع اتهام شده، مرا به یك آژانس خودرو بردند و برایم یك ماشین كرایه كردند. آنها مدام می‌گفتند كه نباید این اتفاق را برای كسی تعریف كنم. » متهمان به شاكی گفته بودند كه بار دیگر به سراغ او و خانواده‌اش خواهند آمد؛ تهدیدی كه باعث شد تا او به پلیس آگاهی مراجعه كند.


در حالی كه با ثبت شكایات مرد مسن، شناسایی متهمان آغاز شده بود ماموران متوجه تماس مشكوك افرادی ناشناس با پسر شاكی شدند. به این ترتیب رسیدگی به پرونده با ردیابی‌شماره تماس متهمان و زیرنظر گرفتن خط تلفن خانه شاكی ادامه یافت تا سرانجام صبح ٢٥ اسفندماه، یكی از متهمان در خیابان سئول تهران شناسایی و دستگیر شد.

 

متهم در جریان بازجویی‌ها به ربودن شاكی و تماس با پسر او اعتراف كرد و گفت: چند وقت پیش یكی از دوستانم به نام حسین از من خواست تا در یك آدم ربایی كمكش كنم. من هم قبول كردم و با یكی از دوستانم هماهنگ كردم و قرار شد كه شاكی را بدزدیم و از خانواده‌اش درخواست پول كنیم. روز حادثه هم نقشه‌مان را عملی كردیم اما وسط كار متوجه بیماری قلبی شاكی شدیم و ترسیدیم كه بلایی سر او بیاید به همین خاطر او را رها كردیم و نقشه ربودن پسرش را كشیدیم.


به این ترتیب مخفیگاه دو متهم دیگر پرونده نیز در قزوین شناسایی و هر دوی آنها نیز در شامگاه ٢٥ بهمن دستگیر شدند. در بازجویی ماموران از حسین نیز مشخص شد كه پدر او یكی از كاركنان تالار شاكی است و او از این طریق از جزییات زندگی شاكی باخبر شده و در نهایت نقشه ربودن او و پسرش را كشیده بود.


سرهنگ كارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اعتراف سه متهم، از ادامه رسیدگی به پرونده تا تكمیل جزییات آن خبر داد.

اخبار حوادث - اعتماد

 


ویدیو مرتبط :
دستگیری و درگیری پلیس با آدم ربایی پلیس آگاهی تهران بزرگ

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آدم ربایی نافرجام در مشهد




اخبار حوادث  - آدم ربایی نافرجام در مشهد

عاملان یک فقره آدم ربایی در مشهد کمتر از نیم ساعت دستگیرشده و گروگان از چنگ آنها نجات یافت.

به گزارش ایسنا، فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام یک فقره آدم ربایی در محدوده میدان تلویزیون و جام عسل مشهد، تحقیقات پلیسی با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع آغاز شد.

سرتیپ بهمن امیری مقدم افزود: بررسی های اولیه پلیسی حاکی از آن بود که سرنشینان یک دستگاه خودروی سواری سمند، مرد 35 ساله ای را ربوده اند. لذا با توجه به مسیر فرار متهمان به سمت غرب مشهد، مشخصات ظاهری آدم ربایان و خودروی آنها به تمامی تیم های گشت و کنترل پلیس مشهد اعلام شد.

وی گفت: با اجرای طرح مهار و در کمتر از نیم ساعت تیم های گشتی کلانتری الهیه، خودروی مذکور را در یکی از خیابان های منطقه الهیه شناسایی و در اقدامی ضربتی وسیله نقلیه را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در این عملیات سه متهم آدم ربا دستگیر و گروگان آنها در حالی که دست هایش با دستمال بسته شده بود از چنگ آنها نجات یافت.

براساس گزارش سایت پلیس، وی اظهار داشت: برابر بررسی های اولیه، اختلافات مالی علت و انگیزه آدم ربایی اعلام شده، اما برای روشن شدن ابعاد مبهمی از این پرونده، کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان تحقیقات خود را آغاز کرده‌اند.

 

 اخبار حوادث - ایسنا