اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آدم رباهای پولدار که فرزندان ثروتمندان شیراز را می‌دزدیدند



 

یکی از افسران پلیس آگاهی یکی از ماموریت‌های ضمن خدمت خود را به عنوان یک خاطره بازگو کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ در سال ۱۳۸۹ موضوع یک مورد گروگانگیری و آدم‌ربایی در شهر شیراز در دستور کار قرار گرفت.

ربایندگان سه فرد مسلح به اسلحه کلاشینکف و کلت کمری بودند که درسال ۱۳۸۸ و ۱۳۹۰ اقدام به بیش از پنج فقره آدم‌ربایی از خانواده‌های مرفه شهر شیراز کرده بودند و در هر مورد آدم‌ربایان به انگیزه اخاذی، اقدام به ربودن پسر بچه‌هایی ۹ تا ۱۵ ساله از جلوی درب مدارس می‌‌کردند و هر بار مبالغی سنگین در حدود سیصد تا پانصد میلیون وجه نقد درخواست می‌کردند.

این تیم سه نفره گروگانگیر از خانواده‌های مرفه شیراز و با مدارک تحصیلی کار‌شناسی و آشنا به امور رایانه‌ای بودند.

آن‌ها در تماس‌هایی که با خانواده‌های کودکان ربوده شده می‌گرفتند، تمام اقدامات احتیاطی در خصوص تلفن‌ها و تماس‌ها را رعایت می‌کردند.

پس از تلاش‌های شبانه‌روزی نیروهای دایره ۸ مبارزه با سرقت‌های مسلحانه و آدم‌ربایی پلیس آگاهی شیراز، یکی از سارقین در جلوی کیوسک تلفن کارتی دستگیر می‌شود، اما نفر دوم با خودروی پژو ۲۰۶ که در سمت مخالف خیابان منتظر دوستش بوده، با دیدن صحنه دستگیری همدستش، اقدام به فرار می‌کند و به خانه مربوطه که گروگان در آن نگهداری می‌شده رفت تا به همراه همدست دیگرش و گروگان از خانه خارج شوند.

از سوی دیگر آدم‌ربای دستگیر شده در لحظه انتقال با خودروی مأمورین، می‌گوید همدستان من دو نفر بیشتر نیستند و تنها اسلحه کلت دارند و دو تا پسر بچه هم بیشتر نیستند.

ماموران به نشانی خانه مورد نظر مراجعه کرده و مشاهده می‌کنند، گروگانگیران مسلح به اسلحه کلاشینکف هستند که اقدام به تیراندازی می‌کنند و گروگان را با خود به بیرون از شهر می‌برند.

در این درگیری متأسفانه سرهنگ عبدالرسول قربانی، رئیس وقت اداره مبارزه با جرائم جنایی، به شهادت می‌رسد.


 اخبار  حوادث  - باشگاه خبرنگاران


ویدیو مرتبط :
آدم هایی که می خواستند پولدار شوند؛ 20 سال بعد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان 9سال فرار آدم‌ رباهای قاتل



پایان 9سال فرار آدم‌ رباهای قاتل

سه مرد كه با انگیزه اخاذی میلیونی، پسر هشت ساله خانواده‌ای را در آبادان ربوده و كشته بودند، پس از 9 سال فرار و زندگی پنهانی، از سوی پلیس آگاهی آبادان دستگیر شدند.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

 رسیدگی به این پرونده سال 1382 در پی شكایت خانواده‌ای مبنی بر گم شدن پسر هشت ساله‌شان در دستور كار كارآگاهان جنایی اداره آگاهی آبادان در استان خوزستان قرار گرفت.

شاكی در این باره گفت: پسرم برای بازی كردن با دوستانش از خانه بیرون رفت و دیگر بازنگشت. در پی غیبت طولانی پسرم به جستجوی او پرداختیم، اما تلاش‌هایمان بی‌نتیجه مانده است.

تماس مرد آدم‌ربا با خانواده شاكی

در پی این شكایت، ماموران انتظامی با اطلاعات به دست آمده از این خانواده، جستجو برای یافتن پسر گمشده را آغاز كردند تا این‌كه چند روز بعد خانواده شاكی با حضور در مركز پلیس گفتند، مردی در تماس با آنها گفته پسرشان را ربوده است و برای آزادی او و زنده ماندنش باید پول بپردازند و در غیر این صورت كودك ربوده شده را خواهند كشت.

در این مرحله ماموران ضمن آموزش به خانواده شاكی از آنها خواستند در تماس بعدی آدم‌ربا‌ها در محل ملاقات با آنها حضور یابند تا ماموران با محاصره محل آدم‌ربا‌ها را دستگیر كنند.

كشف جسد پسر ربوده شده

جستجوی پلیس در این ارتباط ادامه داشت تا این كه چند روز بعد ماموران جسد پسر هشت ساله‌ای كه در یكی از محله‌های شهر رها شده بود،پیدا كردند.

در پی كشف جسد و گزارش موضوع به بازپرس ویژه قتل دادسرای عمومی و انقلاب آبادان، هماهنگی قضایی انجام و جسد كودك به پزشكی قانونی منتقل شد.

در پی مرگ دلخراش این گروگان خردسال، جستجوی گسترده پلیس برای دستگیری آدم‌رباهای جنایتكار همچنان ادامه یافت تا این‌كه با گذشت 9 سال از وقوع حادثه، چند روز پیش ماموران اطلاعاتی به دست آوردند كه نشان می‌داد آدم‌ربا‌ها به شهر بازگشته و زندگی پنهانی‌شان را آغاز كرده‌اند.

بنابراین، مخفیگاه متهمان فراری شناسایی شد و ماموران با هماهنگی قضایی وارد آنجا شدند و در این ارتباط سه متهم را دستگیر كردند.

اعتراف متهمان پس از 9 سال فرار

احمد چنداز، فرمانده انتظامی آبادان روز گذشته در ارتباط با دستگیری عاملان قتل پسر هشت ساله آبادانی به خبرنگار ما گفت: در پی ربوده شدن و قتل كودك هشت‌ساله، كارآگاهان جنایی تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری عاملان حادثه آغاز كردند تا پس از 9 سال موفق به دستگیری سه متهم در این پرونده شدند.

وی افزود: با تحقیق از متهمان معلوم شد، آنها به انگیزه اخاذی میلیونی پسر هشت ساله را ربوده و سپس كشته‌اند. در پی اعتراف متهمان و بازسازی صحنه جنایت، آنها با قرار قانونی روانه زندان شدند.

بنا بر این گزارش، تحقیقات تكمیلی از متهمان ادامه دارد تا پرونده آنها پس از پایان یافتن تحقیقات با صدور كیفرخواست به دادگاه كیفری ارسال شود و متهمان محاكمه شوند./جام جم آنلاین