اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخر هفته رایگان برای پلی استیشن 4


در حالت معمول هنگامی که شما قصد دارید بر روی پلی‌استیشن 4 بازی آنلاین چند نفره انجام دهید، باید در سرویس پلی‌استیشن پلاس ثبت نام و هزینه پرداخت کنید.

وب‌سایت زومجی - مرتضی تقوی: شرکت سونی به تازگی اعلام کرد که همزمان با انتشار بازی Street Fighter V، آخر این هفته (از جمعه) گیمر‌های این کنسول می‌توانند تمام بازی‌های کنسول این شرکت را در حالت چند نفره‌ی آنلاین، بدون پرداخت هزینه در سرویس پلی‌استیشن پلاس، رایگان بازی کنند.

آخر هفته رایگان برای پلی استیشن 4

در حالت معمول هنگامی که شما قصد دارید بر روی پلی‌استیشن 4 بازی آنلاین چند نفره انجام دهید، باید در سرویس پلی‌استیشن پلاس ثبت نام و هزینه پرداخت کنید. اما شرکت سونی اعلام کرده که همزمان با عرضه‌ی بازی پر طرفدار Street Fighter V، کاربران این کنسول می‌توانند تمام بازی‌هایی را که می‌خواهند به صورت آنلاین چند نفره انجام دهند، آخر این هفته بدون پرداخت هزینه در پلی‌استیشن پلاس، رایگان بازی کنند.

این اتفاق از اولین دقایق روز جمعه ۱۹ فوریه (۳۰ بهمن) آغاز می‌شود و تا پایان روز یکشنبه (۲ اسفند) ادامه خواهد داشت.

سونی در این اطلاعیه به طور ویژه به بازی‌های Street Fighter V که به تازگی عرضه شده است و Call of Duty: Black Ops 3 اشاره کرده و آنها را خطاب قرار داده است. بسته‌الحاقی Awakening اوایل ماه جاری میلادی برای برای نسخه ی پلی استیشن 4 بازی Black Ops 3 منتشر شد و فعلا تا ماه آینده که برای ایکس‌باکس وان و پی سی عرضه شود، در انحصار این کنسول خواهد ماند. دلیل این زودتر عرضه شدن هم قرارداد انحصار زمانی جدیدی است که بین شرکت‌های سونی و اکتیویژن بسته شده. همچنین، بازار تبلیغات این محتوای دانلودی هم حسابی داغ است و چهره های مشهوری آن را در اینستاگرام تبلیغ می کنند. بعلاوه، طبق معمول هرماه، اوایل ماه جاری میلادی بازی‌های رایگان ماه فوریه (۱۲ بهمن تا ۱۰ اسفند) پلی‌استیشن پلاس معرفی شدند.


ویدیو مرتبط :
آخر هفته و عدم نیاز به اشتراک پلی استیشن پلاس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آغاز ثبت‌نام كنكور از هفته آخر بهمن



 

 

آغاز ثبت‌نام كنكور از هفته آخر بهمن

 

 

ثبت‌نام كنكور دانشگاه آزاد اسلامی در حالی از هفته آخر بهمن آغاز می‌شود كه از امسال در پذیرش این دانشگاه نیز همچون كنكور سراسری دانشگاه‌های دولتی، معدل تا ۱۵ درصد اعمال می‌شود.

 


دكتر عبدالله سجادی جاغرق رییس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با اشاره به زمان ثبت‌نام و برگزاری كنكور دانشگاه آزاد، گفت: ثبت‌نام آزمون كارشناسی از هفته آخر بهمن ماه آغاز می‌شود و آزمون آن اواسط تیرماه ۸۹ خواهد شد.

 


وی همچنین در خصوص نحوه تاثیر سوابق تحصیلی داوطلبان كنكور در نحوه پذیرش، گفت: با تصویب كارگروه كنكور برای اولین بار سوابق تحصیلی داوطلبان تا ۱۵ درصد در كنكور۸۹ دانشگاه آزاد نیز اعمال خواهد شد.

 


سجادی با بیان اینكه در سال گذشته معدل و سوابق تحصیلی در آزمون‌های دانشگاه آزاد تاثیر نداشت، تصریح كرد: چرا كه ممكن بود معدل‌های خوداظهاری حق داوطلبان را تضییع كند.

 


رییس مركز آزمون دانشگاه آزاد با اشاره به افزایش ظرفیت آزمون سراسری دانشگاه آزاد، خاطر نشان كرد: متناسب با ایجاد رشته‌های جدید افزایش ظرفیت نیز خواهیم داشت.

 

 


رقابت میلیونی كنكوری‌ها در تیر ماه

 


دكتر حسین توكلی معاون سازمان سنجش، با اشاره به ثبت‌نام یك میلیون و ۲۸۷ هزار و ۳۹۰ نفر در آزمون سراسری سال۸۹ دانشگاهها، گفت: تعداد ثبت‌نام كنندگان كنكور امسال بیش ۳۵ هزار نفر نسبت به كنكور۸۸ افزایش داشته‌ است.

 


وی با اشاره به برگزاری به برگزاری كنكور۸۹ از۱۰ تا ۱۲ تیر ماه، اظهار كرد: اطلاعات سوابق تحصیلی داوطلبان اواخر فروردین ۸۹ بر روی سایت سازمان منتشر می‌شود.

 


وی با اشاره به زمان توزیع كارت ورود به جلسه كنكور، تصریح كرد: كارت آزمون از ۵ تا ۹ تیر ماه به صورت اینترنتی توزیع می‌شود.

 


وی با اشاره به زمان اعلام نتایج كنكور، خاطرنشان كرد: نتایج اولیه به صورت كارنامه و مهلت انتخاب رشته اینترنتی داوطلبان مرداد ۸۹ تعیین شده است و نتایج نهایی كنكور نیمه دوم شهریور اعلام می‌شود. همچنین كارنامه نهایی كنكور مهر ماه ۸۹ منتشر می‌شود.

 


معاون سازمان سنجش در خاتمه با اشاره به جزییات تاثیر سوابق تحصیلی در كنكور، به ایسنا گفت: بر اساس مصوبات پنجاه و چهارمین جلسه كمیته مطالعه و برنامه ریزی كنكور و نهمین جلسه كارگروه ماده چهار قانون پذیرش دانشجو و در راستای اجرای طرح جدید نحوه پذیرش و گزینش دانشجو مصوب مجلس، سوابق تحصیلی تا ۱۵ درصد برای دیپلمه‌های نظام جدید آموزش متوسطه سالهای ۱۳۸۴تا ۱۳۸۸ که امتحانات آنها به صورت نهایی و كشوری برگزار شده است، اعمال خواهد شد.