اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین گزارش از وضعیت بیماران تنگی نفس در اهواز



وضعیت بیماران تنگی نفس در اهواز, تنگی نفس

آخرین گزارش از وضعیت بیماران تنگی نفس در اهواز

بیماران، سرپایی معالجه و تعدادی نیز بستری شده‌اند. بیماران بستری شده افرادی بودند که بیماری زمینه‌ای از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت، تنفسی، آسم، آلرژی یا انسداد مزمن ریه داشتند یا کودکان و سالمندان بودند که ایمنی بدن آنها پایین است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به شیوع تنگی نفس پس از بارندگی‌های دو شب پیش، گفت: حدود 4 هزار و 406 بیمار تا صبح امروز با علایم مشکلات تنفسی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانشگاه مراجعه کردند.

دکتر سیدمحمد علوی اظهار کرد: البته تعداد بیمارانی که به مطب‌ها و درمانگاه‌ها مراجعه کرده‌اند، در این آمار لحاظ نشدند.

وی ادامه داد: بیشتر بیماران از شهرستان اهواز بودندف ولی مواردی هم در آبادان، خرمشهر و شهرهای اطراف مشاهده شده است.

علوی افزود: بیماران، سرپایی معالجه و تعدادی نیز بستری شده‌اند. بیماران بستری شده افرادی بودند که بیماری زمینه‌ای از جمله بیماری‌های قلبی، دیابت، تنفسی، آسم، آلرژی یا انسداد مزمن ریه داشتند یا کودکان و سالمندان بودند که ایمنی بدن آنها پایین است.

رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: خوشبختانه این پدیده تلفاتی به همراه نداشته است. بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیز مجهز بوده و با محدودیتی از نظر فضا و امکانات درمانی مواجه نشدند. بهداشت محیط، معاونت درمان، هواشناسی، محیط‌زیست و مراکز تحقیقاتی به همراه کلیه پزشکان متخصص ریه و داخلی در حال همکاری برای حل مشکل ایجاد شده، هستند.

/ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
گزارش تصویری العالم از وضعیت بیماران سرطانی یمن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

افزیش تعداد بیماران تنگی نفس در خوزستان به 6300 نفر



علائم تنگی نفس , تنگی نفس

افزیش تعداد بیماران تنگی نفس در خوزستان به 6300 نفر

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان با بیان اینکه شمار مبتلایان به عارضه تنفسی در استان به ششهزارو 300 نفر رسیده است، افزود: با وجود ارائه تمام خدمات لازم در بیمارستان ها، همچنان چند نفری بستری هستند. 

ˈمحمد رضا آملازادهˈ روز چهارشنبه در یازدهمین نشست ادواری مدیران بحران کلانشهر های کشور در مجتمع فجر اهواز، اظهار کرد: اولین بارندگی پاییز امسال در ابتدای هفته جاری در استان سبب این مشکل شد که علت آن همچنان در حال بررسی است.
 
وی گفت: با وجود مطالعات بسیاری که در زمینه مدیریت بحران شده است اما در برخی موارد اتفاقاتی روی می دهد که قابل پیش بینی نبوده و در چهارچوب برنامه های مقابله با بحران نیز قرار ندارد.
 
مدیر کل مدیریت بحران خوزستان افزود: یکی از مسائلی که ممکن است در آینده برای شهر اهواز بحرانی شود وجود بافت های فرسوده است که شهردار جدید اهواز باید برنامه ریزی مدون برای حل این مشکل داشته باشد.
 
آملازداه اظهار کرد: با آنکه در زمان هشت سال دفاع مقدس تمام کشور در شرایط بحرانی بود اما آثار این بحران در استان خوزستان ملموس تر و همچنان باقی است.
 
وی گفت: یکی از مشکلات اساسی خوزستان در زمان بارندگی این است که در فاصله یک بارندگی نیم ساعته و بالای 30 میلیمتر، شهر های استان بخصوص اهواز دچار مشکل می شود.
 
آملازاده اظهار کرد: مراکز آتش نشانی در شهر اهواز در وضعیت خوبی نیست و شهرداری باید از تجهیزات بیشتری در این مراکز استفاده کند.
 
شهردار کلانشهر اهواز نیز گفت: در مدیریت بحران کشور باید روشهای جدید جایگزین شیوه های سنتی شود.
 
ˈ سید خلف موسویˈ در یازدهمین نشست ادواری مدیران بحران کلانشهر های کشور افزود: بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی در ایران شاهد بحران های زیادی در کشور بوده ایم که با استفاده از توانایی های مدیران نظام هیچ کدام از بحران ها خلل جدی در وضع کشور ایجاد نکرده است.
 
وی گفت: در سال های اخیر مدیران بحران کشور با استفاده از روش های جدید در مدیریت بحران خسارات حاصل از بلایای طبیعی را به حداقل رسانده اند.
 
شهردار اهواز ادامه داد: بحران های به وجود آمده در شهر اهواز با سایر کلانشهر ها متفاوت است زیرا در اهواز مردم با مشکلاتی مانند سیل، آلودگی های نفتی و هوا و ریزگرد ها مواجه هستند که دغدغه اصلی مدیران شهر اهواز نیز محسوب می شود.
 
یازدهمین نشست ادواری مدیران بحران کلانشهر های کشور روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در اهواز برگزار می شود.

/عصر ایران