اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین پس‌لرزه در دیوار چین!



آخرین پس‌لرزه در دیوار چین

حدود 12 سال پیش مجرمانی سابقه‌دار با تشكیل گروه‌های تخصصی، انواع سرقت و زورگیری‌ را با شیوه‌های خشن شروع كردند. اعضای این باند بزرگ و سازمان‌یافته‌ تحت عنوان «دیوار چین» فعالیت می‌كردند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار حوادث - در سال‌های اولیه فعالیت این باند مخوف بسیاری از اعضای آن كه نوآوری‌هایی هم در ارتكاب جرایم خود انجام می‌دادند، دستگیر شدند و هفت نفر از آنها به اعدام، 13 نفر حبس ابد و مابقی هم محكوم به حبس‌های طولانی‌مدت شدند اما دو نفر از سركردگان اصلی این باند كه محكوم به اعدام بودند پس از تجدید نظر در رأی صادره به حبس ابد محكوم شدند.

این دو پس از مدتی از زندان مرخصی گرفته و همراه دیگر اعضای گروه كه آنها هم موفق به اخذ مرخصی شده بودند، متواری شدند و دوباره با تشكیل باند جدیدی جرایم خود را از سر گرفتند.

اما این تبهكاران سابقه دار تنها توانستند چند سال به فعالیت‌های مجرمانه خود ادامه دهند و سرانجام تابستان 89 دستگیر شدند تا آخرین اعضای باند دیوار چین باشند كه به دام پلیس می‌افتند.

با به دست آمدن اطلاعاتی در مورد از سرگیری فعالیتهای مجرمانه اعضای فراری باند دیوار چین، كارآگاهان پلیس كه همچنان به دنبال این گروه بود، اوایل سال 88 پرونده‌‌های متعدد كیف‌قاپی و زورگیری از مشتریان بانك‌ها را از جرایم جدید اعضای این باند تشخیص دادند.

چون شیوه‌ سرقت پرونده‌های جدید شباهت زیادی به شیوه خفه‌كنی، آویزان بری، قمه‌كشی، درگیری‌های ساختگی با موضوع ناموسی و... داشت كه سال‌ها قبل مورد رسیدگی قرار گرفته بود و پس از دستگیری تعداد زیادی از اعضای باند دیوار چین بایگانی شده بود.

به این ترتیب كارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی موضوع را به مسوولان ارشد خود گزارش دادند و با بررسی‌های دقیق‌تر مشخص شد یك باند حرفه‌ای به صورت گروه‌های چهار و هشت نفره با استفاده از فن خفه‌كنی و قمه و قداره، دست به این سرقت‌ها می‌زنند.

در ادامه با بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته مراكز اقتصادی محل سرقت كه مالباختگان گزارش داده بودند هویت چند نفر از سارقان به عنوان «زاغ‌زن» باند، شناسایی و محل سكونت آنها تحت نظر قرار گرفت.

با تعقیب این چند نفر، كارآگاهان اداره هجدهم موفق به شناسایی دیگر اعضای گروه از جمله دوسردسته اصلی باند ‌شدند.

سرانجام پس از گذشت تقریباً دو ماه شناسایی و تعقیب این گروه ساعت سه بامداد پانزدهم تیر89، 10 اكیپ عملیاتی از كارآگاهان اداره هجدهم و یگان‌های ضربت مخفیگاه متهمان را در پنج نقطه مختلف شهر به محاصره درآوردند و طی پنج عملیات همزمان در خیابان قزوین، قیطریه، خزانه، بخارایی و خیابانهای دماوند شش عضو اصلی گروه را به اسامی جعفر ـ پ، حسین ـ د، رضا ـ ش، اصغر ـ ب، محمد ـ غ و حسین ـ ح را كه عضو سابق دیوار چین بودند با پنج نفر دیگر از اعضای مرتبط دستگیر كردند.

در تحقیقات مشخص شد حسین ـ د و محمد ـ غ از اعضای اصلی باند معروف به دیوار چین هستند كه به اعدام محكوم شده بودند، اما پس از مدتی از زندان مرخصی گرفته و متواری شده‌‌اند.

حسین ـ د كه سركردگی گروه جدید را بر عهده داشت چند مقام قهرمانی در رشته‌های مختلف رزمی مسابقات داخلی و خارجی را در كارنامه دارد. او در حالی شیوه و شگرد‌های سرقت را به دیگر اعضای گروه آموزش می‌داد كه مهارت‌های رزمی خود را نیز با شیوه‌های قدیم آمیخته بود.

حسین ـ د در زمان دستگیری با قمه به مأموران حمله كرد كه مأموران مجبور شدند وی را از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار دهند. همچنین دیگر متهم اصلی یعنی رضا ـ ش نیز در زمان دستگیری قصد فرار داشت كه او نیز از ناحیه پا مجروح شد، به همین دلیل هر دو متهم به بیمارستان منتقل شدند.

از اعترافات صریح متهمان مشخص شده روزانه سه‌الی چهار فقره سرقت به شیوه خفه‌كنی در سطح شهر انجام می‌دادند كه ارزش هر یك از اموال سرقتی بیش از یك میلیارد تومان بوده است.

كارآگاهان اداره هجدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در بازرسی از مخفیگاه هر یك از متهمان مقادیر زیادی وجوه نقد، طلا، گاز اشك‌آور، قمه، چاقو، قداره، مشروبات الكلی، انواع گوشی، جلیقه ضدگلوله، ارز و شش دستگاه پژو، سه موتورسیكلت تندرو، چند دستگاه خودروی هیوندا و... را كشف كردند.

همچنین مشخص شد این افراد با وجوه حاصل از سرقت، زندگی بسیار مرفهی را در نقاط بالای شهر برای خود تشكیل داده‌اند، تا به این ترتیب پلیس به آنها مظنون نشود.

متهمان بیشتر افرادی را به عنوان طعمه انتخاب می‌كردند كه از همراه بودن مبالغ هنگفت با آنها اطمینان داشته باشند، به همین علت در ۵۰ فقره از اعترافات اولیه توسط متهمان، ارزش اموال مالباختگان به بیش از یك میلیارد تومان می‌رسد./جام جم آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
زمین لرزه های چین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماز آقای نماینده روی دیوار چین


نماز آقای نماینده روی دیوار چین