اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین وضع بررسی سانحه هواپیمای ایران 140



اخبار,اخبار اجتماعی ,سقوط هواپیمای ایران 140

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: مجموعه ای از عوامل موجب سانحه دلخراش سقوط هواپیمای ایران 140 شد که کمیته بررسی در حال انجام بخش پایانی کار است.

علیرضا جهانگیریان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، افزود: حدود 95 درصد از زوایای کار مشخص شده است و کمیته بررسی سانحه به زودی در این باره اطلاع رسانی خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در چند ماه گذشته هیئت هایی از روسیه و اکراین برای دریافت اطلاعات بیشتر به ایران آمدند زیرا بر اساس قانون و دستورالعمل های بین المللی شرکت طراح هواپیما و شرکت سازنده قطعات باید در بررسی سانحه حضور داشته باشند و با دریافت اطلاعات ، برداشت ها و نتایج بررسی های خود را اعلام کنند.

جهانگیریان گفت: بخشی از بررسی سانحه به علت از کار افتادن موتور مربوط می شود و از آنجا که موتور و قطعات کنترلی آن در روسیه ساخته می شود هیئتی از روسیه به ایران آمد همچنین هیئتی از ایران به روسیه رفت و تبادل اطلاعات صورت گرفت.

وی افزود: بخشی از سوالات ما از شرکت سازنده را آنها پاسخ دادند و قول دادند بخش دیگر را در آینده نزدیک پاسخ دهند که به محض دریافت این پاسخ ها گزارش جمع بندی خواهد شد.

اخبار اجتماعی - خبرگزاری صدا و سیما

 


ویدیو مرتبط :
اعلام دلایل سقوط هواپیمای ایران 140 یکسال بعد از سانحه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان ارائه گزارش نهایی علت سانحه هواپیمای ایران 140



رییس سابق سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح از ارائه گزارش تحلیل سانحه هواپیمای ایران 140 تا پایان مهرماه جاری خبر داد.

دکتر منوچهر منطقی در گفت‌و‌گو با ایسنا با اشاره به بررسی علل سانحه سقوط هواپیمای مسافربری ایران 140 با تشکیل 11 تیم در سازمان هواپیمایی کشور اظهار داشت: این تیم‌ها گزارش اولیه را در زمینه منشأ ایرادات این هواپیما ارائه کردند و گزارش‌های تیم بررسی کشور اوکراین به عنوان طراح اصلی این هواپیما در حال نهایی شدن است.

وی با بیان این که با تلفیق این دو گزارش می‌توان گزارش کاملی از این هواپیما ارائه داد، ابراز امیدواری کرد که تا اواخر مهر ماه تحلیل دقیقی در زمینه منشأ سانحه در این هواپیما و راهکارهای رفع این اشکالات ارائه شود.

منطقی با تاکید بر این که 25 درصد ایرادات موجود در هواپیماها مربوط به محصول و شرایط آب و هوایی و 75 درصد آن مربوط به سایر عوامل است، خاطرنشان کرد: در تحلیلی که ارائه خواهد شد اثر تمام عوامل در به وجود آمدن سانحه بیان خواهد شد.

وی در ادامه برخی ادعاها که علت سانحه را عدم انطباق هواپیما با شرایط آب و هوایی تهران و اصفهان دانسته‌اند، نادرست دانست و افزود: با هر هواپیمایی که ساخته می‌شود، دفترچه‌ای ارائه می‌شود که در آن اعلام شده در اقلیم‌ها و ارتفاعات مختلف با چه تعداد مسافر می‌توان پرواز کرد و چنین ادعایی در مورد ایران 140 درست نیست.

اخبار,اخباراجتماعی , سقوط هواپیمای مسافربری ایران 140


سازمان هواپیمایی کشوری در گزارش مقدماتی حادثه سقوط هواپیمای ایران 140 که مردادماه امسال اعلام شد تاکید کرده هر چند مسائلی مانند عدم رعایت دستورالعمل‌های مربوط به محاسبه وزن بار و مسافر، وجود باد جانبی با مولفه باد پشت بالا، دمای بالای هوا و سرعت تصمیم به برخاست کمتر از مقدار تعیین شده در کتاب هواپیما، عملکرد خلبانان و همچنین وزن خالی بالای این هواپیما می‌تواند در حادثه سقوط نقش داشته باشد، اما عملکرد نامناسب سیستم کنترل موتور (SAO2000) همزمان با از کار افتادن موتور سمت راست حدود دو ثانیه قبل از جدا شدن هواپیما از سطح باند، دلیل اصلی بروز این سانحه بوده است.

گفتنی است در ساعت 9 و 18 دقیقه بامداد 19 مردادماه 93 یک فروند هواپیمای مسافربری ایران 140 به شماره پرواز ۵۹۱۵ متعلق به شرکت هواپیمایی سپاهان با 48 سرنشین دقایقی پس از بلند شدن از باند فرودگاه مهرآباد تهران به مقصد طبس دچار سانحه شد که در این سانحه تاسف بار حدود 40 نفر جان خود را از دست دادند.

هواپیمای ایران 140 نمونه ایرانی هواپیمای آنتونف 140 است که طی قراردادی با شرکت هواپیماسازی آنتونف اکراین توسط شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (هسا) وابسته به سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح تولید شده است.

با این که گفته می‌شود نمونه تولید شده توسط هسا نسبت به مدل اکراینی از لحاظ موتور و تجهیزات پیشرفته‌تر است تاکنون چند فروند از این هواپیما دچار سانحه شده و تعدادی دیگر زمین‌گیر هستند.


 اخباراجتماعی  - ایسنا