اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین وضعیت پرونده قتل معاون وزیر صنعت


قاضی سپیدنامه بازپرس پرونده قتل معاون وزیر صنعت با اشاره به پرونده قتل معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: کیفرخواست متهمان قتل مرحوم رحمت‌آبادی، صادر نشده است و برای صدور کیفر خواست هنوز مراحل نهایی طی نشده است.

خبرگزاری تسنیم: قاضی سپیدنامه بازپرس پرونده قتل معاون وزیر صنعت با اشاره به پرونده قتل معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: کیفرخواست متهمان قتل مرحوم رحمت‌آبادی، صادر نشده است و برای صدور کیفر خواست هنوز مراحل نهایی طی نشده است.

بازپرس پرونده قتل صفدر رحمت‌آبادی در واکنش به این پرسش که چرا صدور کیفرخواست این متهمان هنوز صادر نشده و چرا صدور آن تا این اندازه به طول انجامیده افزود: تحقیقات پیرامونی این پرونده به اتمام رسیده و تنها مانع صدور کیفرخواست عدم مشخص شدن وراث در این پرونده است.

وی در پایان زمان صدور کیفرخواست متهمان این پرونده را تنها منوط به مشخص شدن ورثه مقتول عنوان کرد.

به گزارش تسنیم، جسد صفدر رحمت آبادی ساعت 20:30 شامگاه یکشنبه 19 آبان ماه، در داخل خودروی پرشیای یشمی‌‌رنگش در حوالی میدان سبلان، پیدا شد و راز این قتل صبح روز 22 آبان ماه با دستگیری یک زوج افشا شد.


ویدیو مرتبط :
معاون وزیر صمت: مافیای دارو در کشور فعال است - آشنایی با وضعیت نگران‌کننده صنعت دارویی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین اخبار از پرونده قتل معاون وزیر صنعت



اخبار حوادث - آخرین اخبار از پرونده قتل معاون وزیر صنعت

بازجویی از مرد 42 ساله آغاز شد و او راز جنایت را فاش کرد و گفت: مقتول از بستگانم بود و من با او اختلافات شدیدی داشتم. در واقع اختلافات ما به گذشته برمی‌گشت و به‌خاطر این کینه قدیمی، تصمیم گرفتم هر طور شده از او انتقام بگیرم.

سرپرست دادسرای جنایی تهران آخرین وضعیت پرونده قتل معاون سابق پارلمانی وزیر صنعت را تشریح کرد.

قاضی امیرآبادی فراهانی گفت: پرونده در دادسرا مراحل تحقیقات خود را سپری می‌کند و منتظر ارائه برگه انحصار وراثت از سوی اولیای دم هستیم.

وی افزود: تهیه انحصار وراثت حدود دو ماه به طول می‌انجامد که پس از ارائه این برگه پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری استان تهران ارسال می‌شود.

سرپرست دادسرای جنایی تهران خاطر نشان کرد، متهمان به جرم خود اعتراف کرده و صحنه قتل بازسازی شده و نمی توان درباره تحقیقات در دادسرا اطلاع رسانی کرد.

ساعت 20 و 30 دقیقه یکشنبه 19 آبان ماه، با پیدا شدن جسم بی‌جان صفدر رحمت‌آبادی، معاون پارلمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در داخل خودروی پرشیای یشمی‌‌رنگش در حوالی میدان سبلان، تحقیقات پلیس برای کشف راز این جنایت آغاز شد.جسد در حالی پیدا شدکه آثار اصابت گلوله به سر و سینه معاون وزیر به چشم می‌خورد و قربانی پشت فرمان ماشین پارک شده‌اش در ابتدای خیابان گلبرگ افتاده بود.

پیدا شدن 2 پوکه در داخل ماشین، سالم بودن شیشه‌های ماشین، بالا بودن تمامی شیشه‌ها و همچنین پارک و خاموش بودن ماشین در کنار خیابان نشان می‌داد که عامل جنایت درحالی‌که داخل ماشین نشسته و با مقتول در حال گفت‌وگو بوده، به وی شلیک کرده است. این یعنی قاتل فردی آشنا با قربانی بوده و از قبل با او قرار داشته است.

ماموران اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت که با دستور قاضی سپیدنامه، بازپرس ویژه قتل تهران رسیدگی به این پرونده را آغاز کرده بودند در بررسی‌های تخصصی توانستند زوج جوانی را شناسایی کنند که آخرین بار با قربانی در تماس بودند و با وی اختلاف نیز داشتند.

در اقدامات اطلاعاتی مشخص شد که آنها همان کسانی بودند که در محل جنایت با مقتول قرار ملاقات داشتند بنابراین شکی باقی نماند که این زوج از راز جنایت باخبرند و قاضی سپیدنامه دستور بازداشت هردوی آنها را صادر کرد. وقتی محل زندگی آنها در شرق تهران شناسایی شد، تیمی از مأموران پلیس آگاهی پایتخت صبح چهارشنبه 22 آبان‌ ماه این محل را محاصره و در یک عملیات ضربتی متهمان را در خانه‌شان دستگیر کردند.

بازجویی از مرد 42 ساله آغاز شد و او راز جنایت را فاش کرد و گفت: مقتول از بستگانم بود و من با او اختلافات شدیدی داشتم. در واقع اختلافات ما به گذشته برمی‌گشت و به‌خاطر این کینه قدیمی، تصمیم گرفتم هر طور شده از او انتقام بگیرم.

وی افزود: مدت‌ها بود که نقشه قتل او را در ذهن داشتم. قبل از حادثه به غرب کشور سفر کردم و در آنجا یک اسلحه خریدم تا اینکه روز حادثه با او در میدان سبلان قرار گذاشتم. آن روز همسرم هم همراه من آمد و هر دو وقتی به محل حادثه رسیدیم، سوار ماشین مقتول شدیم.

وقتی داخل ماشین نشستیم دوباره ماجرای گذشته را پیش کشیدم و شروع کردیم به صحبت کردن درخصوص اختلافات قدیمی‌مان اما یک دفعه بحث بالا گرفت و من اسلحه را از زیر کتم بیرون کشیدم و اقدام به شلیک کردم. چون اطراف دسته‌های عزاداری بود کسی صدای شلیک گلوله را نشنید. بعد از اینکه مقتول خون‌آلود پشت فرمان ماشینش افتاد، بلافاصله من و همسرم پیاده شدیم و اسلحه را در اتوبانی در آن حوالی انداختیم. 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران