اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین وضعیت پرونده شمشیر بازی ایرانی


رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان با تشریح آخرین وضعیت ربوده شدن عضو تیم ملی شمشیر بازی و وکیل دادگستری از سوی اشرار گفت: گروگان گیران گروگان های خود را از کشور خارج کردند.

خبرگزاری مهر: حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در گفتگویی اظهار داشت: بررسی ها نشان می دهد انگیزه این گروگانگیری اخاذی است و اشرار برای رسیدن به درخواستهای مالی خود دست به این کار زدند.

وی با رد هرگونه انگیزه سیاسی در این ماجرا و یا ارتکاب گروگان گیری از سوی گروهک تروریستی جیش العدل گفت: با کمک مسئولین استانی و ریش سفیدان در حال پیگیری ماجرا هستیم و امیدواریم به زودی بدون پرداخت پول گروگانها را آزاد کنیم.

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان در خصوص انتشار خبری درباره درخواست پنج میلیاردی گروگان گیران اظهار داشت: زمانی که انگیزه گروگان گیری اخاذی باشد بحث مالی از یک ریال تا صد میلیارد تومان مطرح می شود. ما اجازه نمی دهیم اشرار با این اقدامات اقدام به اخاذی کنند.

حمیدی در خصوص محل نگهداری گروگانها نیز گفت: گروگان گیران دو گروگان خود را به خارج از مرزهای ایران انتقال داده اند و ما به طور جدی پیگیر آزادی آنان هستیم.

براساس این گزارش حامد صداقتی عضو تیم ملی شمشیربازی 10 اردیبهشت ماه امسال همراه دو تن از دوستانش در حال تردد در جاده ای در حوالی چابهار بودند که مورد حمله اشرار قرار گرفتند. اشرار مسلح با تیراندازی به سوی خودروی پژو پارس یکی از دوستان حامد صداقتی را به قتل رسانده و این عضو تیم ملی شمشیربازی را همراه دوست دیگرش که وکیل دادگستری است، ربودند. چندی قبل گروگانگیران فیلمی از دو گروگان خود منتشر کردند که در این فیلم برای آزادی حامد صداقتی و دوستش درخواست پنج میلیارد تومان شده بود.


ویدیو مرتبط :
آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت پرونده "م.ز"میلیاردر ایرانی



آخرین وضعیت پرونده "م.ز"میلیاردر ایرانی

آخرین وضعیت پرونده "م.ز" میلیاردر افسانه‌ای ایران چگونه است، آیا وی همچنان با قید وثیقه آزاد است یا برای بار دیگر دستگیر و راهی اوین شده است و ... از جمله موضوعاتی كه در این گزارش به آن پرداخته‌ایم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ "م.ز" سهامدار و مدیر چندین شرکت تولیدی، خدماتی و بانکی در ایران از جمله بانک "گ" و مالک باشگاه فوتبال گ.ف و باشگاه فوتسال گ.ف نیز هست. بر اساس اطلاعات موجود در وبگاه «مجمع مدیران اداری و منابع انسانی استان آذربایجان‌ شرقی» م.ز در مهر ۱۳۹۰ مدیر‌عاملی شركت سرمایه‌گذاری ف.گ و شرکت ایران خودروی تبریز را نیز از آن خود كرد. 

برخی اتهامات "م.ز" 

 پس از افشای خبر اختلاس چند هزار میلیارد تومانی در شبکه بانکی کشور توسط گروه امیرمنصور آریا، برخی رسانه‌ها اخباری درباره "م.ز" منتشر کردند ‌و القابی مانند "مه‌آفرید 2" را برای م.ز انتخاب كردند اما پس از رسانه‌ای شدن این موارد، وی طی اظهارنظری اعلام كرد: «نه تنها هیچگونه توقفی در روند تولید خودرو و فولاد گروه صنعتی اینجانب پیش نخواهد آمد، بلکه به همت همکاران پرتلاش خود به‌ویژه در استان آذربایجان شرقی، روند رو به رشد تولید ثروت ادامه خواهد یافت. 

در تاریخ ۲۰ مهر ۱۳۹۰ برخی منابع خبری اعلام كردند که م.ز طی نامه‌ای به یكی از مسئولان درباره دریافت سهمیه ماهیانه ۶۵ هزار تنی شمش از تولید فولاد خوزستان از برخی رانت‌ها استفاده کرده‌ است. 

پس از این واکنش‌ها، سخنگوی دستگاه قضا در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت که از وجود این شخص خبر ندارد و عناوین یاد شده از سوی خبرنگاران درباره "م.ز" را اولین باری است که می‌شنود اما پس از مدتی که تحقیقات قوه قضائیه به نتیجه رسید در ۱۰ تیر ۱۳۹۱ خبر بازداشت "م. ز" به صورت رسمی توسط دستگاه قضایی اعلام شد. 

برخی از اتهامات م.ز‌ كه در رسانه‌ها منتشر شده عبارت است از اینكه وی «بدون ایفای تعهدات، اقدام به گشایش اعتبارت اسنادی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان کرده‌ است.» و «این شخص برخلاف مصوبات شورای پول و اعتبار درباره ذی‌نفع واحد، عمده سهام یک بانک را در اختیار داشت که با ورود دستگاه‌های نظارتی با یک صورتجلسه به واگذاری سهام خود در بانک اقدام کرده‌ است.» 

جالب اینكه پس از برگزاری نشست سخنگوی قوه قضائیه در دهم تیر ماه سال جاری و اعلام رسمی بازداشت م.ز، خبر آزادی وی با قید وثیقه باعث تعجب همگان شد. در این خبر اعلام شد که طبق اطلاعات واصله، پس از ماه‌ها فعالیت نهادهای نظارتی در خصوص پرونده "م.ز"، وی سرانجام اوایل خرداد ماه بازداشت شد اما ظاهرا پس از واگذاری سهام خود در بانک گ و پنج کارخانه فولاد و تعداد دیگری از املاک خود، اواسط خرداد ماه و پس از چند هفته بازداشت با قید وثیقه 500 میلیون تومانی آزاد شده‌ است. 

به گفته حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای، سخنگوی دستگاه قضا در تاریخ 24 مهر ماه درباره او، "م.ز" با وثیقه ۵۰۰ میلیارد تومانی آزاد شده است. 

بنابر آخرین اعلام رسمی سخنگوی قوه قضائیه، در حال حاضر م.ز آزاد است و پس از 24 مهر ماه، اطلاعات جدیدی درباره رسیدگی به اتهامات مالی سنگین وی اعلام نشده است و از سوی دیگر مشخص نیست كه آیا م.ز همچنان با قید وثیقه آزاد است و یا برای بار دیگر دستگیر و راهی اوین شده است. 

همچنین در دو نشست اخیر سخنگوی دستگاه قضا، خبری از "م.ز" منتشر نشده و این در حالیست كه افکار عمومی با توجه به اتهامات گسترده این فرد و مبلغ هنگفت اختلاس منتظر اعلام اطلاعات جدید و روشن از سوی قوه قضائیه هستند تا بار دیگر عزم راسخ این قوه در برخورد با مفسدان اقتصادی را به عینه شاهد باشند./باشگاه خبرنگاران