اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین وضعیت پرونده سراج الدین میردامادی



اخبار,اخبار سیاسی ,پرونده سراج الدین میردامادی

 

اخبار سیاسی - پرونده سراج الدین میردامادی به دادگاه انقلاب رفت

وکیل مدافع سراج الدین میردامادی از ارسال پرونده موکلش از سوی شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین به شعبه 15 دادگاه انقلاب خبر داد.

به گزارش ایرنا گیتی پورفاضل گفت:دادسرای اوین در پاسخ به پیگیری برای آخرین وضعیت پرونده میردامادی اعلام کرد که پرونده وی چهارشنبه هفته گذشته به دادگاه انقلاب ارسال شده است.

او گفت:البته در مراجعه ای که روز گذشته ( شنبه) به دادگاه انقلاب داشتم، اعلام شد هنوز پرونده به دادگاه نیامده است بنابراین برای پیگیری مجدد پرونده فردا ( دوشنبه) به شعبه 15 دادگاه انقلاب خواهم رفت.

به گفته پورفاضل هنوز بازپرس پرونده برای موکلش قرار وثیقه صادر نکرده و او همچنان در بازداشت موقت به سر می برد.

جلسه محاکمه سراج الدین میردامادی 18 دی ماه سال گذشته در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد که قاضی به پرونده نقص گرفت و آن را به دادسرای اوین ارجاع داد.

میردامادی هفته گذشته به شعبه دوم بازپرسی دادسرای اوین احضار و بازداشت شد.
اخبار سیاسی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
آخرین وضعیت پرونده خاوری

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وضعیت پرونده مسیح علی نژاد و سراج‌الدین میردامادی



اخبار,اخبار سیاسی , پرونده سراج‌الدین میردامادی

 

اخبار سیاسی - وضعیت پرونده مسیح علی نژاد و سراج‌الدین میردامادی

وی افزود: چنانچه دادیار اظهارنظر هم این قرار منع تعقیب یامین‌پور را تایید کند، ما نسبت به این قرار به دادگاه اعتراض خواهیم کرد.

وکیل مسیح علی‌نژاد، روزنامه نگار مقیم لندن از صدور قرار منع تعقیب برای وحید یامین‌پور در دادسرای رسانه و فرهنگ خبر داد.
 
گیتی پورفاضل، وکیل "مسیح علی‌نژاد" در گفت‌وگو با  آنا درباره آخرین وضعیت پرونده شکایت موکلش از "وحید یامین‌پور" اظهار کرد: با وجود اتهام‌افکنی محرز "وحید یامین پور" درباره مطلبی منتسب به موکلم، بازپرس پرونده برای یامین‌پور قرار منع تعقیب صادر کرده است.
 
وی افزود: چنانچه دادیار اظهارنظر هم این قرار منع تعقیب یامین‌پور را تایید کند، ما نسبت به این قرار به دادگاه اعتراض خواهیم کرد.
 
چندی پیش "وحید یامین یور"، مجری سابق صدا و سیما و از نیروهای نزدیک به جبهه پایداری در مطلبی "مسیح علی‌نژاد" را فاحشه خواند و اضافه کرد: "مسیح علی نژاد حداکثر یک فاحشه است نه یک مرتد." پیرو همین اظهارات یامین‌پور، علی‌نژاد از طریق وکیل خود در ایران از این عضو جبهه پایداری به دادسرای رسانه و فرهنگ شکایت کرد.
 
پورفاضل در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با آنا درباره پرونده موکل دیگر خود "سراج‌الدین میردامادی" نیز گفت: با وجود اینکه موکلم تاکنون محکومیت کیفری نداشت اما به 6 سال حبس تعزیری، 2 سال ممنوعیت خروج از کشور و 5 سال ممنوعیت از خدمت محکوم شده است، از اینرو روز 22 مرداد ماه اعتراض خود را نسبت به حکم صادره علیه میردامادی به دادگاه ارائه خواهم کرد.
 
"سراج‌الدین میردامادی" به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت ملی در دادگاه بدوی به 6 سال حبس تعزیری محکوم شد. میردامادی در سال 1388 و پس از وقایع انتخابات ریاست جمهوری از ایران خارج شد و به فرانسه رفت.

وی پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 1392 و پیروزی حسن روحانی به ایران بازگشت و در فرودگاه پاسپورتش توقیف شد. در روز 21 اردیبهشت سال جاری نیز وی بازداشت شد و از آن زمان در زندان به سر می‌برد.

اخبار سیاسی - آنا