اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین وضعیت پرونده زنجانی



اخبار,اخبار سیاسی ,پرونده بابک زنجانی

 

اخبار سیاسی - عدم همکاری زنجانی با قوه قضاییه

یک عضو کمیته پیگیری پرونده بابک زنجانی از بررسی مجدد پرونده وی از سه شنبه در کمیسیون انرژی خبر داد و گفت: یک سری رانت ها مانع از همکاری زنجانی با قوه قضاییه شده و او را دلگرم کرده است.

امیر عباس سلطانی عضو کمیته پیگیری از پرونده بابک زنجانی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، درباره آخرین وضعیت پرونده زنجانی در مجلس شورای اسلامی،اظهار داشت : بعد از تعطیلات مجلس،از سه‌شنبه همین هفته مجددا پرونده بابک زنجانی در کمیسیون انرژی بررسی می‌شود.

وی با بیان اینکه زنجانی در همکاری با قوه قضاییه مقاومت نشان داده است،گفت: وی در معرفی تعدای از نزدیکان وحامیانش مقاومت کرده و  زنجانی دراین زمینه همکاری درستی با قوه قضاییه نداشته است.

سلطانی با تاکید بر اینکه در پشت پرده پرونده زنجانی موانع زیادی وجود دارذ، تصریح کرد: حمایت عده‌ای و  همچنین یک سری رانت‌های دولتی مانع از همکاری زنجانی با قوه قضایه شده است.

وی همچنین تاکید کرد که مجلس شورای اسلامی در رسیدگی به پرونده زنجانی از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.

اخبار سیاسی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دلایل به دادگاه رفتن احمدی‌نژاد/ آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی



دلایل به دادگاه رفتن احمدی‌نژاد

توضیحات پورمختار درباره آخرین وضعیت پرونده‌های کمیسیون اصل نود
دلایل به دادگاه رفتن احمدی‌نژاد/ آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت پرونده فروش مگان‌های عدم‌تعهد، دادگاه احمدی‌نژاد، رشوه در فوتبال، بابک زنجانی و زمین‌خواری در لواسانات و دماوند را تشریح کرد.

محمدعلی پورمختار نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس آخرین وضعیت پرونده‌های موجود در کمیسیون اصل نود مجلس را تشریح کرد.

*آخرین وضعیت پرونده فروش مگان‌های عدم‌تعهد
وی در پاسخ به این سؤال که پرونده فروش مگان‌های جنبش عدم تعهد در کمیسیون اصل نود در چه وضعیتی است، گفت: طبق آماری که به کمیسیون داده شده این خودروها به قیمت 58 میلیون به فروش رفته است.

پورمختار اضافه کرد: در واقع طبق گزارشات واصله قیمت این خودروها از حدود 56 تا 61 میلیون به فروش رفته است‌، البته مباحث ذکر شده در این زمینه و موضوعات دیگر را بایستی بررسی کنیم.

*تاکنون وقوع تخلف در فروش مگان‌ها محرز نشده است
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا تاکنون وقوع تخلف در خصوص فروش مگان‌های عدم تعهد به اثبات رسیده است یا نه، اظهار داشت: طبق آماری که تاکنون به کمیسیون ارائه شده هنوز تخلف یا عدم تخلف محرز نشده است و باید بیشتر موضوع را بررسی کنیم.

*دادگاه احمدی‌نژاد ارتباطی با دانشگاه ایرانیان ندارد
پورمختار در پاسخ به سوال بعدی درباره موضوع دادگاه محمود احمدی‌نژاد که مدتی پیش سخنگوی کمیسیون اصل نود از برگزاری آن خبر داده بود و این پرسش که آیا این دادگاه به دلیل برداشت 16 میلیارد برای دانشگاه ایرانیان برگزار می‌شود، اظهار داشت: این دادگاه ربطی به برداشت 16 میلیارد تومان برای دانشگاه ایرانیان ندارد.

وی اضافه کرد: گزارشی در دیوان محاسبات درباره برداشت 16میلیارد تومان به مجلس ارائه شد که خانه ملت نیز موضوع را جهت رسیدگی به کمیسیون اصل نود ارجاع داده است.

*دلایل به دادگاه رفتن احمدی‌نژاد
نماینده مردم کبودرآهنگ در مجلس در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه پس دادگاه احمدی‌نژاد در رابطه با چه موضوعی قرار است برگزار شود، خاطرنشان کرد: در دوره هشتم راجع به دو پرونده گزارش داده شده است و من هیچ اطلاعی درباره آنها ندارم زیرا اکنون در قوه قضائیه در حال رسیدگی است.

پورمختار اضافه کرد: یکی از آن پرونده‌ها به عدم معرفی وزیر ورزش مرتبط است و دیگری نیز شبیه این موضوع است که اکنون به خاطر ندارم.

*آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی
وی در خصوص پرونده بابک زنجانی و این مبحث که گفته می‌شود بین توضیحات وی در کمسیون اصل نود و کمیسیون انرژی تناقضاتی وجود دارد هم گفت: ما هنوز رسانه‌ای نکردیم که چه اطلاعاتی توسط بابک زنجانی در کمیسیون اصل نود ارائه شده است، من خبر بیشتری در این زمینه ندارم.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که اکنون پرونده بابک زنجانی در چه وضعیتی است، اظهار داشت:‌ ما در حال جمع‌آوری اطلاعات هستیم، البته آخرین گزارش وزارت نفت هم باید به کمیسیون برسد تا متعاقب آن از بابک زنجانی هم موضوع را پیگیری کنیم.

*جلسه 4 ساعته کمیسیون اصل 90 با اهالی فوتبال
وی درباره جلسه اعضای کمیسیون اصل نود با اهالی فوتبال برای پیگیری معضل رشوه در فوتبال هم اظهار داشت: در جلسه دیروز بحث‌های مقدماتی مطرح شد،‌این جلسه نزدیک به 4 ساعت به طول انجامید و پیگیری موضوع ادامه خواهد داشت.

پورمختار در پاسخ به این سؤال که مجلس چقدر به مبارزه با رشوه در فوتبال اهتمام دارد، تصریح کرد: ‌مسئولیت رسیدگی به این بحث را به آقای رسایی به عنوان رئیس کمیته سلامت اداری کمیسیون اصل نود سپرده‌ایم تا پیگیر موضوع باشد.

*جلسات ادامه‌دار کمیسیون اصل 90 برای بررسی رشوه در فوتبال
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که جلسه بعدی کمیسیون اصل نود برای پیگیری مجدد اصل نود چه زمانی برگزار خواهد شد، گفت: جلسه بعدی هفته آینده برگزار می‌شود البته ممکن است جلسه بعدی مفصل نباشد.

پورمختار در خصوص افرادی که در جلسه بعدی حضور پیدا خواهند کرد، ‌گفت: آقای رویانیان در جلسه قبل در ابتدای جلسه حضور داشت و به دلیل اینکه قرار بود در جلسه دیگری حاضر شود زودتر از سایرین از جلسه خارج شد، ممکن است افراد جلسه قبلی در همین جلسه هم حضور پیدا کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که اگر کسی در جریان پرونده رشوه در فوتبال با کمیسیون همکاری نکند چه برخوردی با وی خواهد شد، اظهار داشت: کسانی که پس از دعوت کمیسیون در جلسه حضور پیدا نکنند بر اساس قانون به قوه قضائیه معرفی خواهند شد و این قوه هم به صورت فوق‌العاده به موضوع رسیدگی خواهد کرد.

*حبس 6 ماهه برای کسانی که با کمیسیون اصل 90 همکاری نکنند
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که کسانی که در جلسات کمیسیون حضور نیابند و با این کمیسیون همکاری نکنند، محکومیتی بین 3 تا 6 ماه حبس و انفصال در انتظارشان است.

*وضعیت فعلی پرونده زمین‌خواری
پورمختار در پاسخ به سؤال بعدی مبنی بر اینکه پرونده فردی که در لواسانات و دماوند زمین‌خواری کرده بود به کجا رسید، اظهار داشت: پرونده زمین‌خواری در حال بررسی است اما من نمی‌توانم نامی از فردی بیاورم.

وی با بیان اینکه جلوی زمین‌خواری این فرد گرفته شده است، تصریح کرد: البته زمین‌خواران به دنبال توجیه اقدامات خود هستند اما پرونده به سرعت در حال تکمیل شدن است و ما به صورت جدی موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سؤال که آیا فرد متهم فرد شاخصی است، تصریح کرد: خیلی نه، البته بین خریداران و فروشندگان شاید فرد شاخصی باشد اما دولتی نیست.

پورمختار همچنین خاطرنشان کرد: اصل شکایت هم به دلیل شکایت اهالی محل بود که یکی از این پرونده‌ها مربوط به دماوند است.

*گزارش دفتر مقام معظم رهبری درباره زمین‌خواری در لواسانات
وی در همین زمینه گفت: گزارش دیگر هم از دفتر مقام معظم رهبری راجع به لواسانات به کمیسیون آمد که در مجموع یک پرونده مربوط به دماوند و یک پرونده مربوط به لواسانات است./فارس