اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین وضعیت پرونده‌ «ریحانه» و «سحر»


وکیل ریحانه جباری و سحر مهابادی آخرین وضعیت پرونده های دو موکل خود را تشریح کرد.

خبرگزاری ایسنا: وکیل ریحانه جباری و سحر مهابادی آخرین وضعیت پرونده های دو موکل خود را تشریح کرد.

محمدعلی جداری فروغی درباره‌ وضعیت پرونده سحر مهابادی گفت: به دعوت شعبه اول اجرای احکام، دوشنبه هفته آینده جلسه‌ای در اجرای احکام تشکیل می‌شود و در این جلسه در مورد پرونده سحر مهابادی با ولی دم مذاکره خواهد شد.

وی افزود: با توجه به این که پدر موکل اعلام آمادگی کرده است خواسته‌های ولی دم را به جا آورد تصور می‌کنم این پرونده به زودی ختم به خیر شود.

این وکیل دادگستری در مورد وضعیت پرونده ریحانه جباری نیز گفت: این پرونده در دفتر دادستانی است و من در روز جاری با مراجعه به دفتر دادستان تقاضای مطالعه پرونده و همچنین ملاقات با دادستان تهران را ارائه کردم.

وی گفت: از دیدگاه من موارد نقض قانون در رسیدگی به این پرونده وجود دارد و من با توجه به این که پرونده هم اکنون در دادستانی تهران است پس از مطالعه بلافاصله تقاضای اعاده دادرسی طبق قانون خواهم کرد.

وی اظهار کرد: با اشاره به این که شعبه‌ اجرای احکام دادسرای جنایی و دادستان تهران در جهت رسیدگی به پرونده‌های محکومین به قصاص اقدامات قانونی قابل توجهی کردند این امید وجود دارد که پرونده ریحانه جباری نیز در مسیر قانون بار دیگر مورد رسیدگی قرار گیرد.


ویدیو مرتبط :
آخرین وضعیت پرونده بابک زنجانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت پرونده ریحانه



اخبار,اخبار حوادث ,حکم قصاص

 

اخبار حوادث - حکم قصاص ریحانه فعلا اجرا نمی‌شود

تلاش‌های خانواده ریحانه جباری و وکیل مدافعش برای نجات او از چوبه دار به توقف موقت اجرای حکم منجر شد.

محمدعلی جداری فروغی که به‌تازگی وکالت ریحانه جباری را برعهده گرفته، درباره آخرین وضعیت پرونده موکلش به همشهری گفت: آخرین مرتبه‌ای که برای پیگیری پرونده ریحانه به دادسرای امور جنایی تهران رفته بودم متوجه شدم فعلا پرونده موکلم از نوبت اجرا خارج شده و قرار است پرونده بار دیگر بررسی شود. وی ادامه داد: آنطور که متوجه شدم این اقدام با درخواست دادستانی انجام شده و قرار است بار دیگر در این‌باره اظهارنظر شود.

بنابر این، حکم قصاص ریحانه فعلا اجرا نمی‌شود. جداری فروغی با اشاره به ابهامات این پرونده جنجالی ادامه داد: در این پرونده انگیزه قتل هنوز مشخص نیست. بنابراین من به‌عنوان وکیل مدافع ریحانه به‌دنبال ارائه درخواست اعاده دادرسی و بررسی مجدد پرونده در دادگاه هستم.

 

ریحانه جباری متهم است 7سال قبل در سن 19سالگی یک پزشک را در دفتر کارش به قتل رسانده است. هرچند دختر جوان مدعی شد در دفاع از خودش مرتکب این جنایت شده، اما قضات شعبه74 دادگاه کیفری استان تهران با توجه به دلایل و مدارک موجود این ادعا را رد کرده حکم به قصاص او دادند که این حکم در دیوانعالی کشور تایید شد.

اخبار حوادث - همشهری