اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین وضعیت هوای آلوده تهران


اندکی باد که شب گذشته در تهران وزید، کیفیت هوا را در صبح ۱۷ مهر ۹۲، کمی بهتر کرد.

خبرآنلاین: اندکی باد که شب گذشته در تهران وزید، کیفیت هوا را در صبح ۱۷ مهر ۹۲، کمی بهتر کرد.

 روز گذشته، تهرانی ها صبح خود را با هوای آلوده ای شروع کردند که با توجه به معیارهای استاندارد در شرایط هشدار و ناسالم برای تمام گروه ها بود و نه فقط افراد در معرض خطر مانند بیماران خاص، قلبی، ریوی، زنان باردار، کودکان و سالمندان.

اما امروز صبح کیفیت هوا کمی بهتر است و البته خنک تر. شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرده است صبح امروز شاخص ذرات کمتر از ۲.۵ میکرون روی عدد ۱۳۹ قرار گرفته است. این عدد یعنی ۲۹ واحد کمتر از شاخص دیروز که ۱۶۸ و در ساعاتی ۱۷۰ بود.

عدد ۱۳۹ یعنی هوای ناسالم برای گروه های در معرض خطر. هرچند که با احتمالا با افزایش تردد تا ظهر و بعد از ظهر این عدد ثابت می ماند یا بیشتر می شود.

اما سازمان هواشناسی اعلام کرده است تا پایانامروز باد و گرد و خاک در استان های تهران و البرز رخ می دهد. هرچند که از اواخر روز از شدت آلودگی کم می شود.


ویدیو مرتبط :
گزارشی از وضعیت هوای آلوده خوزستان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت هوای تهران، تبریز و شیراز



اخبار ,اخبار اجتماعی ,وضعیت هوای تهران

 

اخبار اجتماعی - آخرین وضعیت هوای تهران، تبریز و شیراز

مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور اعلام کرد که امروز - شنبه - هوای سه کلان شهر تهران ، تبریز و شیراز در شرایط سالم ، هوای کرج پاک و هوای مشهد در شرایط ناسالم است .

به گزارش ایرنا از مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور ،هوای تهران امروز در شرایط سالم قرار دارد وآلاینده های منواکسید کربن، ازون و دی اکسید گوگرد در شرایط پاک و آلاینده های دی اکسید نیتروژن، ذرات معلق کمتر از 10 میکرون و ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در شرایط سالم قرار دارند.

مجید آزادی مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو به خبرنگار علمی ایرنا گفت: سرعت کنونی باد در تهران 3متر بر ثانیه و میزان دید افقی 10هزار متر و رطوبت نسبی 18 درصد است.

وی اظهار داشت: هوایی صاف گاهی وزش باد برای امروز در شهر تهران پیش بینی شده و برای فردا - یکشنبه - نیمه ابری گاهی وزش باد در ارتفاعات افزایش ابر و برای سه شنبه نیمه ابری به تدریج کاهش ابر پیش بینی شده است.

مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو گفت: دمای کنونی هوای تهران 16 درجه سانتیگراد و جهت باد غربی است.
اخبار اجتماعی - ایرنا