اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین وضعیت مهدی کروبی



اخبار,اخبار سیاسی ,وضعیت مهدی کروبی

 

اخبار سیاسی - از سوی فاطمه کروبی اعلام شد
آخرین وضعیت مهدی کروبی

فاطمه کروبی آخرین وضعیت همسرش که در بازداشت خانگی به سر می‌برد را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، همسر مهدی کروبی در مورد آخرین وضعیت جسمانی کروبی ، گفت: وضعیت جسمانی آقای کروبی بعد از چندین عمل جراحی که انجام دادند در حال بهتر شدن است.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تغییر مکان حصر کروبی، آیا این تغییر مکان باعث بهبود وضعیت وی شده است، گفت: ایشان در حال حاضر می‌توانند از آب و هوای آزاد استفاده کنند.

فاطمه کروبی همچنین تصریح کرد: قبلا وقتی بچه‌ها به ملاقات ایشان می‌آمدند این ملاقات با حضور ماموران بود، ولی اکنون اینگونه نیست و ما مشکلی با ماموران نداریم.

اخبار سیاسی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
اظهارات یاسر هاشمی در مورد آخرین وضعیت برادرش مهدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست ۱۹۳ پزشک از رئیس جمهور برای پیگیری رفع حصر/آخرین وضعیت جسمی مهدی کروبی



رفع حصر,وضعیت مهدی کروبی

درخواست ۱۹۳ پزشک از رئیس جمهور برای پیگیری رفع حصر

۱۹۳ تن از اعضای هیئت علمی و پزشکان و دندانپزشکان و پیراپزشکان در نامه ای به رییس جمهور با اعتراض به ادامه ی حصر پس از هزار روز از وی خواسته‌اند که با توجه به مسئولیت حسن روحانی در رییس شورای عالی امنیت ملی اقدامی جدی به عمل آورد.

 متن این نامه كه اسامی امضا کنندگان آن که در اختیار سایت قرار گرفته به شرح زیر است:

باسمه تعالی
حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای دکتر حسن روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
سلام علیکم
با احترام٬ همانگونه که مستحضرید بیش از هزار روز است که نخست وزیر محبوب امام و امت جناب آقای مهندس میرحسین موسوی و همسر گرانقدرشان بانوی قرآن پژوه و هنرمند متعهد سرکار خانم دکتر زهرا رهنورد بهمراه مبارز و مجاهد برجسته و یار دیرین امام حضرت آیت الله کروبی در حصر به سر می‌برند که این موضوع٬ نه محصول یک دادرسی عادلانه بوده و نه فرآیند قانونی تشکیل دادگاه صالحه و محاکمه و دفاع را طی کرده است.

ملت بزرگ ایران در انتخابات ۲۴ خرداد ماه سالجاری علیرغم تمام تلخی هایی که از انتخابات گذشته در ذائقه خود داشت٬ با امید به رفع معضلات و خطرات بسیار بزرگی که کیان کشور و موجودیت نظام را تهدید می کرد و با دلبستن به شعارهای امیدبخش جنابعالی که از جمله برجسته ترین آنها وعده پیگیری آزادی زندانیان سیاسی بود٬ بار دیگر در صحنه حاضر شده و حماسه سیاسی بزرگی را رقم زد که رهبری نظام نیز از پیش آرزو کرده بودند.

اینک که جنابعالی توفیق جلب اعتماد ملت عزیز ایران را کسب و جایگاه دومین مقام عالی کشور را بدست آورده و با سوگند خود متعهد و مسئول اجرای قانون اساسی گردیده‌اید٬ ما جمعی از اعضاء هیأت علمی و اساتید دانشگاههای علوم پزشکی و پزشکان و پیراپزشکان کشور٬ از جنابعالی بعنوان رئیس جمهور و رییس شورای عالی امنیت ملی مصرانه خواستاریم٬ موضوع رفع حصر و آزادی عزیزان دربند و یاران باوفای امام راحل که حسب اعلام رسمی به آن شورا ارجاع گردیده است را بصورت جدی پیگیر و محقق فرمایید. بی شک اقدام عاجل جنابعالی نخواهد گذاشت چراغ امیدی را که دولت تدبیر و امید در دل مردم رنجدیده و نخبگان رنجیده افروخته است٬ به خاموشی بگراید.

-------------------------------------------------


آخرین وضعیت جسمی مهدی کروبی

مهدی کروبی به علت مشکلات گوارشی مجددا تحت درمان قرار گرفته است.

دکتر محمدتقی کروبی ضمن اعلام این خبر گفت که آقای کروبی را در شب تاسوعا برای درمان مشکلات مربوط به مفاصل پای ایشان به بیمارستان منتقل نموده‌اند که پس از انجام برخی امور درمانی٬ ماموران آقای کروبی را به دوباره به محل حصر و حبس خود منتقل نموده‌اند اما متاسفانه پس از آن ایشان دچار مشکلات گوارشی شده و از دو روز قبل تحت درمان و زیر سرم قرار دارند. به گفته او، شرایط جسمی آقای کروبی بد گزارش شده به طوری که ایشان طی ماه های اخیر به سختی قادر به راه رفتن هستند و عدم دسترسی به نور خورشید و هوای آزاد مشکلات جسمی نگران کننده ای از جمله پوکی استخوان را برای ایشان بوجود آورده است.

محمدتقی کروبی از وزیر اطلاعات و دبیر شورای امنیت ملی خواسته تا حداقل به دستور احمد جنتی در نماز جمعه سال ۸۹ عمل نموده و ایشان را در منزل شخصی شان حبس و حصر نمایند! خانواده مهدی کروبی ضمن اظهار ناراحتی شدید از شرایط کنونی٬ بارها از حکومت خواسته‌اند آقای کروبی را به منزل شخصی شان منتقل نموده تا شاید در آن مکان ایشان بتوانند به هوای تازه و نور خورشید دسترسی داشته باشند. گفتنی اینكه، اکنون كه بیش از هزار روز از حبس و حصر  سپری شده است، مهدی کروبی در آپارتمانی كوچك در حبس بسر می‌برد كه پنجره‌های ساختمان را با صفحات تیره پوشانده‌اند و این صفحات مانع از ورود نور خورشید و هوای تازه به داخل ساختمان می‌شود!
منبع:salameno.ir