اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین وضعیت مرز مهران


مدیرکل تعرفه و ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به آخرین وضعیت پایانه مرزی مهران گفت: ۴ هزار دستگاه اتوبوس برای بازگشت زائران پیش بینی شده که می‌توانند ۲۰ هزار سرویس را انجام دهند.

خبرگزاری مهر: محمدجواد عطرچیان مدیرکل تعرفه و ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص آخرین وضعیت در پایانه مرزی مهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر، مشکلی در مرز مهران وجود ندارد و خودروها در حال تردد هستند، گفت: به هرحال موج زیادی از مسافران در حال بازگشت هستند که ترافیک سنگین در این مسیر طبیعی است.

وی افزود: بارندگی بعداز ظهر امروز در مرز مهران قطع شد اما در ظهر امروز به دلیل بارش ها، در پارکینگ گل و لای به وجود آمد و همین موضوع تردد خودروها را با مشکل مواجه کرد.

مدیرکل تعرفه و ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه تعدادی از خودروهای امدادی به این محل فرستاده شده و خودروها را از گل و لای بیرون آوردند، افزود: برای چندساعت تردد در این مسیر قفل شده بود اما الان وضعیت عادی است و مسافران هم مشکلی در حمل و نقل و تامین امکانات ندارند.

وی با اشاره به اینکه به هرحال مرز شلوغ است و تعداد زیادی از زائران در حال بازگشت به کشور هستند، اظهار داشت: ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه شخصی در پارکینگ مرز مهران است که خروج این تعداد وسیله نقلیه، ترافیک سنگینی را به وجود می‌آورد.

عطرچیان با بیان اینکه در حال حاضر ترافیک در این محور سنگین است، افزود: کل مسیر از مهران تا ایلام ترافیک سنگین است به دلیل اینکه تعداد زیادی از زائران در حال بازگشت هستند و ظرفیت این محور هم به اندازه ای نیست که همه خودروها در یک زمان تردد داشته باشند.

وی با اعلام اینکه ۴ هزار اتوبوس برای بازگشت زائران پیش بینی شده که این اتوبوس ها می توانند ۲۰ هزار سرویس را ارائه دهند، گفت: اتوبوس های کمکی هم در پارکینگ ها حضور دارند همچنین اتوبوس های شهرداری و سایر نهادها هم برای بازگشت زائران بسیج شده‌اند.

مدیرکل تعرفه و ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به گره ترافیکی در پارکینگ های پایانه مرزی مهران اشاره کرد و افزود: پلیس و یگان ویژه در حال خدمات رسانی برای رفع این گره های ترافیکی هستند اما مشکلی مانند کمبود غذا یا امکانات، مسافران را تهدید نمی‌کند.

عطرچیان با اشاره به اینکه پایانه مرزی مهران گنجایش ۱۰ هزار نفر مسافر را دارد اما امروز با موجی از زائران مواجه شدیم که بیشتر از ظرفیت این پایانه مرزی است، اظهار داشت: امروز چهارشنبه از صبح تا ظهر حدود ۱۰۰ هزار نفر در این پایانه جابجا شدند و طبیعی است که این موج از مسافران، گره های ترافیکی را ایجاد می‌کند.

وی با تاکید براینکه مسافران برای تردد باید از اتوبوس های داخل پایانه استفاده کنند، گفت: اتوبوس ها یا خودروهایی که خارج از پایانه حضور دارند زیرنظر سازمان راهداری نیستند بنابراین از مسافران درخواست داریم که فقط از اتوبوس‌های داخل پایانه استفاده کنند.

مدیرکل تعرفه و ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه مرزهای شلمچه و چزابه زیرساخت های بهتری دارد و زائران می‌توانند از این پایانه ها هم وارد کشور شوند، اظهار داشت: ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه که در پارکینگ مهران حضور دارد اگر هرکدام ۵ مسافر داشته باشد می شود ۵۰۰ هزار نفر که باید به اینها مسافران اتوبوس را هم اضافه کرد بنابراین ترافیک در این مسیر طبیعی است اما مشکل دیگری برای زائران وجود ندارد.


ویدیو مرتبط :
آخرین اخبار از مرز مهران تا ساعت 20:00جمعه مورخ 94/9/13

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت گورستان جدید تهران/ وضعیت نیترات آب تهران در مرز هشدار



اخبار,اخبار اجتماعی ,وضعیت نیترات آب تهران

 

 اخبار اجتماعی - آخرین وضعیت گورستان جدید تهران/ وضعیت نیترات آب تهران در مرز هشدار

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران از آخرین وضعیت گورستان جدید تهران خبرداد.

رحمت الله حافظی، در پاسخ به این پرسش که پرونده گورستان جدید پایتخت در چه مرحله ای قرار دارد گفت: مطالعه بر روی مکان هایی که قرار است به عنوان گورستان جدید پایتخت معرفی شود رو به اتمام است و به زودی مطرح می شود. البته سعی ما این است که قبل از نهایی شدن مکان را اعلام نکنیم چون برخی سودجویان زودتر اقدام به خرید قبور می کنند .

او در پاسخ به اینکه در بسیاری از کشورهای اروپایی گورستانهایی در سطح شهر وجود دارد آیا شورای شهر تهران این اقدام را مطالعه نمی کند گفت: شورا با این موضوع موافق نیست اما احیا و حفظ گورستانهای قدیمی که در آن بزرگانی هم دفن شده اند را دنبال می کنیم.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران در پاسخ به اینکه تعزیرات حکومتی تهران از وضعیت سمی بودن میوه های تهران گلایه دارد و حتی کشاورزان هیچ آموزشی برای نوع سموم استفاده شده برای صیفی جات و میوه ها ندیده اند گفت: سه سال قبل شورا مصوبه ای داشت مبنی بر اینکه سازمان میادین میوه و تره بار هر فصل یکبار تمام مواد پروتئینی، صیفی جات و سبزیجات و میوه ها را پایش کرده و به شورا ارائه کند اما پیش از این واکنشی به گزارش ها نشان داده نشد تا اینکه در شورای چهارم به این گزارش ها واکنش نشان دادیم. مثلا زمستان سال گذشته بود که اعلام کردیم میزان سرب در مرغ بیش از استاندارد بود.

حافظی گفت: اول دستگاه های مسئول انکار کردند و بعد هم آزمایشگاه ها را بعنوان آزمایشگاه غیر استاندارد عنوان کردند تا اینکه پذیرفتند گزارش ها واقعی بوده است. برای همین شورای راهبردی پایش مواد غذایی تشکیل شد و الان در حال رصد هستند. آخرین گزارش هایی که به کمیسیون سلامت شورای شهر رسیده نشان می دهد آب تهران از نظر نیترات موجود در آب لب مرز قرار دارد و این تهدید جدی است.

او گفت: در مورد میوه ها باید گفت که می دانیم برخی از میوه ها آلوده است اما نمی دانیم از کجا آمده است. حالا مسئولان قول داده اند ره یابی میوه ها از مزرعه تا عرضه را رصد کنند.

اخبار اجتماعی - مهر