اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین وضعیت كشتی‌های توقیفی ایران



 

 

 

آخرین وضعیت كشتی‌های توقیفی ایران

 

بعد از گذشت حدود دو هفته از اعلام رسمی توقیف دو كشتی ایرانی در دو كشور هنگ‌كنگ و مالتا، مدیرعامل كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با توضیحاتی در مورد آخرین وضعیت این دو كتشی، اظهار امیدواری كرد كه ظرف یك ماه آینده این كشتی‌ها آزاد شوند.

دوازدهم دی ماه امسال مدیرعامل كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران كه در یك نشست خبری سخن می‌گفت، موضوع توقیف دو كشتی ایرانی در هنگ‌كنگ و مالتا را كه چند روزی به صورت غیررسمی مطرح شده بود تایید و اظهار كرده بود كه علت این توقیف بدهی 280 میلیون دلاری به یك بانك آلمانی است.

محمد داجمر در این مورد توضیح داده بود: این دو كشتی به این دلیل توقیف شده‌اند كه یك بانك آلمانی وام دین آن‌ها را به حال تبدیل كرده كه در حال مذاكره هستیم كه از طریق تامین منابع از داخل آن‌ها را آزاد كنیم.

حال پس از گذشت حدود دو هفته از توقیف این دو كشتی مدیرعامل كشتیرانی ایران با اذعان به اینكه هنوز مشكل این كشتی‌ها حل نشده، اظهار امیدواری می‌كند كه حداكثر طی یك ماه آینده این كشتی‌ها آزاد شوند.

داجمر در گفت‌وگو با ایسنا در این مورد عنوان كرد: پیگیر حل شدن این مشكل هستیم. هنوز در حال مذاكره هستیم و داریم به یك توافقاتی می‌رسیم كه پول آن‌ها را بدهیم و كشتی‌ها آزاد شوند.

وی هرچند پیش از این تصریح كرده بود اگر منابع مورد نظر برای‌ پرداخت این گونه بدهی‌ها تامین نشود و یا این كار صرفه اقتصادی نداشته باشد اجازه حراج شدن را می‌دهیم اما اكنون تایید كرد كه قطعا این كشتی‌های توقیف شده به حراج گذاشته نمی‌شوند و اضافه كرد: داریم با آن‌ها توافق می‌كنیم و هنوز قطعی نشده اما در حال قطعی شدن است.

این مسئول كشتیرانی ایران با اظهار امیدواری از اینكه در یك ماه آینده مشكل این دو كشتی حل شود، اظهار كرد: هرچند این مدت، زمان زیادی است اما به هر حال این اقدام طول می‌كشد.

وی همچنین گفت: در حال حاضر كشتی دیگری از كشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با مشكل توقیف مواجه نشده است.

داجمر كه پیش از این برآورد كرده بود میزان عدم‌النفع توقیف این دو كشتی و سه كشتی دیگری كه در سنگاپور توقیف شده‌اند حدود هشت میلیون دلار است، در مورد آن سه كشتی توقیف شده در سنگاپور متذكر شد كه این كشتی‌ها هم‌اكنون برگشته‌اند.

در این مورد وزیر بازرگانی نیز پانزدهم دی ماه امسال از آزادسازی این سه كشتی خبر داده بود...../تحلیل:عصرایران


ویدیو مرتبط :
آخرین وضعیت تیم المپیک ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی/ شکایت مهدی هاشمی از روزنامه ایران



دادستان کل کشور: آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی/ درخواست هیئت اروپایی در دست بررسی است

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی و بررسی درخواست هیئت اروپایی، جزئیات هفتمین نشست دادستانهای مراکز استانها را تشریح کرد.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش مهر، سخنگوی قوه قضائیه روز شنبه در حاشیه هفتمین همایش دادستانهای عمومی و انقلاب مراکز استانهای کشور اظهار داشت: نشست فصلی با دادستانهای مراکز استانها در هر فصل برگزار می شود. در هر  نشست یک یا دو موضوع مورد بررسی و بحث قرار می گیرد.

در نشست نیم فصل نیز موضوع بخشنامه رئیس قوه قضائیه که در خرداد امسال اعلام شد و 22 بند دارد مورد بررسی قرار گرفت. خلاصه این بخشنامه در خصوص اجرای احکام دادگستری کیفری و  حقوقی است. وظایف مسئولان قضایی نیز در آن مشخص شده تا حقی از محکوم علیه یا محکوم له ضایع نشود. همچنین احکام به موقع اجرا شود.

در این بخشنامه وظایفی برای روسای دادگستری ها ، معاونت فناوری قوه قضائیه، دادستانها و معاونت اداری و مالی در نظر گرفته شده است. دادستان کل کشور نیز با عنوان ناظر اجرای دقیق بخشنامه تعیین شد. دادستان کل کشور هر 6 ماه باید گزارش کاملی را  در خصوص اجرای بخشنامه به رئیس قوه قضائیه بدهد. واحد نظارت دادستانی نیز مسئولیت پیگیری است. نشست هایی را در این زمینه داشتیم و در آن علت تاخیر در اجرای برخی احکام مورد بررسی قرار گرفت. بخشی از مسائل به داخل قوه قضائیه و بخشی دیگر خارج از قوه قضائیه مربوط می شود. برخی نیز مربوط به شرکت های بیمه بود که وزیر دادگستری مسئول پیگیری این موضوع شد.

در کنار موضوع اصلی نشست این دوره بحث پیشگیری از وقوع جرم نیز مورد بررسی قرار گرفت. موضوعاتی مانند گرانی ، اخلال و انتخابات سال آینده از جمله مواردی بود که در این نشست بررسی شد.

محسنی اژه ای همچنین در خصوص آخرین وضعیت پرونده مهدی هاشمی نیز گفت: وی در اختیار سازمان زندانهاست  و در حال حاضر در زندان اوین به سر می برد. تحقیقات از سوی بازپرس ادامه دارد و تاکنون کیفرخواست صادر نشده است.

خبرنگار دیگری در خصوص درخواست هیئت اروپایی برای دیدار با نسرین ستوده و جعفر پناهی پرسید که سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ گفت: در حال حاضر مشکل طرح درخواست نیست. از ابتدای انقلاب تاکنون از هیئت های خارجی ، سازمانهای بین المللی ، مجلس ، وزرا و فرمانداران برای ملاقات با برخی زندانیان درخواست هایی صورت گرفته است. باید ابتدا دید چه کسی این درخواست را مطرح کرده و هدف او از این دیدار چه می باشد. این موضوع از سوی روابط بین الملل قوه قضائیه مورد بررسی قرار گرفته و اگر در چارچوب موازین باشد با آن موافقت خواهد شد.

شکایت مهدی هاشمی از روزنامه ایران

مهدی هاشمی بهرمانی از روزنامه «ایران» به دادسرای فرهنگ و رسانه شکایت کرد.

به گزارش فارس، مهدی هاشمی که پیش از این از دو روزنامه اصولگرا شکایت کرده بود، از دو روزنامه دیگر شکایت کرد.

وکیل خانوادگی هاشمی رفسنجانی هفته گذشته با حضور در شعبه 9دادسرای فرهنگ و رسانه، شکایت مهدی هاشمی از دو روزنامه دیگر را به ثبت رساند.

«ایران» یکی از دو روزنامه‌ایست که از آن به اتهام افترا و توهین از طریق نشر اکاذیب شکایت و مدیر مسئول آن نیز از سوی دستگاه قضایی احضار شده است.

پیشتر، شعبه 12 دادسرای فرهنگ و رسانه برای مدیران مسئول دو روزنامه دیگر که فرزند هاشمی رفسنجانی از آنها شکایت کرده، احضار شده‌اند./فارس