اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین وضعیت سهام عدالت تشریح شد



اخبار,اخبار اقتصادی,آخرین وضعیت سهام عدالت تشریح شد

 

اخبار اقتصادی - آخرین وضعیت سهام عدالت تشریح شد

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به آخرین وضعیت سهام عدالت و شایعات پیرامون آن مبنی بر لغو طرح واگذاری به مردم تاکید کرد: ۶۱ شرکت به طرح سهام عدالت اختصاص یافته و پیش‌نویس نحوه آزادسازی آن توسط دولت در حال بررسی است.

میرعلی‌اشرف عبدالله پوری‌حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که آیا شایعات پیرامون سهام عدالت مبنی بر مالکیت دائمی دولت در شرکت‌های مشمول سهام عدالت صحت دارد یا خیر، گفت: قطعا چنین نیست و هیات وزیران در این باره سال 89 مصوبه‌ای داشت مبنی بر اینکه تا زمان آزادسازی کامل سهام عدالت و واریز کامل اقساط آن، توسط دستگاه‌های تخصصی اداره شوند.


وی افزود: به دلیل عدم اجرای مصوبه دولت قبلی مبنی بر مدیریت شرکت‌های مشمول طرح سهام عدالت که بخشی از آن به مردم واگذار خواهد شد، بازخواست شدیم که چرا این مصوبه طی 4 سال گذشته اجرا نشده است. رئیس سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه اکنون بخشی از سهام 61 شرکت دولتی به طرح سهام عدالت اختصاص یافته است، گفت: باید از کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت بپرسیم چرا با وجود منع قانونی در شرکت‌های سرمایه‌پذیر دخالت و اعمال رای می‌کردند.


وی افزود: اعمال رای شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت در شرکت‌های مشمول طرح، خلاف مصوبه هیات وزیران بود و دولت جدید تنها مصوبه قبلی را اجرا می‌کند. پوری‌حسینی با اشاره به اینکه کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری سهام عدالت باید در سال 89 با مصوبه هیات وزیران مبنی بر اعمال رای توسط دستگاه‌های تخصصی تا پیش از آزادسازی سهام اعتراض می‌کردند، گفت: این شرکت‌ها در سال 89 هیچ اعتراضی به این مصوبه نداشتند و اکنون هم با اجرای این مصوبه اتفاق خاصی نخواهد افتاد.


معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره آخرین مراحل آزادسازی سهام عدالت به خبرگزاری فارس گفت: اکنون اتفاق خاصی نسبت به یک ماه گذشته نیفتاده و تنها پیش‌نویس آماده شده توسط وزارت اقتصاد تقدیم هیات دولت شده است و پس از تبدیل به لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی برای سیر مراحل قانونی خواهد شد. پوری‌حسینی تاکید کرد: فعلا این طرح در مرحله پیش‌نویس است و هنوز به لایحه تبدیل نشده و ایجاد صندوق‌های قابل معامله بورسی هم یکی از گزینه‌های پیش‌رو است. وی در پاسخ به این سوال که مزایده دو باشگاه پرطرفدار ورزشی از جمله استقلال و پرسپولیس سرانجام به کجا رسید، گفت: طبق وعده، آذرماه این دو باشگاه ورزشی را آگهی خواهیم کرد.


پوری‌حسینی تاکید کرد: متاسفانه باشگاه پرسپولیس در ارائه صورت‌های مالی مشکل دارد و هیات مدیره شرکت گزارش‌های مالی را امضا نمی‌کند تا شفافیت ایجاد شود. وی گفت: تمام تلاش سازمان خصوصی‌سازی این است که درنهایت شفافیت، این دو باشگاه به بخش خصوصی واگذار شود.

اخبار اقتصادی - فارس

 


ویدیو مرتبط :
پرونده ی سهام عدالت به کجا ها رسیده و عاقبت سهام عدالت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت پرونده مرتضوی و بقایی در دیوان عدالت تشریح شد



دیوان عدالت اداری , حمید بقایی

 

رئیس دیوان عدالت اداری درباره آخرین وضعیت پرونده مطرح شده در دیوان عدالت اداری در مورد انتصاب سعید مرتضوی در تامین اجتماعی و دو شغله بودن حمید بقایی توضیح داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد جعفر منتظری صبح یکشنبه در نشست خبری در مورد پرونده سعید مرتضوی گفت: این پرونده در کمیسیون تخصصی دیوان قرار دارد. در مورد این پرونده باید اینگونه بگویم که جابجایی ها و نصب و انتصابات در حوزه دیوان عدالت نیست ولی چون در انتصاب این آقا ضوابط و مقررات مندرج در سازمان تامین اجتماعی لحاظ نشده به دیوان شکایت شده و اگر کمیسیون تخصصی تشخیص دهد قابل طرح در هیئت عمومی است تصمیم لازم گرفته می شود. احتمالا تا چند هفته دیگر تصمیم نهایی کمیسیون اعلام می شود.

رئیس دیوان عدالت اداری در مورد حکم نهایی حمید بقایی نیز گفت: پرونده ایشان نهایی و حکم صادر و ابلاغ شده است و باید از خود ایشان سئوال کنید. ولی باید بگویم که محکومیت به انفصال ایشان و برائت ایشان منتفی شده و قرار رفع درخواست اعمال ماده 37 در مورد ایشان صادر شده است.

حجت الاسلام منتظری در مورد پرونده نرخ مکالمات تلفن بین المللی افزود: این پرونده در هیئت عمومی است و در نوبت بررسی قرار دارد.

رئیس دیوان عدالت اداری در مورد تن ندادن دستگاهها به دادخواستهای ارسالی دیوان عدالت گفت: اگر دستگاهی به دادخواستهای دیوان پاسخ نداد ما می توانیم بعد از یک ماه حکم را صادر کنیم ولی نمی توانیم به سرعت پیگیری کنیم چون زمان رسیدگی به پرونده ها میانگین 150 روز است. البته ما می خواهیم دستگاهها از خود دفاع کنند. ولی ما احساس نمی کنیم دستگاهها در مقابل دیوان بخواهند موضع بگیرند..../مهر