اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین وضعیت «سایه» در تولد 87 سالگی‌


حال هوشنگ ابتهاج (ه.ا. سایه) که این روزها سالگرد تولد 87 سالگی اوست رو به بهبود است.

خبرگزاری ایسنا: حال هوشنگ ابتهاج (ه.ا. سایه) که این روزها سالگرد تولد 87 سالگی اوست رو به بهبود است.

همسر این شاعر پیشکسوت ساکن آلمان گفت: ایشان هنوز از بیمارستان مرخص نشده‌اند اما حال‌شان خوب و رو به بهبود است.

او افزود: پزشکان حال ایشان را خوب ارزیابی کرده‌اند اما گفته‌اند باید چند آزمایش دیگر بر روی‌شان انجام شود و بعد از بیمارستان مرخص شوند.

آخرین وضعیت «سایه» در تولد 87 سالگی‌

هوشنگ ابتهاج که ششم اسفندماه سال‌روز تولد 87 سالگی اوست، چند روزی‌ است به علت بیماری ریوی در بیمارستانی در شهر کلن آلمان بستری شده است.

هوشنگ ابتهاج متخلص به ه. الف. سایه ششم اسفندماه 1306 در شهر رشت به دنیا آمد. کتاب‌های «نخستین نغمه‌ها»، «سراب»، «سیاه‌مشق»، «شبگیر»، «چند برگ از یلدا»، «یادگار خون سرو» و «تاسیان مهر» از آثار این شاعرند. تصحیح او از دیوان حافظ نیز از تصحیح‌های معروف است.

ابتهاج در رادیو هم فعالیت داشته و تعدادی از غزل‌ها، تصنیف‌ها و شعرهای او توسط موسیقی‌دانان ایرانی نظیر محمدرضا شجریان، شهرام ناظری و حسین قوامی اجرا شده‌ است. تصنیف خاطره‌انگیز «تو ای پری کجایی» و تصنیف «سپیده» (ایران ای سرای امید) از شعرهای سایه است.

جایزه‌ کتاب سال شعر «خبرنگاران» قرار است در نهمین دوره‌ برگزاری خود از یک عمر فعالیت شعری «امیرهوشنگ ابتهاج (ه.ا. سایه)» تجلیل کند.


ویدیو مرتبط :
مستند از تولد تا 5 سالگی با دوبله فارسی - یک سالگی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت اسطوره فرمول یک در تولد 46 سالگی/شوماخر با شنیدن صدای اعضای خانواده‌‌اش گریه می‌کند



اخبار,اخبارورزشی,شوماخر

 

 اخبار ورزشی  -  آخرین وضعیت اسطوره فرمول یک در تولد 46 سالگی/شوماخر با شنیدن صدای اعضای خانواده‌‌اش گریه می‌کند

 گزارش‌های منتشر شده در مورد شوماخر،حاکی از آن است که قهرمان هفت دوره مسابقات فرمول یک با شنیدن صدای اعضای خانواده‌‌اش به گریه می‌افتد.

به گزارش  خبرآنلاین؛شوماخر همچنان در حال ریكاوری از مصدومیت شدیدی است كه از ناحیه سر در حین اسكی در دسامبر 2013 دچارش شد و در حال حاضر در یك مركز مخصوص در منزلش در كنار دریاچه ژنو درمان می‌شود. خانواده او از زمانی كه بیمارستان را در ماه سپتامبر ترك كرده در كنارش هستند و همسرش در یك بیانیه مطبوعاتی اشاره كرد، بهبود او زمان زیادی خواهد برد اما روزنامه «كوریره دلواسپورت» چاپ ایتالیا مدعی است جزئیاتی از عكس‌العمل‌های شوماخر به اطرافیانش به ‌دست آورده است.

 

به نوشته این روزنامه او گاهی اوقات قطرات اشك از چشمانش جاری می‌شود و زمانی كه صدای همسر و یا فرزندانش را می‌شنود، اشك می‌ریزد. بنابر این گزارش چشمان میشائیل باز است اما كاملاً خیره است و به چیزی توجه نشان نمی‌دهد. او در این اواخر می‌توانسته چهره اعضای خانواده را تشخیص بدهد اما نمی‌تواند با آنها ارتباط داشته باشد. او نمی‌تواند صحبت كند و به صورت مستقل قادر به حركت نیست. تنها با باز كردن چشمانش به صدای اعضای خانواده پاسخ می‌دهد.

پشت پنجره می‌نشیند
«آلبرتو ساباتینی» معاون سردبیر روزنامه در مورد صحت این اطلاعات گفت این گزارش براساس گفته‌های افرادی كه او را می‌شناسند و دیده‌اند تهیه شده است. او در ادامه گفت: «خبر خوب این است كه او در رختخواب بی‌تحرك نیست و زمانی كه از نظر فیزیكی تحت درمان است، روی صندلی‌‌اش در مقابل پنجره ویلا می‌نشیند و به كوه‌های آلپ نگاه می‌كند. به نظرم این عكس‌العمل‌های شوماخر نشان می‌دهد كه او با وجود عدم تحرك بدنش هنوز زنده است و درك می‌كند.» شوماخر بعد از این سانحه دو بار تحت عمل جراحی مغز قرار گرفته و شش ماه در كما بود.

  اخبار  ورزشی  -  خبر آنلاین