اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین وضعیت جسمانی خالق «پدر سالار»


اکبر خواجویی به دلیل بیماری قلبی چند روز در بیمارستان بستری بود و تحت مداوا قرار گرفت که با بهبود نسبی از بیمارستان مرخص شد.

خبرگزاری ایلنا: اکبر خواجویی(کارگردان سریال پدرسالار) که در بیمارستان بستری بود؛ با موافقت پزشکان و بهبودی نسبی از بیمارستان مرخص شد.

محمد خواجویی؛ فرزند اکبر خواجویی در گفتگویی با اعلام این مطلب افزود: پدرم به دلیل بیماری قلبی چند روز در بیمارستان بستری بود و تحت مداوا قرار گرفت و حتی در بخش سی سی یو نیز بستری شده بود.

اکبر خواجویی از بیمارستان مرخص شد

وی ادامه داد: با پیگیری پزشکان حال پدرم بهتر شده است و با موافقت آنها برای ادامه استراحت و درمان به منزل منتقل شده‌اند.

خواجویی افزود: به توصیه پزشکان پدرم همچنان در استراحت مطلق به سر می‌برد.

اکبر خواجویی متولد ۲۴ مرداد ۱۳۲۶ در اصفهان است. وی کارگردانی بیش از ۱۳ فیلم سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی همچون پدر سالار، دبیرستان خضرا، هشت بهشت، محیا، خانه ابری، سیرک بزرگ را در کار نامه خود دارد.

سریال پدرسالار یکی از ماندگار‌ترین سریال‌های است که وی کارگردانی کرده است.


ویدیو مرتبط :
آخرین وضعیت جسمانی بیت الله عباسپور

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت جسمانی پدر دوبله ایران


علی كسمایی پدر دوبله ایران در وضعیت نامساعد جسمانی به سر می‌برد.

خبرگزاری ایسنا: علی كسمایی پدر دوبله ایران در وضعیت نامساعد جسمانی به سر می‌برد.

 فرامرز امینی از نزدیكان این هنرمند با اعلام این مطلب گفت: روز گذشته‌، به عیادت ایشان رفته بودم اما متاسفانه حال ایشان نسبت به گذشته بدتر شده و با توجه به اینكه قادر به حركت نیستند،‌ زخم بستر گرفته‌اند.

 وی افزود:‌ یك چشم ایشان بسته است و تكلم ندارد و تغذیه‌ شان نیز از طریق سرم خوراكی انجام می‌شود.



 علی كسمایی كه در بیست‌وهشتمین جشنواره‌ی فیلم فجر مورد تقدیر قرار گرفت، متولد 1294 و فارغ‌التحصیل رشته‌ی اقتصاد از دانشگاه تهران است. او از سال 1329 فعالیتش را در زمینه‌ی دوبله آغاز كرد و برای نخستین‌بار در سال 1333 به‌عنوان سرپرست گویندگان فیلم «شاهزاده‌ی روباهان» را دوبله كرد.

 او كه به‌عنوان «پدر دوبله ایران» معروف است، سرپرستی دوبلاژ «شازده احتجاب»، «شطرنج باد»، «ملكوت»، «هجرت»،‌ «پرواز در شب»، «هزاردستان»، «سربداران»، «آخرین پرواز»، «این خانه دور است»، «سال‌های جوانی»، «اتاق یك»، «حكایت آن مرد خوشبخت»، «كمیته‌ی مجازات» و «هور در آتش» و فیلم‌های خارجی «دكتر ژیواگو»، «بانوی زیبای من»، «آوای موسیقی» و «هملت» را در كارنامه‌ی هنری‌اش ثبت كرده است.

 به شواهد و تاریخ، بسیاری از مدیران دوبلاژ و گویندگان مطرح كه هم‌اكنون مشغول كار هستند، از شاگردان این هنرمند پیش‌كسوت محسوب می‌شوند، چنان‌كه كه ابوالحسن تهامی‌نژاد ـ از دوبلوران پیش‌كسوت ـ درباره‌ی كسمایی گفته بود: «كسمایی استاد همه‌ی ماست و ما دوبله را با ایشان شروع كردیم.

 آقای كسمایی در همه‌ی ما تأثیر داشته و فیلم‌های خیلی خوبی را دوبله كرده است، كه به‌خوبی آن‌ها را می‌فهمیده و می‌دانسته چه كاری باید انجام دهد.»