اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین وضعیت تعطیلی پنج‌ شنبه‌ مدارس


فاطمه قربان، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا مدارس در سال تحصیلی جدید در روزهای پنج‌شنبه تعطیل خواهد بود؟»، اظهارداشت: روزهای پنج‌شنبه اصلاً تعطیل نیست.

خبرگزاری فارس: فاطمه قربان، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «آیا مدارس در سال تحصیلی جدید در روزهای پنج‌شنبه تعطیل خواهد بود؟»، اظهارداشت: روزهای پنج‌شنبه اصلاً تعطیل نیست.

وی با بیان اینکه موضوع پنج‌شنبه مدارس با دیگر روزها فرق دارد، خاطرنشان کرد: در ۵ روز هفته، درس‌های رسمی را آموزش می‌دهیم و اسم آن هم «ساماندهی زمان آموزش» است؛ زمان آموزش را به‌گونه‌ای ساماندهی ‌کردیم که دانش‌آموزان بتوانند بهترین استفاده را از زمان داشته باشند.

قربان در پاسخ به این پرسش که «آیا آموزش رسمی در سال تحصیلی جدید، ۶ روز در هفته می‌شود؟»، گفت: به نظرم در سال تحصیلی ۹۳ـ۹۲ و حداقل در دوره ابتدایی، آموزش رسمی ۵ روز در هفته خواهد بود.

وی افزود: با توجه به اینکه باید نتایج پژوهش‌ها در این زمینه دریافت شود، تعطیلی پنج‌شنبه مدارس در سال تحصیلی ۹۳ـ۹۲ ادامه خواهد داشت.

* ارائه برنامه هفتگی معلمان تا ۲۰ شهریور

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: با توجه به اینکه دهه اول شهریور به پایان رسیده است و معلمان ابتدایی ابلاغ خود را دریافت کرده‌اند و ساماندهی فضاهای ما نیز انجام شده است، برنامه هفتگی حداکثر پانزدهم تا بیستم شهریور به معلمان تحویل خواهد شد و دانش‌آموزان نیز عناوین هفتگی را دریافت می‌کنند.

قربان در پایان تأکید کرد: معتقدم برنامه‌های سال تحصیلی ۹۳ـ۹۲ بسته شده است.


ویدیو مرتبط :
تعطیلی مدارس فردا شنبه 23 دی 96

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت تعطیلی مدارس در روزهای پنج‌شنبه در سال آینده



اخبار ,اخبار اجتماعی , آموزش و پرورش

 

اخبار اجتماعی - آموزش و پرورش: مدارس سال آینده پنج‌شنبه‌ها‌ تعطیل هستند

عناوینی چون «سبکسار به سوی مدرسه» و «روز بدون کیف و کتاب» مطرح شده است اما همه اینها در حد پیشنهاد است و طرح فعلا در مرحله ویراست سوم قرار دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش درباره وضعیت مدارس در روزهای پنج‌شنبه در سال آینده گفت: سال تحصیلی ۹۴ـ۹۳، منهای مدارسی که به شکل آزمایشی طرح «روز بدون کیف و کتاب» را اجرا می‌کنند، مابقی مدارس در روزهای پنج‌شنبه تعطیل هستند.

به گزارش فارس، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری که امروز در ساختمان زنده‌یاد علاقه‌مندان وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، در خصوص طرح آموزش و پرورش برای روزهای پنج‌شنبه دانش‌آموزان، اظهار داشت: آنچه مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است، ساماندهی زمان آموزش در 5 روز اول هفته است و در این مصوبه، بند یا تبصره‌ای که بگوید، پنج‌شنبه‌ها تعطیل است، وجود ندارد.

وی ادامه داد: در آن زمان پنج‌شنبه‌ها به دلیل رفع تبعیض از معلمان دوره ابتدایی تعطیل شد.

کفاش اضافه کرد: زمانی آقای فانی به عنوان وزیر آموزش و پرورش فعالیت خود را آغاز کرد، مهر شروع شده بود و با تعطیلی پنج‌شنبه‌ها مواجه شد که غلط یا درست در اختیار وزیر وقت آموزش و پرورش بود.

وی با بیان اینکه برای سال تحصیلی 94ـ93 بحث احیای روزهای پنج‌شنبه مد نظر است، گفت: وزیر آموزش و پرورش روز بدون کیف و کتاب را عنوان کردند و کمیته‌ای بعد از آن تشکیل شد تا پیرامون این روز برنامه‌ریزی شود.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه پس از تدوین طرح، اعتبار بخشی و تصویب آن، به صورت آزمایشی اجرا می‌شود، افزود: هنوز تعداد مدارس اجرای آزمایشی این طرح مشخص نیست اما بودجه آن از محل طرح اعتبار بخشی که 250 میلیارد تومان است، پیش‌بینی شده است.

وی در خصوص وضعیت مدارس در روزهای پنج‌شنبه در سال آینده اظهار داشت: سال تحصیلی 94ـ93، منهای مدارسی که به شکل آزمایشی طرح را اجرا می‌کنند، مابقی مدارس به شکل موجود فعالیت می‌کنند.

کفاش با بیان اینکه در مطالعات تعطیلی پنج‌شنبه‌ها، 72 فعالیت از نگاه والدین مطرح شده است تا در این روز انجام شود، گفت: معتقدم نظر سنجی عمومی یک متدولوژی قوی و علمی برای تصمیمات کلان نیست؛ ضمن اینکه اطلاعاتی داریم که از 5 استان پیامک های سازمان‌دهی شده برای تعطیل شدن پنج‌شنبه‌ها در مناظره‌ تعطیلی پنج‌شنبه‌ها هماهنگ شده بود.

وی در خصوص عنوان طرحی که برای روزهای پنج‌شنبه اعلام شده است، بیان داشت: عناوینی چون «سبکسار به سوی مدرسه» و «روز بدون کیف و کتاب» مطرح شده است اما همه اینها در حد پیشنهاد است و طرح فعلا در مرحله ویراست سوم قرار دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در خصوص نیروهایی که در روز پنج‌شنبه به کار گرفته می‌‌شوند، گفت: ما از نیروهای موجود در آموزش و پرورش اعم از رسمی و بازنشسته با پرداخت حق‌الزحمه استفاده می‌کنیم و الزامی به حضور همگان نیست.
اخبار اجتماعی - فارس