اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین وضعیت بازار سرمایه/ شاخص ۳۵۵ واحد کاهش یافت



اخبار,اخبار اقتصادی,سازمان بورس

 
 اخبار اقتصادی - آخرین وضعیت بازار سرمایه/ شاخص ۳۵۵ واحد کاهش یافت

  شاخص کل 355 واحد کاهش یافت و به رقم 72 هزار و 544 واحد رسید.

در پایان معاملات تالار های بورس اوراق بهادار، تعداد 299 میلیون برگ سهم وحق تقدم به ارزش بیش از 851 میلیارد ریال در 35 هزار و 119 دفعه مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش خبرآنلاین شاخص کل 355 واحد كاهش یافت و به رقم 72 هزار و 544 واحد رسید که در این میان معدنی و صنعتی چادرملو (بیش از 50 واحد)، معدنی و صنعتی گل گهر (بیش از 47 واحد)، پالایش نفت بندرعباس (بیش از 39 واحد)، ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران‌ (بیش از 38 واحد)، ایران خودرو(بیش از23واحد)، بانك ملت(بیش از 17 واحد)و سرمایه‌گذاری‌صندوق بازنشستگی ایران(بیش از14 واحد) بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.

شاخص بازار اول 334 واحد كاهش یافت و در رقم 53 هزار و975 واحد ثابت ماند.

این گزارش می افزاید: شاخص بازار دوم 224 واحد كاسته شد و به رقم 139 هزار و408 واحد رسید.

در پایان معاملات امروز، نماد معاملاتی شركت های پارس سویچ، سرمایه گذاری سایپا، مهركام پارس جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی ، فولاد كاویان جهت برگزاری مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره و نیرو كلر جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه ، متوقف شدند. در ضمن نماد معاملاتی شركت های نیرو ترانس، افست، بهنوش ایران مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی است.

نماد معاملاتی شركتهای پارس پامچال، مس شهید باهنر، فولاد امیركبیر كاشان، سایپا آذین، سایپا شیشه با توجه به عدم كشف قیمت در روز معاملاتی قبل ( بدون محدودیت نوسان قیمت ) آماده انجام معامله است.

نماد معاملاتی شركت قند لرستان با توجه به اعلام پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 31/ 04/ 1394، متوقف شد.

روز چهارشنبه مورخ 04/ 04/ 1393 نماد معاملاتی شركت سرمایه گذاری مسكن شمال شرق(ثشرق) برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شركت در فهرست شركت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش مستغلات، اجاره و فعالیت های كار و كسب ، گروه فعالیت های مربوط به املاك و مستغلات شخصی و یا اجاره ای و طبقه فعالیت های مربوط به املاك و مستغلات با مالكیت شخصی و یا اجاره ای و در فهرست نرخ های بازار دوم بورس اوراق بهادار تهران و با توجه به انتقال سهام شركت مذكور از بازار فرا بورس ایران به بورس اوراق بهادار تهران آماده انجام معامله است.
  اخبار اقتصادی - خبرآنلاین
 


ویدیو مرتبط :
کاهش شاخص کل بازار سرمایه تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادامه کاهش شاخص در روزهای مناسب سبدسازی/ بازار سرمایه در هفته ای که گذشت



اخبار ,اخبار اقتصادی ,بازار سرمایه

 

اخبار اقتصادی - ادامه کاهش شاخص در روزهای مناسب سبدسازی/ بازار سرمایه در هفته ای که گذشت

شاخص بورس در هفته ای که گذشت همچنان در کانال 73 هزار واحدی درجا زد. این درحالی است که برخی تحلیل گران بازار سرمایه شرایط کنونی بازار سرمایه را زمان مناسبی برای سبد سازی و خرید سهام عنوان می کنند.

روند کاهش شاخص بازار سرمایه در هفته ای که سپری شد همچنان ادامه پیدا کرد تا تداوم روند کاهش شاخص به دغدغه بسیاری از فعالان اقتصادی تبدیل شده باشد. این روند کاهش بازار سرمایه در شرایطی اتفاق می افتد که به روایت بسیاری از تحلیل گران بازار سرمایه ، بورس روز های دور از هیجانی را تجربه می کند و بر این اساس زمان برای سبدسازی در بورس و خرید سهام بسیار مفید است.

این گروه از کارشناسان در واقع به شرایط پیش آمده سال گذشته بورس نقد وارد می کنند که بسیاری تحت هیجان های آنی و بدون دور اندیشی وارد بازار سرمایه شدند و روند معاملات را تا حدی بر هم زدند. اتفاقی که اخیرا بازار سرمایه تا اندازه زیادی با آن فاصله گرفته چرا که بازار سرمایه شرایط ثابتی را تجربه می کند و به زعم بسیاری از کارشناسان اقتصادی مسیر اقتصاد ایران از رشد منفی به سمت و سوی رشد تغییر پیدا کرده است.

شرایط با ثبات بورس در حالی از سوی تحلیل گران بازار مطرح است که بازار سهام در هفته معاملاتی که گذشت، به‌رغم برخی تلاش‌های سرمایه‌گذاران حقوقی برای کنترل افت شاخص، به روند نزولی خود ادامه داد و بر اساس آن چهارمین افت متوالی هفتگی خود را به ثبت رساند. افتی که به زبان ریاضی معادل 8.0 درصد می توان برای آن ارزش گذاری کرد تا نتوان برای شاخص بازار سرمایه روزهای خوبی را روایت کرد.

گفتنی است ورود دوباره شاخص بازار سرمایه به کانال 73 هزار واحد، میزان سقوط شاخص از نقطه اوج آن در نیمه دی 92  را به بیش از 18 درصد رسانده است. این آمار های نزولی در شرایطی از بازار سرمایه منتشر می شود که دوگانه برگزاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شهر نیویورک و  ملاقات وزیر امور خارجه با مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به عنوان عاملی اثر گذار در جریان مثبت بازار سرمایه از سوی کارشناسان مورد توجه است.

موضوعی که پیش از این نیز در جریان مذاکرات هسته ایران و گروه 1+5 به وقوع پیوست و تحت تاثیر آن روزهای بهتری برای بورس در صفحه های تاریخ ثبت شد. اتفاقی که پیش بینی می شود با دور جدید مذاکرات بار دیگر خود نمایی کرد و همین موضوع انتظاراتی را در جهت مثبت شدن بازار سرمایه به وجود آورده است.

در ادامه نمودار  آخرین تحولات بازار سرمایه در پایان روز کاری هفته ای که سپری شد آمده است: 

 

اخبار ,اخبار اقتصادی ,بازار سرمایه

اخبار اقتصادی - خبرآنلاین