اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین وضعیت بازار اجاره مسکن+قیمتها




اخبار اقتصادی  - آخرین وضعیت بازار اجاره مسکن

اگرچه این وقت از سال بازار معاملات خرید و فروش واحدهای مسکونی با رونقی هرچند جزئی مواجه می‌شود اما همین اندازه گرمی بازار خرید و فروش شامل حال بازار رهن و اجاره واحدهای مسکونی نمی‌شود.

اغلب بنگاهداران فعال براین باورند که همچنان اکثر مستاجران جابه جایی در بازار اجاره را در نیمه اول سال ترجیح می‌دهند؛ به همین خاطر درصد چشمگیری از پایان مدت زمان قراردادهای اجاره به نیمه اول سال موکول می‌شود و در نیمه دوم سال به خصوص در 2 ماه پایانی بازار رهن و اجاره با رکود رو به رو است، مگر آن دسته از مستاجران یا موجرانی که به دلایلی خاص مجبور به فسخ قرارداد می‌شوند.


یکی از مشاوران املاک در خیابان فاطمی درباره وضعیت کنونی بازار اجاره به «دنیای اقتصاد» گفت: در حال حاضر که حجم فایل‌های رهن و اجاره کم است و از طرف دیگر تعداد مستاجران در بازار انگشت شمار است اما با این حال مستاجران و موجران به سختی با یکدیگر به توافق می‌رسند.


وی در ادامه افزود: اکنون اکثر موجران خواستار اجاره ماهانه بیش از یک میلیون تومان هستند و از سوی دیگر اکثر مستاجران هم بر رهن کامل اصرار دارند. به همین خاطر اکثر مستاجرانی که با این وضعیت مواجه می‌شوند سعی می‌کنند تا قرارداد قبلی خود را برای یکسال آینده دوباره تمدید کنند.


میرزایی همچنین تاکید کرد: وقتی مستاجران چنین تصمیمی می‌گیرند، باعث می‌شوند تا فایل‌های اجاره سوخت شود.


این مشاور املاک اظهار کرد: واحدهای 50 تا 60 متری در حوالی میدان فاطمی برای اجاره از استقبال بهتری نسبت به سایر متراژها برخوردار است و این دسته از متقاضیان 40 میلیون تومان برای رهن کامل و یک میلیون تومان برای اجاره ماهانه در نظر گرفته‌اند، اما با این حال مستاجران و موجران باید بر سر میزان اجاره بها با یکدیگر به توافق برسند، زیرا عین خواسته مستاجر یا موجر در بازار اجاره به ندرت پیدا می‌شود.


میرزایی همچنین عنوان کرد: به نظر می‌رسد مستاجران به بازار اجاره از لحاظ کاهش نرخ اجاره خوش‌بین شده‌اند؛ چراکه آنها وام خرید 45 میلیون تومانی را علتی بر کاهش قیمت واحدهای فروشی می‌دانند. 

 

اخبار,وضعیت بازار اجاره مسکن

اخبار اقتصادی  - دنیای اقتصاد

 


ویدیو مرتبط :
مسکن در صدر دغدغه تهرانی ها؛ بررسی بانک مرکزی از آخرین وضعیت بازار مسکن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت بازار اجاره مسکن در تهران



 نشانه‌های کاهش نرخ سود بانکی در بازار اجاره خود را نشان داده و فایل‌های رهن کامل کاهش پیدا کرده است. پیش از این به‌دلیل بالا بودن نرخ سود بانکی موجران حاضر بودند بخشی از مبلغ اجاره بها را کاهش و بر مبلغ رهن بیفزایند. در بازار بهاری اجاره، تعداد فایل‌هایی که بیش ازیک میلیون تومان اجاره پیشنهاد کرده اند، افزایش داشته است. این هفته آپارتمانی 100 متری در شهرک آزمایش یک میلیون و 800هزار تومان اجاره، 55 میلیون تومان رهن، داده شد.

همچنین آپارتمانی 65 متری در محله تهرانپارس 60 میلیون تومان رهن کامل داده شد. درمحله اختیاریه نیز قرارداد آپارتمانی 48 متری 20 میلیون تومان رهن و 300 هزار تومان اجاره، به ثبت رسید. در فایل‌های پیشنهادی اجاره نیز آپارتمانی 100 متری در محله شهر زیبا 20 میلیون تومان رهن و یک میلیون و 200هزار تومان اجاره پیشنهاد شده است. همچنین در محله نارمک، گلبرگ غربی آپارتمانی 80 متری با نرخ اجاره بهای 30 میلیون تومان رهن کامل و یک میلیون و 500 هزارتومان سپرده شده است. در محله قیطریه جنوبی نیز آپارتمانی 90 متری با نرخ پیشنهادی 50 میلیون تومان رهن و 3 میلیون و 500 هزارتومان اجاره سپرده شده است.

 اخباراقتصادی ,خبرهای  اقتصادی ,بازار اجاره


 اخبار اقتصادی  -  دنیای اقتصاد