اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین وضعیت استیضاح وزیر علوم



اخبار,اخبار دانشگاه ,وضعیت استیضاح وزیر علوم

 

اخبار دانشگاه - آخرین وضعیت استیضاح وزیر علوم

یکی از استیضاح‌کنندگان وزیر علوم گفت: باوجود گذشت دو هفته از فرصت داده شده به وزیر علوم تغییر خاصی در این وزارتخانه در خصوص ایرادات مد نظر استیضاح‌کنندگان مشاهده نمی‌شود.

زهره طبیب‌زاده نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با فارس، با اشاره به فرصت یک ماهه استیضاح‌کنندگان به وزیر علوم گفت: علی‌رقم گذشت دو هفته از فرصت داده شده به وزیر علوم برای انجام اصلاحات اما تا کنون گزارشی از سوی وزیر علوم در خصوص اصلاحات انجام شده در دو هفته گذشته به استیضاح‌کنندگان ارائه نشده است.

وی افزود: از سوی دیگر با گذشت این دو هفته تغییر خاصی در خصوص موارد مد نظر استیضاح‌کنندگان در وزارت علوم مشاهد نشده است.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: در جلسه هفته گذشته استیضاح‌کنندگان وزیر علوم مقرر شد تا چهار نفر از نمایندگان به نمایندگی از استیضاح‌کنندگان مأمور دریافت گزارش اصلاحات انجام شده در وزارت علوم شوند که بر این اساس علی‌اصغر زارعی، سید محمود نبویان، سید ناصر موسوی لارگانی و محمدحسن آصفری برای این امر انتخاب شدند.

اخبار دانشگاه - فارس

 


ویدیو مرتبط :
فیلمی که در جلسه استیضاح وزیر علوم پخش شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت پرونده «ب. ز» به روایت وزیر سابق نفت



 حوزه‌های نفتی, پرونده نفتی زنجانی,

میرکاظمی از جلسه کمیسیون انرژی با زنگنه خبر داد
آخرین وضعیت پرونده «ب. ز» به روایت وزیر سابق نفت

رئیس کمیسیون انرژی مجلس از پیگیری یک پرونده نفتی توسط این کمیسیون خبر داد و گفت: احتمالاً مباحث مربوط به این پرونده در نشست روز سه‌شنبه کمیسیون بررسی شود.

مسعود میرکاظمی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  خبرگزاری فارس درباره آخرین وضعیت پرونده «بابک زنجانی» اظهار داشت: کمیسیون انرژی ارتباط‌ خوبی درباره این پرونده با رستم قاسمی وزیر وقت داشت.

وی افزود: در آن زمان اطلاعات مربوط به این پرونده در حال بررسی بود و افرادی از وزارت نفت با نمایندگان جلساتی داشتند تا این پرونده پیش رود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: هدف کمیسیون از پیگیری این پرونده این بود که پول بیت‌المال به جیب ملت برگردد و افرادی نتوانند سوء‌استفاده‌های مالی انجام دهند.

میرکاظمی خاطر نشان کرد: در جریان رسیدگی به این پرونده، افرادی حضور داشتند که در همان داستان شبه سوآپ فعال بودند که باید تلاش کنیم چنین افرادی در حوزه‌های نفتی کمتر فعالیت کنند.

وی از لزوم فعالیت افراد سالم و متخصص در حوزه نفت سخن گفت و ادامه داد: افرادی باید در حوزه نفت به‌کار گرفته شوند که به منافع ملی می‌اندیشند و دلشان برای کشور، مردم و انقلاب می‌سوزد.

میرکاظمی بر همین اساس ابراز امیدواری کرد که پیگیری این پرونده بین مجلس و دولت به‌صورت دقیق و مطلوب ادامه پیدا کند تا کمیسیون انرژی مباحث خود را در این زمینه تکمیل کند.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با تأکید بر پیگیری جدی پرونده نفتی زنجانی از سوی کمیسیون متبوعش اظهار اشت: تمام تلاش خود را به‌کار خواهیم گرفت تا آخرین سِنتِ مربوط به این پرونده به کشور بازگردد.

میرکاظمی توضیح داد: گزارش رسمی در این زمینه وجود ندارد اما در گزارش های غیر رسمی اعلام می‌شود مباحث مربوط به دریافت پول انجام شده که البته باید اسناد مربوط به آن به کمیسیون ارائه شود.

وی با اشاره به جلسه روز سه‌شنبه این هفته کمیسیون انرژی مجلس با بیژن زنگنه وزیر نفت، اظهار داشت: فعالان حوزه نفت در جریان پرونده‌اند و احتمال دارد در جلسه روز سه‌شنبه نیز این موضوع طرح و بررسی شود./ خبرگزاری فارس