اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین وضعیت اختلاس میلیاردی از دانشگاه دولتی



اخبار,اخبار اقتصادی ,اختلاس میلیاردی

دادستان کرمان از تحقیقات تکمیلی متهمان پرونده اختلاس میلیاردی یکی از روسای دانشگاه‌های دولتی استان خبرداد.

«دادخدا سالاری» در گفت‌وگو با میزان، درباره جزئیات پرونده متهمان اختلاس میلیاردی این استان گفت: متهم پرونده به کمک دو تن از همدسانش که از کارمندان همان دانشگاه هستند، این اختلاس را انجام داده‌اند.


وی افزود: این افراد پس از تحقیق اداره بازرسی استان، توسط دادسرای عمومی و انقلاب کرمان دستگیر و با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شدند.

دادستان کرمان گفت: به قولی که به مردم در زمینه مبارزه با مجرمان در هر رده‌ای داده‌ایم متعهد می‌مانیم و با مفسدان اداری در هر سطح مدیریتی و یقه‌سفیدها بدون اغماض و مطابق قانون برخوردهای لازم را انجام می‌دهیم.

گفتنی است، این پرونده مربوط به سال 90 در حسابرسی سازمان بازرسی استان کشف شده است. نامبرده به همراه دو نفر از همدستانش با برداشت غیرقانونی از حساب‌های دانشگاه و واریز به حساب شخصی اقدام به اختلاس میلیاردی نموده است تحقیقات از متهمان پرونده ادامه دارد.

اخبار اقتصادی - میزان

 


ویدیو مرتبط :
اختلاس ٣٠٠٠ میلیاردی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین وضعیت بازپس گیری معدن 10 میلیاردی از همسر یک مدیر سابق دولتی



اخبار,اخباراقتصادی,بازپس گیری معدن 10 میلیاردی از همسر یک مدیر سابق دولتی

 

 اخبار اقتصادی - آخرین وضعیت بازپس گیری معدن 10 میلیاردی از همسر یک مدیر سابق دولتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه این وزارتخانه از موضع خود برای بازپس گیری معدن واگذار شده به همسر یک کارمند به صورت غیرقانونی، عقب ننشسته است، گفت: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، دعوی خود را از مالک غیرقانونی این معدن برای بازگشت آن به دولت، ارایه کرده است.

جعفر سرقینی با تاکید بر اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت از موضع خود برای بازپس گیری معدن واگذار شده به همسر یک کارمند به صورت غیرقانونی عقب نشینی نکرده است، گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت بر پیگیری این پروژه اصرار زیادی دارد و شخصا پیگیر این موضوع است تا بتوان با حکم دادگاه، این معدن را از متخلفان پس گرفت.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ایمیدرو با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت طرح دعوی از مالک غیرقانونی این معدن داشته است، گفت: نامه نگاری های متعددی میان وزارت صنعت، معدن و تجارت و قوه قضاییه برای ابطال این واگذاری صورت گرفته است و امیدواریم بتوانیم این معدن را به بیت المال برگردانیم.

او گفت: برخلاف تصور برخی نمایندگان مجلس، وزارت صنعت، معدن و تجارت پیگیر این واگذاری غیرقانونی است و ایمیدرو نیز از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت مکلف شده تا این موضوع را پیگیری کرده و طرح دعوی در دادگاهای مربوطه داشته باشد.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور چندی پیش دستور داد تا موضوع واگذاری غیرقانونی این معدن بررسی شده و نتایج آن طی گزارشی به دولت ارایه شود. در واقع، مجوز بهره برداری این معدن در سال 81 صادر شد. بنا به گفته برخی مسئولان، این معدن نخست قرار بود برای بهره برداری سنگ‌های تزیینی و گرانیت فعالیت کند اما بنا بر رانت اطلاعاتی، صاحبان این معدن متوجه شدند که این معدن سرشار از سنگ آهن است.

در همان مقطع ایمیدرو درخواست خود را برای دولتی شدن این معدن به مقامات مسئول ارسال کرده بود، ولی علیرغم این درخواست، مالک غیرقانونی این معدن با رایزنی توانسته مجوز بهره بردای از معدن را از استانداری خراسان رضوی دریافت کند. در حالی که در سنوات بعد، با اطلاع سازمان بازرسی و وزارت اطلاعات، واگذاری این معدن غیرقانونی اعلام شد و اکنون نیز محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور داده تا ایمیدرو با طرح شکایتی، این معدن را باز پس گیرد.

برخی برآورده حکایت از آن دارد که این معدن بیش از 10 میلیارد تومان ارزش دارد.

 اخبار اقتصادی - مهر