اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین وصیت نامه «بن لادن»


بن لادن رهبر القاعده در آخرین وصیت نامه خود خواستار صرف ۲۹ میلیون دلار از اموال خود برای جهاد شده بود.

خبرگزاری مهر: بن لادن رهبر القاعده در آخرین وصیت نامه خود خواستار صرف ۲۹ میلیون دلار از اموال خود برای جهاد شده بود.

به گزارش رویترز، «بن لادن» رهبر القاعده در نامه‌ها و اسنادی اعلام کرده که بعد از مرگش چگونه ۲۹ میلیون دلار از اموالش باید تقسیم و صرف شود. تاکید او بر ادامه جهاد بین المللی بوده است.

در حمله نیروهای ویژه آمریکا به مقر بن لادن که منجر به کشته شدن او گردید اسنادی بدست آمد که به گفته مقامات امنیتی یکی از نامه‌ها به عنوان آخرین وصیت نامه او محسوب می شود.

بخشی از این اسناد به عنوان اسناد طبقه بندی نشده توسط نیروهای امنیتی در دسترس تلویزیون «ای بی سی» و رویترز قرار گرفته است.

در یکی از این اسناد دستنویسی که مقامات امنیتی معتقدند توسط این رهبر نظامی سعودی در اواخر ۱۹۹۰ نوشته شده است توضیح داده شده که ۲۹ میلیون دلار از اموال وی در سودان صرف چه مواردی شود.

او در این نامه تصریح کرده که یک درصد از مبلغ ۲۹ میلیون دلار باید به نظامی ارشد القاعده «محفوظ الولید» ملقب به «ابوحافظ الموریتانی» اختصاص یابد. وی در ادامه ابراز امیدواری کرده که این پول صرف جهاد شود.


ویدیو مرتبط :
اثبات یکی بودن اوباما و بن لادن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وصیت نامه بن لادن منتشر شد



 اخباربین الملل ,خبرهای  بین الملل , بن  لادن

 هر چند هنوز مرگ اسامه بن لادن سرکرده گروه تروریستی القاعده توسط کماندوهای آمریکایی در "ابیت آباد " پاکستان در سال 2011 میلادی سئوال برانگیز است ولی دفتر مدیریت اطلاعات ملی آمریکا گزارش داد که 112 مدرک و وصیت نامه دست نویس بن لادن را منتشر کرده است.

به گزارش  میزان به نقل از رسانه های آمریکا، انتشار این اسناد نتیجه بازنگری اسناد طبقه بندی شده ای است که از تابستان گذشته با همکاری هفت نهاد اطلاعاتی و امنیتی آمریکا و کاخ سفید زیر نظر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) آغاز شده است.

این اسناد در حمله کماندوهای آمریکایی به مخفیگاه بن لادن در ابیت آباد پاکستان در سال 2011، که به کشته شدن او منتهی شد، به دست نیروهای آمریکایی افتاده است.

بن لادن در وصیت نامه خود خواسته بوده تا بخش اعظم 29 میلیون دلار ثروتش را ' جهاد ' مصرف و مابقی آن بین بستانگانش تقسیم شود.

با این که بن لادن اشاره می کند که این مبلغ در سودان است، معلوم نیست این پول در کجا نگه داری شده است؛ این که این مبلغ نقد بوده یا به صورت ملک و مستغلات است هم مبهم است.
او از بستگانی که ممکن است مدعی ارث شوند خواسته تا به وصیت او عمل کنند و آن مقدار از پولش را که در سودان مانده صرف جهاد کنند.

به جز وصیتنامه مابقی مدارک طیف وسیعی از موضوعات مختلفی را در بر می گیرد از جمله اختلافات القاعده با شاخه القاعده در عراق که در نهایت منجر به انشعاب و تشکیل گروه داعش شد و همین طور نگرانی بن لادن درباره نگاه افکار عمومی به القاعده.

این اسناد نشان می دهند رهبر سابق القاعده احتمال می داده که کشته شود؛ او در نامه ای در سال 2008 به پدرش نوشته: اگر کشته شدم، برایم بسیار دعا و کارهای خیر کنید چون به دعای خیر شما برای رسیدن به منزل آخرت بسیار نیاز دارم.

او در نامه ای دیگر خطاب به پیروانش از شکست های آمریکا در افغانستان صحبت کرده است.
این نامه تاریخ ندارد اما به نظر می رسد در سال 2010 نوشته شده باشد.

او افزود: ما به دهمین سال جهاد رسیده ایم و آمریکا و متحدانش هنوز به دنبال سراب هستند و در دریای بی ساحل گم شده اند.

"آنها خیال می کردند جنگ آسان خواهد بود و در چند روز یا هفته به اهداف خود خواهند رسید بنابراین از نظر مالی آماده نبودند و حمایت مردمی هم ندارند تا جنگ را برای یک دهه یا بیشتر ادامه دهند."

بن لادن در این نوشته ها معتقد است آمریکا در باتلاق افغانستان و در جنگی که نمی تواند پیروز شود گیر افتاده است. در نامه ای بدون تاریخ که احتمالا بین سال های 2009 تا 2010 نوشته شده او وضعیت آمریکا را به وضعیت شوروی سابق در سال های آخر اشغال افغانستان تشبیه کرده است: 'وضعیت آمریکا به مویی بند است، فقط کافی است کمی دیگر صبور باشیم، با صبر پیروزی از آن ما است.'

سرکرده گروه تروریستی القاعده کمی پیش از مرگ شاهد سقوط معمر قذافی دیکتاتور لیبی بود؛ او در نامه ای به تاریخ ششم اسفند 1389 خطاب به 'امت ما در لیبی از پیروزی القاعده سخن گفت: حمد و ستایش خدای را که القاعده را اسباب دردسر قذافی کرد، القاعده بر سینه اش نشست و او را به خشم و عذاب آورد. این فرد واقعا رذل و متوهم که مایه دردسر ما در مقابل جهانیان بود.


   اخبار  بین الملل  - میزان