اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین مواضع ایران و 1+5 در دیدار ظریف و اشتون/هتل کنتیننتال قرق شد



 مذاکرات ظریف و اشتون , مذاکرات ایران و 5+1

آخرین مواضع ایران و 1+5 در دیدار ظریف و اشتون/هتل کنتیننتال قرق شد

دور چهارم مذاکرات ظریف و کاترین اشتون، نماینده 1+5 برای شنیدن آخرین مواضع شش کشور درباره رسیدن به یک تفاهم مشترک آغاز شد.

 محمد جواد ظریف و کاترین اشتون از روز پنج‌شنبه مذاکراتی فشرده و طولانی را برای رسیدن به راه‌حلی درباره چند اختلاف نظر باقی مانده آغاز کردند.

بر اساس توافق شش کشور عضو گروه 1+5 ، کاترین اشتون از روز چهارشنبه به جای شش کشور با ایران مذاکره می‌کند که تاکنون سه دور آن برگزار شده است.

قرار است در دور چهارم مذاکرات اشتون آخرین مواضع شش کشور را که از روز گذشته با یکدیگر مشورت کرده و نظرات پایتخت‌های‌شان را اخذ کرده‌اند به ظریف اعلام کند.

 

 با توجه به احتمال حضور وزیران خارجه شش کشور گروه 1+5 در مذاکرات هسته‌یی هتل محل اقامت هیات‌های 1+5 از ظهر امروز از خبرنگارانی که در این هتل اقامت دارند نیز خواسته‌اند که هتل را ترک کنند.

شایان ذکر است تاکنون مقامات روسیه سفر سرگئی لاوروف به ژنو را تایید کرده‌اند.

یک منبع نزدیک به مذاکرات هسته‌یی ایران و 1+5 پپیش از این از قطعی شدن سفر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به ژنو خبر داد.

این منبع نزدیک به مذاکرات با اعلام این مطلب گفت که سفر سرگئی لاوروف به ژنو قطعی شده است.

او گفت که حضور وزیر خارجه روسیه به پیشرفت مذاکرات کمک می‌کند.

هم‌چنین منابع دیپلماتیک از سفر وزیر خارجه چین به ژنو خبر داده‌اند.

 انتظار می‌رود پس از دور چهارم مذاکرات موضوع آمدن وزیران خارجه 1+5 به ژنو و نیز این که دو طرف می‌توانند در این دور از مذاکرات به توافق بر روی بیانیه مشترک برسند مشخص شود.

به خبرنگارانی که در هتل کنتیننتال ژنو مستقر هستند گفته شده که اتاق‌های خود را خالی کنند.

در حال حاضر تعدادی از خبرنگران در محل لابی هتل اینترکنتیننتال مستقر هستند.

شایان ذکر است که مسوولان امنیتی هتل از ورود تصویربرداران و عکاسان خبری جلوگیری می‌کنند.

/ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
دیدار دوباره ظریف - کری - اشتون

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بررسی آخرین مواضع ظریف و اشتون در دیدار عصر جمعه / پیشنهاد جدید 1+5 به ایران/ عراقچی: هنوز نمی‌توان قضاوت کرد



آخرین مواضع ظریف و اشتون در دیدار عصر جمعه بررسی می‌شود

رییس هیات مذاکراتی ایران و نماینده کشورهای 1+5 عصر حمعه با یکدیگر دیدار می کنند.برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، ادامه مذاکرات محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران و کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا عصر جمعه به وقت محلی در ژنو انجام می‌شود.

طریف و اشتون صبح امروز با یکدیگر دیدار کردند و با پایان این دیدار دو طرف تصمیم گرفتند برای ادامه رایزنی‌های داخلی گفت‌وگوها را متوقف کنند.

این دیدار قرار است حدود ساعت 16 به وقت محلی (18:30 به وقت تهران) بر گزار شود و در آن آخرین تصمیمات و مواضع دو طرف اعلام می‌شود.

---------------------------------------------



عراقچی: اراده‌ها جدی است اما هنوز نمی‌توان قضاوت کرد

یک عضو تیم مذاکره کننده کشورمان گفت که در روز سوم مذاکرات، اراده‌ها جدی است. پیشرفت اندک است، ولی هنوز نمی‌توان قضاوت کرد.

به گزارش ایسنا،سیدعباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان در صفحه توییتر خود نوشت که در روز سوم مذاکرات، اراده‌ها جدی است اما هنوز نمی‌توان قضاوت کرد.

---------------------------------------------

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ادعای
خبرگزاری غربی درباره پیشنهاد جدید 1+5 به ایران/ تغییر در ساختار حقوقی تحریم ها

خبرگزاری رویترز مدعی شد مشخصات دقیق تحریم هایی را که 1+5 در صورت توافق روی گام اول در مذاکرات با ایران تعدیل خواهد کرد به دست آورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایران هسته ای، خبرگزاری رویترز مشخصات تحریم هایی را که 1+5 در صورت توافق روی گام اول در مذاکرات با ایران تعدیل خواهد کرد منتشر کرد.

لویی شاربونو، خبرنگار این خبرگزاری در گزارشی که روز 30 آبان 1391 (21 نوامبر 2013) منتشر شده، نوشت راهبرد امریکا آزاد کردن تدریجی پول های مسدود شده ایران در بانک های خارجی است.

مقدار این دارایی ها حدود 50 میلیارد دلار برآورد شده است.

با این حال، همانطور که جان کری وزیر خارجه امریکا پنج شنبه هفته پیش به کنگره امریکا گفته است، گروه 1+5 در گام اول مقدار بسیار اندکی از تحریم ها علیه ایران را تعدیل می کند.

شاربو نو در گزارش خود مشخصات دقیق تحریم هایی را که تعدیل خواهد شد، چنین شرح داده است:

1- لغو موقت تحریم های فلزات گرانبها، تعلیق فشارهای واشنگتن به کشورهای وارد کننده نفت ایران، لغو موقت تحریم های پتروشیمی و اقدام قدرت های بزرگ برای زمینه سازی برای از سرگیری تجارت قانونی با ایران.

2- فراهم کردن دسترسی ایران به قطعات هواپیما.

3- رویترز به نقل از یک منبع آگاه نوشته است که به ایران این فرصت داده شده است که ظرف 6 ماه 3/5 میلیارد دلار نفت، دو الی سه میلیارد دلار محصولات پتروشیمی و یک تا دو میلیارد دلار طلا بفروشد.

4- براساس قیمت های کنونی، ایران می تواند روزانه 200 هزار بشکه نفت اضافه بفروشد که در واقع افزایش 20 درصدی صادرات نفت این کشور خواهد بود.

5- براساس توافق اولیه همچنین به ایران اجازه داده خواهد شد حدود 7/5 میلیارد دلار غذا و دارو و 5 میلیارد دلار کالاهای دیگر وارد کند.

این در حالی است که ایران و 1+5 اعلام کرده اند که جزئیات مذاکرات محرمانه است و ادعاهای رسانه های درباره محتوای مذاکرات درست نیست.

همچنین طرف ایران همواره اعلام کرده که تنها در صورتی پیشنهادات 1+5 را می پذیرد که متوازن و همزمان با اقدامات ایران باشد.

 

---------------------------------------------


یک منبع نزدیک به مذاکرات: لاوروف به ژنو می‌آید

یک منبع نزدیک به مذاکرات هسته‌یی ایران و 1+5 از قطعی شدن سفر سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به ژنو خبر داد.

این منبع نزدیک به مذاکرات در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این مطلب گفت که سفر سرگئی لاوروف به ژنو قطعی شده است.

وی گفت که حضور وزیر خارجه روسیه به پیشرفت مذاکرات کمک می‌کند.

این منبع هم چنین افزود: وزیر خارجه روسیه در این سفر علاوه بر دیدار دوجانبه با همتای ایرانی‌اش با اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه بان‌کی‌مون در موضوع سوریه دیدار می‌کند.

به گزارش ایسنا، با وجود این که مذاکرات ایران و 1+5 در دو روز نخست به سختی پیش رفت اما گفت وگوها در سومین روز با فضایی مثبت آغاز شد.

رییس هیات ایرانی پس از مذاکرات صبح روز جمعه گفت: امکان توافق میان دو طرف وجود دارد به شرطی که در مورد چند نکته‌ای که مورد بحث ماست و در آن اختلاف نظر وجود دارد به تفاهم برسیم.

محمد جواد ظریف ادامه داد: در صورتی که حسن نیت و اراده سیاسی برای رسیدن به تفاهم باشد، این امکان وجود دارد.

وی گفت: تمایل رسیدن به راه‌حل در آن‌چه که از موضع‌گیری‌های رسمی شنیده‌ایم، وجود دارد.
ایسنا/مهر