اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین مهلت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده



سازمان امور مالیاتی کشور,مهلت مقرر  برای پرداخت مالیات


آخرین مهلت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده

وی تصریح کرد: صاحبان مشاغل مشمول استفاده از سامانه های فروشگاهی در صورت استفاده نکردن از این سامانه، ضمن محروم شدن از معافیت مالیاتی موضوع ماده 101 قانون مالیات های مستقیم، هزینه های آن در همان سال از درآمد مشمول مالیات آنان کسر خواهد شد.

علیرضا طاری بخش، در مورد مهلت ارائه اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تابستان سال جاری، گفت: مؤدیان مالیات ارزش افزوده مکلفند در پایان هر فصل حداکثر تا 15 روز پس از پایان هر فصل، مالیات را به همراه اظهارنامه پرداخت کنند.

وی افزود: بر این اساس مهلت پرداخت مالیات ارزش افزوده تابستان در 15 مهر به پایان می رسد و مؤدیان باید ضمن ارائه اظهارنامه در مهلت مقرر مالیات را به حساب های تعیین شده واریز کنند ، در غیر این صورت مشمول جرایم مقرر در قانون خواهند شد.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور همچنین درباره 10 صنف جدیدی که مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده شده اند، اظهارداشت: براساس ماده 121 قانون برنامه پنجم توسعه، مقرر شده است،

 

صاحبان مشاغل تا پایان سال دوم برنامه بر اساس اولویت ملزم به استفاده از سامانه های فروش شوند و10 صنف برای سال آینده فراخوان شده اند که باید از ابتدای سال آینده برای نصب، راه اندازی و استفاده از صندوق مکانیزه فروش اقدام کنند.

وی تصریح کرد: صاحبان مشاغل مشمول استفاده از سامانه های فروشگاهی در صورت استفاده نکردن از این سامانه، ضمن محروم شدن از معافیت مالیاتی موضوع ماده 101 قانون مالیات های مستقیم، هزینه های آن در همان سال از درآمد مشمول مالیات آنان کسر خواهد شد.

طاری بخش ادامه داد: با توجه به اینکه متولی انجام این کار وزارت صنعت ، معدن و تجارت است ، طبق اطلاعی که از آنها گرفته ایم حدود 800 هزار مؤدی در حال استفاده از صندوق مکانیزه فروش هستند./تسنیم

 


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل بهار



اخبار ,اخبار اقتصادی ,مالیات

 

اخبار اقتصادی - فردا آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل بهار

مؤدیان برابر قانون مکلف هستند، اظهارنامه های مالیات بر ارزش افزوده بهار 93 را حداکثر تا مهلت 15 تیرماه سال جاری ابراز کنند.

 معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی از پایان مهلت ارائه اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده فصل بهار 93 در روز یکشنبه(فردا) خبر داد و گفت: این مهلت قابل تمدید نیست.
 
علیرضا طاری بخش روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده دوره مالیاتی مودیان سه ماهه است و طبق ماده 21 این قانون مؤدیان مکلف هستند، اظهارنامه مالیاتی خود را مطابق نمونه سازمان مالیاتی تنظیم و حداکثر ظرف مدت 15 روز پس از انقضای هر دوره به همراه پرداخت مالیات تحویل سازمان امور مالیاتی دهند.
 
وی تصریح کرد: مؤدیان برابر قانون مکلف هستند، اظهارنامه های مالیات بر ارزش افزوده بهار 93 را حداکثر تا مهلت 15 تیرماه سال جاری ابراز کنند.
 
این مقام مسوول در سازمان امور مالیاتی گفت: مودیان باید حداکثر ظرف مدت 15 روز از انقضای هر دوره به ترتیب مقرر اظهارنامه را تسلیم و مالیات متعلق را پس از کسر مالیات های قانونی پرداخت شده محاسبه و الباقی را به حساب سازمان امور مالیاتی کشور واریز کنند.
 اخبار اقتصادی - ایرنا