اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین مهلت ثبت نام بیمه سلامت ایرانیان


سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی ضمن اعلام این خبر که شمار افراد ثبت نامی در طرح بیمه سلامت همگانی از دو میلیون و 500 هزار نفر گذشت، گفت:‌ ثبت نام در طرح بیمه سلامت همگانی تا آخر اردیبهشت ماه ادامه دارد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی ضمن اعلام این خبر که شمار افراد ثبت نامی در طرح بیمه سلامت همگانی از دو میلیون و 500 هزار نفر گذشت، گفت:‌ ثبت نام در طرح بیمه سلامت همگانی تا آخر اردیبهشت ماه ادامه دارد.

سیدمهدی میرشاه‌ولد در این باره افزود: این افراد در قالب بیش از یک میلیون و 60 هزار خانوار در سامانه بیمه سلامت همگانی ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: اختلالی در سامانه وجود ندارد و روال ثبت‌نام از افراد فاقد بیمه عادی است.

به گفته وی، مهلت ثبت نام از افراد فاقد بیمه تا آخر اردیبهشت ماه تعیین شده است.

سخنگوی ستاد اجرایی بیمه سلامت همگانی در پاسخ به پرسشی پیرامون نحوه بیمه شدن افراد فاقد مدارک هویتی، افراد کارتن خواب، کودکان کار، فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست اظهار کرد: در این خصوص سازمان بهزیستی کشور باید لیست اسامی این افراد را در اختیار ما قرار بدهد.

میرشاه ولد ادامه داد: تا کنون لیستی ازجانب بهزیستی برای ثبت نام در طرح بیمه سلامت همگانی در اختیار ما قرار نگرفته است.


ویدیو مرتبط :
نحوه ثبت نام بیمه سلامت در سامانه www.bimehsalamat.ir

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان ثبت‌نام بیمه سلامت ایرانیان



اخبار,اخبار اجتماعی ,بیمه سلامت ایرانیان

 

اخبار اجتماعی - ثبت‌نام بیمه سلامت ایرانیان از یکم اردیبهشت

داود‌پور با بیان اینکه بیش از ۶ تا ۱۰ میلیون نفر در سطح کشور فاقد دفترچه بیمه هستند خاطر‌نشان کرد: آمار تعداد بیمه نشدگان استان مشخص نیست ولی برآورد ما این است که بیش از ۶ هزار نفر از مردم استان فاقد هر گونه بیمه باشند.

مدیر کل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری گفت: از یکم اردیبهشت ماه ثبت نام رایگان بیمه سلامت از متقاضیان  آغاز خواهد شد.

به گزارش فارس، حشمت‌الله داود‌پور عصر امروز در جمع خبرنگاران ‌ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: هم‌اکنون با ابلاغ سیاست کلی نظام سلامت قرار است گام بزرگی در راستای تحقق بیمه همگانی در سراسر کشور انجام شود و طرح بیمه همگانی سلامت از این جمله است. وی از آغاز ثبت‌نام رایگان بیمه سلامت از یکم اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: این طرح به مدت یک ماه به صورت رایگان اجرا خواهد شد و متقاضیانی که فاقد بیمه باشند با استفاده از این فرصت می‌توانند بسیاری از هزینه‌های درمانی خود را کاهش دهند.

داود‌پور با بیان اینکه بیش از ۶ تا ۱۰ میلیون نفر در سطح کشور فاقد دفترچه بیمه هستند خاطر‌نشان کرد: آمار تعداد بیمه نشدگان استان مشخص نیست ولی برآورد ما این است که بیش از ۶ هزار نفر از مردم استان فاقد هر گونه بیمه باشند.

مدیر کل بیمه سلامت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در حال حاضر نیز بیش از ۱۲ هزار نفر از مردم استان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفته و از خدمات این سازمان برخوردار هستند.

این مسئول با تاکید بر اینکه هزینه بیمه پرداختی بیش ۱۷۴ قلم داروی بیماران صعب‌العلاج از ۷۰ درصد به ۹۰ درصد رسیده است اذعان داشت: سهم پرداختی مردم برای خرید این داروها نیز از ۳۰ درصد به ۱۵ درصد کاهش یافته است. وی تاکید کرد: هم‌اکنون بیش از ۷۴ قلم دارو نیز در داروخانه‌ها با فرانشیز ۱۰ درصد به بیماران عرضه می‌شود. 

اخبار اجتماعی - فارس