اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین فرصت دولت برای تفکیک نیازمندان



اخبار,اخبار اقتصادی ,هدفمندی یارانه ها

 

اخبار اقتصادی - آخرین فرصت دولت برای تفکیک نیازمندان؛ خرداد آخرین ماه یارانه برای همه

داستان یارانه نقدی این‌بار به نمایندگان مجلس گره خورده و به نظر می‌رسد با ورود آن‌ها داستان یارانه به شیوه کنونی با شروع تابستان به پایان خواهد رسید.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در آخرین اظهار نظر خود اعلام کرده دولت تنها تا پایان بهار وقت دارد پولدارها را شناسایی کند و پرداخت یارانه نقدی در تیر ماه به شکل کنونی مقدور نیست.

به گفته تاج گردون قانون مجلس تصریح کرده که تنها نیازمندان باید در سال ۹۳ یارانه بگیرند و به این منظور سه ماه نخست سال جاری در اختیار دولت قرار گرفته تا اقشار نیازمند را شناسایی و ثروتمندان را حذف کند.

طبق این طرح باید سقف درآمدی ماهانه خانوارها مشخص شده و طبق آن لیست جدید افرادی که دولت به آن‌ها یارانه خواهد داد معلوم شود.

این موضوع در حالی از سوی نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی مطرح شد، که تاکنون هیچ یک از طرح‌های ارائه شده برای شناسایی دقیق دهک‌های درآمدی راه به جایی نبرد و حتی طرح خود اظهاری نیز پس از مدت‌ها کش و قوس نتیجه‌ای قابل توجه به بار نیاورد.

حالا دولت یازدهم باید ضمن حفظ اصول اخلاقی که خود را ملزم به اجرای آن‌ها می‌داند، نسبت به پالایش اطلاعات اقتصادی ثبت نام کنندگان راهکاری عملی اتخاذ کند، زیرا به نظر می‌رسد حتی در صورت کنار آمدن دولت با شیوه کنونی مجلس اجازه این‌کار را صادر نخواهد کرد.

به این ترتیب تمام ۷۳ میلیون نفر ثبت نام کننده در خرداد هم مانند گذشته یارانه دریافت می‌کنند و البته با توجه به اولتیماتوم زمانی مجلس شاید بسیاری از آن‌ها مجبور شوند همزمان با آغاز تابستان با یارانه نقدی وداع کنند.

اخبار اقتصادی - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
نمره 22 به سخنگوی دولت یازدهم در آخرین نشست خبری دولت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین فرصت برای ثبت حساب بانكی سرپرست خانوار استان تهران



 

 

آخرین فرصت برای ثبت حساب بانكی سرپرستان خانوار استان تهران

ستاد هدفمند كردن یارانه های استان تهران با صدور اطلاعیه ای اعلام كرد: سرپرستان خانوارهای این استان كه در مهلت تعیین شده قبلی، شماره حساب بانكی خود را به سامانه وزارت رفاه اعلام نكردند 10 روز برای اعلام شماره حساب خود مهلت دارند.

در این اطلاعیه آمده است: این افراد می بایست از امروز 15 شهریور تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه 25 شهریور نسبت به اعلام شماره حساب بانكی خود به سامانه وزارت رفاه و تامین اجتماعی به آدرس www.refahi.ir اقدام كنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است : این آخرین فرصت برای اعلام شماره حساب بانكی سرپرستان خانوار است و كسانی كه در این مهلت هم ثبت نام نكنند در این مرحله به آنان یارانه نقدی پرداخت نمی شود.

این ستاد در اطلاعیه دیگری هم از آن دسته از سرپرستان خانوارهایی كه پیشتر شماره حساب خود را جهت واریز نقدی یارانه ها در سامانه الكترونیكی وزارت رفاه و تامین اجتماعی درج كرده ولی حساب آنان به صورت موقت ثبت شده، خواسته شده است از امروز 15 تا 25 شهریور به یكی از طریق زیر به ترتیب اولویت اقدام كنند:

الف - حساب بانكی موجود دیگر خود را كه در سامانه نشان داده می شود را معرفی كنند.

ب - به بانك مورد نظر خود كه پیشتر در سامانه اعلام كرده اند مراجعه و پس از اطمینان از قطعیت حساب خویش دوباره آن را در سامانه وزارت رفاه ثبت كنند.

ج - نسبت به افتتاح حساب جدید در یكی از بانك های كشور اقدام و شماره آن را در سامانه درج كنند و از طریق سامانه مطمئن شوند كه ثبت حساب آنها به صورت قطعی صورت گرفته است.

این ستاد تاكید كرده است كه مهلت ذكر شده برای اعلام شماره حساب بانكی تمدید نخواهد شد..../تحلیل:ایرنا