اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین شگرد سرقت از دستگاه های خودپرداز



رئیس پلیس فتای استان البرز د در خصوص آخرین شیوه کلاهبرداری از عابر بانک گفت : در صورت استفاده از دستگاههای کارت خوان و غیر فعال بودن کلید enter دستگاه را تا زمان عودت کارت عابر بانک رها نکنید.

به گزارش مهر، سرهنگ «یزدان نیکنام» به جدیدترین شگرد کلاهبرداری از دستگاه های عابر بانک اشاره کرد وگفت: افراد کلاهبردار در زمان پایانی وقت اداری بانکها اغلب ساعت ۱۳:۵۰ که درب بانک ها بسته می شود و فقط به مشتریان داخل بانک سرویس داده می شود در کنار عابر بانک و یا نزدیک آن مستقر می شوند سپس در یک فرصت مناسب به دستگاه خودپرداز مراجعه و با ریختن چسب روی کلید های تائید و انصراف (enter & cancel) منتظر مشتریان بانک می شوند.

وی افزود: پس از اینکه کاربر، کارت خود را وارد دستگاه خودپرداز کرد و با عدم کارکرد کلید enter مواجه شد، فرد کلاهبردار با نزدیک شدن به کاربر، رمز ورود را که مجدداً توسط صاحب کارت برای فعال کردن کلید enter وارد می کند دریافت و با وانمود به این موضوع که کارت وی نیز به همین نحو وارد دستگاه ATM شده و با همین مشکل مواجه شده، دارنده کارت را با خود همراه می کند تا به بانک که درب ورود آن از داخل قفل است مراجعه کرده و از متصدیان بانک پیگیر کارت خود شوند.

رئیس پلیس فتا استان البرزگفت: در این لحظه و در غیاب صاحب کارت، همدست فرد کلاهبردار کارت را از دستگاه کارت خوان که به علت عدم وارد کردن هیچ کلیدی، کارت را عودت داده ، با در اختیار داشتن رمز ورود اقدام به خالی کردن حساب مشتریان می کند.

سرهنگ نیکنام در پایان از دارندگان کارتهای عابر بانک خواست هنگام استفاده از دستگاه ATM و مواجه شدن با چنین مواردی دستگاه را ترک نکنند زیرا دستگاه به صورت خودکار پس از ۲ دقیقه کارت شما را عودت خواهد داد.

 

 اخبار حوادث - مهر


ویدیو مرتبط :
منفجر کردن دستگاه خودپرداز برای سرقت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دستگیری چهار برادری که قصد سرقت یک دستگاه خودپرداز را داشتند



دستگیری چهار برادری که قصد سرقت یک دستگاه خودپرداز را داشتند

حوادث - پلیس ابوظبی از دستگیری چهار برادر به اتهام سرقت یک دستگاه خودپرداز یکی از بانک‌های این شهر خبر داد.بنابر اعلام پلیس ابوظبی، این چهار برادر در عملیاتی و با همکاری یکدیگر اقدام به ربودن یکی از عابربانک‌های این شهر کردند.

پلیس ابوظبی اعلام کرد: پس از اطلاع از وقوع این حادثه، این گروه از سارقان شناسایی شده و در کمتر از 24 ساعت دستگیر شدند.

بنابر اعلام پلیس ابوظبی این چهار برادر در حالی‌که ماسک بر چهره داشتند در تلاش برای ربودن یک دستگاه خودپرداز بودند؛ اما نتوانستند نیت خود را عملی کنند و آن را یک کیلومتر پس از ساختمان بانک رها کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اینترنتی گلف نیوز، پلیس ابوظبی در حال بررسی بیشتر این سرقت است./ایسنا