اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین خبر درباره قیمت نان


بر اساس گفته های معاون وزیر جهاد کشاورزی در حال حاضر افزایش قیمت مطرح نیست و قیمت نان همان قیمت سال گذشته است.

خبرآنلاین: علی قنبری، معاون وزیر جهاد کشاورزی در برنامه روزآمد که هرروز صبح از شبکه ۵ پخش می شود در مورد وضعیت تولید گندم کشور گفت:« امسال  وضعیت خرید گندم خیلی خوب بوده است. به صورت تضمینی ۷ میلیون ۸۶۰ هزار تن گندم خریده ایم به که به ۸ میلیون تن نیز خواهد رسید. پارسال ۶.۷ میلیون تن خرید داشتیم که امسال نزدیک به ۸ میلیون تن  می توانیم بخریم؛ یعنی رشد قابل توجه خواهیم داشت. »

او نیاز نیاز مصرفی خبازان کشور را ۸ میلیون تن عنوان کرد و گفت:« به اندازه نیاز کشورمان تولید کرده ایم و امسال  نیازی به واردات گندم نخواهیم داشت. »

معاون وزیر جهاد کشاورزی در بخشی از توضیحات خود درباره گلایه هایی که در باب صادرات آرد وجود دارد گفت:«اتفاقا تشویق می کنیم. اگر کسی بتواند گندم را خودشان بخرد یا از ما به صورت امانی تحویل بگیرد و تبدیل به آرد کند ارزش افزوده ایجاد کند و برای کشور ارز آوری داشته باشد ما  کمک می کنیم؛ از این کار استقبال می کنیم .بنابراین کارخانجات آرد از امروز آمادگی داشته باشند برای صادرات آرد و ما کمک می کنیم که این کار انجام شود و ارز آوری برای کشورمان را به دنبال داشته باشیم.»

وی در پاسخ به جایگزین کردن محصولات استراتژیک و دستور کار قرار داد آن ها به جای محصولاتی که تولید آن تعریف اقتصادی ندارند گفت:« می توان این کار را انجام داد اما مقداری مدیریت و انگیزه می خواهد که برای گندم تقریبا این کار را انجام داده ایم. یعنی در حال حاضر با توجه به قیمت خرید تضمینی قیمت نسبت خوبی است و قیمت گندم تضمینی ما از گندم وارداتی بیشتر است و برای کشاورزان صرف می کند. در حال حاضر افزایش تولید گندم نسبت به سال گذشته و دوسال گذشته مبین همین واقعیت است.»

قنبری درباره افزایش قیمت نان در سال جاری گفت:«در حال حاضر افزایش قیمت مطرح نیست. قیمت نان همان قیمت سال گذشته است. ما یارانه می دهیم و  گندم نزدیک به ۱۲۰۰تومان می خریم و ۶۶۵ تومان به کارخانجات آرد می دهیم که به خبازان بدهند. بنابراین افزایش قیمت مطرح نیست. منتها مباحثی از نظر کارشناسی وجود دارد که ما بتوانیم قیمت هارا به صورت آزاد در بیاوریم و مازاد درآمد را به افراد نیازمند بدهیم با اینکه در بحث یارانه ها وجود دارد که این کار صرف و صلاح کشور است و از هدر رفتن نان پرهیز می شود و از قاچاق آن پرهیز می شود.»


ویدیو مرتبط :
پیشخوان خبر: نگاه نانوایان به افزایش قیمت نان (بخش اول)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین خبر درباره قیمت نان و روغن



قیمت نان و روغن,افزایش  قیمت نان و روغن

آخرین خبر درباره قیمت نان و روغن

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران با تأکید بر اینکه تا اطلاع ثانوی قیمت فروش گندم، آرد و نان تغییر نمی‌کند گفت: روغن موجود در بازار با ارز مرجع وارد شده و تا 5 ماه دیگر نیز ذخایر روغن خام بر اساس ارز مرجع است.

عباس قبادی در خصوص قیمت خرید تضمینی گندم اظهار داشت: من هم شنیده‌ام که قیمت خرید تضمینی گندم 720 و گندم دروم 750 است و فکر می‌کنم که این قیمت‌ها فردا برای ما ابلاغ شود.وی افزود: براساس دستوری که به ما داده‌اند کماکان گندم با قیمت 465 تومان به کارخانجات آرد فروخته می‌شود و مابه‌التفاوت آن را دولت یارانه می‌دهد.

وی افزود: این بدان معناست که قیمت فروش گندم، آرد و نان کماکان هیچ تغییری نمی‌کند.

معاون وزیر صنعت گفت: ذخایر گندم کشور در شرایط بسیار خوبی قرار دارد و تا اطلاع ثانوی هم قیمت نان هیچ تغییری نخواهد کرد.

وی در خصوص ذخایر روغن خام گفت: تمام روغن خامی که در کشور موجود است با ارز مرجع وارد شده و تاکنون حتی یک کیلو روغن خام هم با ارز مبادله‌ای وارد کشور نشده است.

قبادی گفت: ذخایر روغن خام کشور در شرایط بسیار عالی و حداقل تا 5 ماه دیگر پاسخگو خواهد بود.

وی افزود: فروش روغن خام به کارخانجات روغن نباتی با قیمت سال گذشته و کیلوگرم 2 هزار تومان خواهد بود./فارس