اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین خبرها از هواپیمای مالزی: مشاهده شی مشکوک در سواحل استرالیا



اخبار,اخبار بین الملل ,هواپیمای مالزی

 

اخبار بین الملل - اشیاء احتمالی مرتبط با پرواز ام.اچ 370 در سواحل استرالیا کشف شد

مقامات استرالیا روز چهارشنبه از تحقیق در خصوص اشیاء ناشناخته ای خبر دادند که در سواحل جنوب غربی این کشور کشف شده و احتمال می رود مربوط به پرواز ناپدیدشده ام.اچ 370 مالزی باشد.

به گزارش ایرنا، مرکز هماهنگی عملیات جستجوی این هواپیما در شهر پرت استرالیا در بیانیه ای اعلام کرد که این مواد شامل ورق های فلزی با پیچ و مهره است و در 10 کیلومتری شرق آگوستا کشف شده است.

شبکه خبری ای.بی سی استرالیا به نقل از مرکز ایمنی حمل و نقل این کشور اعلام کرد عکس این مواد برای تعیین اینکه آیا با هواپیمای ناپدیدشده مالزی ارتباط دارد در حال بررسی است.

مقامات استرالیایی گفته اند هر چه بیشتر این مواد بررسی می شوند از میزان هیجان تیم کاسته می شود و این به معنی نامرتبط بودن این اشیاء با پرواز ام.اچ 370 است.

پرواز ام.اچ 370 مالزی 17 اسفند ماه با 239 مسافر و خدمه پرواز حدود یک ساعت پس از برخاستن از باند فرودگاه بین المللی کوالالامپور و در مسیر پکن از صفحه رادارها ناپدید شد.

47 روز جستجوی ده ها کشور برای یافتن اثری از این هواپیما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

فرستادن زیردریایی بدون سرنشین تا اعماق بیشتر از چهار هزار و 500 متری اقیانوس هند و مکان احتمالی سقوط هواپیما نیز نتیجه بخش نبوده است.

وزیر دفاع استرالیا نیز امروز اعلام کرد این کشور در پی استفاده از تجهیزات قوی تری برای جستجوی اعماق اقیانوس هند و محل احتمالی سقوط بوئینگ 777 مالزی است تا شاید سرنخی بدست آید.

زیردریایی بدون سرنشین بلوفین 21 از آمریکا بیش از 80 درصد از 310 کیلومتر مربع بستر منطقه احتمالی سقوط پرواز ام.اچ 370 در سواحل غرب استرالیا را مورد جستجو قرار داده و یک نقشه سه بعدی از کف اقیانوس بدست آورده است اما هیچ اثری از هواپیما بدست نیامد .

دیوید جانسون وزیر دفاع استرالیا اعلام کرد این کشور هم اکنون در حال رایزنی و مشاوره با مالزی، چین و آمریکا برای مرحله بعدی عملیات جستجوی این هواپیما ی مالزیایی است و نتیجه آن به احتمال زیاد هفته آینده اعلام می شود.

وی گفت که در مرحله بعدی عملیات جستجو، گام قدرتمندتر برداشته می شود و از دستگاه های قوی تر به منظور عملیات در آب های عمیق تر استفاده خواهد شد.

عملیات جستجو برای یافتن پرواز ام.اچ 370 روز چهارشنبه با 10 فروند هواپیما و 12 کشتی در وسعت 38 هزار کیلومتر مربع و در یک هزار و 600 کیلومتری شهر پرت استرالیا ادامه یافت.
اخبار بین الملل - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
آخرین فیلم از مسافران پرواز هواپیمای مالزی منفجر شده!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آخرین خبرها از هواپیمای ناپدید شده مالزی




اخبار  حوادث - آخرین خبرها از هواپیمای ناپدید شده مالزی

 فرمانده نیروی هوایی مالزی اعلام کرد جستجو برای یافتن هواپیمای ناپدیدشده این کشور در تنگه ملاکا صحت ندارد.

به گزارش ایرنا، ˈرودزالی داودˈ فرمانده نیروی دریایی مالزی روز چهارشنبه در بیانیه ای تاکید کرد برخی گزارش ها در باره اینکه ارتش بدنبال هواپیمای ناپدیدشده خطوط هوایی مالزی در تنگه ملاکا و به دور از محلی است که آخرین تماس هواپیما با مرکز کنترل هوایی غیرنظامی برقرار بوده است، صحت ندارد.

عصر روز گذشته رسانه ها به نقل از یک مقام نظامی مالزی احتمال دادند هواپیمای ناپدیدشده مسافربری این کشور مسیر خود را تغییر داده و در تنگه ملاکا سقوط کرده باشد.

فرمانده نیروی هوایی مالزی روز یکشنبه نیز از امکان تغییر مسیر هواپیما خبر داده بود.

وی روز چهارشنبه در بیانیه ای تصریح کرد ˈمن چنین اظهاراتی نداشته امˈ.

تنگه مالاکا، یکی از شلوغ ترین کانال های حمل و نقل در جهان در امتداد سواحل غرب مالزی. است.

وی در این بیانیه تاکید کرد: یک فروند هواپیمای ایرباس سیگنال هایی را تشخیص داده است که نشان می دهد هواپیمای مالزیایی از مسیر اصلی خود به سمت مالزی برگشته است.

فرمانده نیروی هوایی مالزی تصریح کرد: براساس این داده ها این اعتقاد وجود دارد که هواپیما از فضای ساحل شرقی و شمالی مالزی غربی در حال گذر بوده است.

وی اعلام کرد آخرین ارتباط پرواز شماره ام.اچ 370 با برج هوایی ˈپولائو پراکˈ در تنگه ملاکا ساعت دو و 40 دقیقه بامداد روز شنبه قبل از ناپدیدشدن سیگنال ها بوده است.

در همین حال انتشار خبر ادامه عملیات جستجو در تنگه ملاکا برای یافتن اثری از هواپیما، در عملیات امداد و جستجوی ویتنام خلل ایجاد کرد.

پس از انتشار این خبر یک مقام ویتنامی از توقف جستجو برای یافتن هواپیمای ناپدیدشده مالزی خبرداد.

ˈ فام کوی تین ˈ معاون وزیر حمل و نقل ویتنام گفت که پس از انتشار این خبر ما عملیات جستجو را متوقف کردیم اما چند فروند هواپیما به عملیات خود ادامه می دهند.

وی از نوع اطلاع رسانی و عدم ارایه اطلاعات توسط مقامات مالزیایی نیز انتقاد کرد.

پرواز ام. اچ 370 مالزی با 239 مسافر بامداد روز شنبه یکساعت پس از بلندشدن از باند فرودگاه کوالالامپور و پس از ورود به حریم هوایی ویتنام ناپدیدشد.

جستجو برای یافتن این هواپیمای بویینگ 777 با حضور نیروهای امداد و نظامی 10 کشور در منطقه ای که هواپیما ناپدید شده است در پنجمین روز ادامه دارد و تاکنون اثری از آن یافت نشده است.
 اخبار حوادث - ایرنا