اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

آخرین خبرها از عملیات جستجوی پرواز ام.اچ 370 مالزی



اخبار,اخبار بین الملل ,هواپیمای مالزی

 

اخبار بین الملل - آخرین خبرها از عملیات جستجوی پرواز ام.اچ 370 مالزی

مقامات استرالیا، چین و مالزی روز پنجشنبه یادداشت تفاهمی برای همکاری به منظور جستجو برای یافتن بوئینگ از دست رفته 777 و سهم هر کدام از این کشورها در هزینه جستجو امضا کردند.

تماس های تلفنی کارکنان خطوط هوایی مالزی با خدمه پرواز ام.اچ 370 این کشور که 17 اسفند سال گذشته در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد، به عنوان آخرین تیر ترکش کارشناسان برای یافتن محل دقیق سقوط احتمالی این هواپیما درنظر گرفته شد.

به گزارش ایرنا، مقامات استرالیایی روز پنجشنبه اعلام کردند کارکنان خطوط هوایی مالزی پس از ناپدیدشدن این هواپیما با 239 سرنشین در صدد تماس از طریق تلفن ماهواره ای بودند و امکان دارد با اطلاعات مربوط به تماس های ناموفق بتوان مسیر مشکوک نهایی این هواپیما را پیداکرد.

کارشناسان صنعت هوایی احتمال می دهند این هواپیمای بوئینگ 777 خطوط هوایی مالزی که اتباع 13 کشور از جمله دو ایرانی را جابجا می کرد، با تغییر مسیر در جنوب اقیانوس هند سقوط کرده و به اعماق اقیانوس فرو رفته باشد.

ˈوارن تروسˈ معاون نخست وزیر استرالیا پس از دیدار با وزیر حمل و نقل مالزی و معاون وزیر حمل و نقل چین در کانبرا، گفت: تجزیه و تحلیل تماس ها نشان می دهد که این هواپیما ممکن است در بخش های جنوبی تر اقیانوس هند سقوط کرده باشد.

این عملیات جستجو از پیچیده ترین و چالش برانگیزترین عملیات برای یافتن یک هواپیما در تاریخ هوانوردی جهان اعلام شده است.

معاون نخست وزیر استرالیا، گفت که تحقیقات مفصلی در حال حاضر برای ردیابی تماس تلفنی و کمک به یافتن موقعیت هواپیما در طول سفر انجام شده است.

وی بار دیگر با استناد به تحقیقات محققان، گفت پرواز ام.اچ 370 براساس داده های ماهواره ای در جایی در قوس هفتم منطقه جستجو سقوط کرده است.

منطقه مورد بررسی برای یافتن این پرواز بر قوس هفتم در جنوب اقیانوس هند استوار است که هواپیما آخرین بار با ماهواره ارتباط برقرار کرد.

براساس گزارش رسانه های استرالیا، ˈوارن تروسˈ گفت که نقشه برداری مداوم از 87 هزار کیلومتر مربع از کف اقیانوس که دارای ویژگی های متفاوت جغرافیایی از جمله آتشفشان زیردریایی است در حال انجام است.

وی اعلام کرد عمق آب در یک مکان خاص این منطقه به 600 متر می رسد و پس از آن در فاصله بسیار کوتاهی این عمق به شش هزار و 600 متر افزایش می یابد.

مقامات استرالیا، چین و مالزی روز پنجشنبه یادداشت تفاهمی برای همکاری به منظور جستجو برای یافتن بوئینگ از دست رفته 777 و سهم هر کدام از این کشورها در هزینه جستجو امضا کردند.

ˈلیو تیونگ لایˈ وزیر حمل و نقل مالزی نیز گفت که محققان تاکید دارند برای حل معمای ناپدیدشدن این پرواز به لاشه هواپیما، جعبه سیاه و صدای کابین خلبان و اطلاعات پرواز نیاز است.

وی گفت: این جستجوها ادامه می یابد. ما نیازمند لاشه هواپیما و جعبه سیاه برای نتیجه گیری در تحقیقات هستیم.

مسئولیت کلی بررسی سقوط این هواپیما با مالزی است که با پرچم این کشور پرواز می کرده، اما استرالیا مسئولیت عملیات جستجو و نجات را بر عهده دارد. این هواپیما در یکهزار و 800 کیلومتری غرب استرالیا در اقیانوس هند سقوط کرده است.

کمتر از شش ماه از ناپدید شدن این هواپیما می گذرد و تاکنون هیچ نشانه ای از آن بدست نیامده است. در همین حال خطوط هوایی مالزی 26 تیر ماه نیز شاهد سرنگونی یک فروند هواپیمای بوئینگ دیگر این کشور بر فراز آسمان اوکراین بود که بر اثر آن 298 نفر کشته شدند. 

اخبار بین الملل - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
پرواز 370 مالزی در شبیه ساز پرواز

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عملیات جستجوی ام.اچ 370 متوقف شد



اخبار, عملیات جستجوی ام.اچ 370

 

اخبار بین الملل - عملیات جستجوی ام.اچ 370 متوقف شد

سازمان دریایی ایمنی استرالیا اعلام کرد جستجوهای هوایی و دریایی برای یافتن نشانه ای از هواپیمای سقوط کرده ام.اچ 370 مالزی در اقیانوس هند روز سه شنبه به علت وزش باد، بارش باران و وجود امواج بزرگ در این اقیانوس به حالت تعلیق درآمد.

به گزارش ایرنا، نجیب تون رزاق نخست وزیر مالزی عصر روز گذشته و پس از گذشت 17 روز از ناپدیدشدن هواپیمای بویینگ 777 این کشور با 239 مسافر و خدمه اعلام کرد این هواپیما در اقیانوس هند سقوط کرده و تمام مسافران آن جان باخته اند.

جستجوها برای یافتن اثری از این هواپیما و جعبه سیاه آن برای حل معمای چگونگی ناپدیدشدن هواپیما قرار است در منطقه احتمالی سقوط در جنوب اقیانوس هند ادامه یابد اما این عملیات بین المللی بنابراعلام سازمان دریایی ایمنی استرالیا امروز به دلیل شرایط آب و هوایی نامساعد متوقف شد.

شبکه خبری استرالیا روزسه شنبه به نقل از این سازمان استرالیایی اعلام کرد شرایط آب و هوای کنونی در منطقه امکان جستجو را در هوا و دریا گرفته و خطرناک است.

باد قوی در جنوب اقیانوس هند با سرعت 80 کیلومتر در ساعت هم اکنون در حال وزیدن است و باران به شدت می بارد.

استرالیایی ها امید زیادی به یافتن بقایای احتمالی هواپیمای سقوط کرده مالزیایی با توجه پیداشدن دو شییء جدید، یک دایره سبز رنگ و جسمی نارنجی رنگ در منطقه در امروز داشتند.

یک هواپیمای نظامی استرالیا این اجسام را روزگذشته در منطقه شناسایی کرده است.

10 هواپیما از استرالیا، آمریکا، نیوزیلند، چین و ژاپن منطقه احتمالی سقوط را به همراه کشتی ها در این اقیانوس پهناور جستجو می کردند.

اخبار بین الملل - ایرنا